Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 42/25-11-2013 του Δ.Σ.) το υπουργείο Παιδείας απέστειλε σήμερα προς όλα τα Γυμνάσια τις παρακάτω οδηγίες που αφορούν στην αξιολόγηση των μαθητών της Α΄ τάξης Γυμνασίου για το σχ. έτος 2013-2014:
Δείτε εδώ το έγγραφο
Μαθήματα που διδάσκονται στην Α΄ τάξη Γυμνασίου
Τα μαθήματα που διδάσκονται στην Α΄ τάξη Γυμνασίου κατατάσσονται σε δύο ομάδες.
Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α΄) περιλαμβάνει τα μαθήματα: 1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία, Νεοελληνική Λογοτεχνία), 2) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), 3) Μαθηματικά, 4) Φυσική, 5) Βιολογία, 6) Γεωγραφία, 7) Ιστορία, 8) Θρησκευτικά, 9) Αγγλικά, 10) Δεύτερη Ξένη Γλώσσα (Γαλλικά / Γερμανικά).
Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β΄) περιλαμβάνει τα μαθήματα: 1) Τεχνολογία – Πληροφορική 2) Μουσική – Καλλιτεχνικά, 3) Φυσική Αγωγή, 4) Οικιακή Οικονομία, 5) Βιωματικές Δράσεις- Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες - Project (Σχολική και Κοινωνική Ζωή, Σ.Κ.Ζ.).
Διδακτέα αντικείμενα μαθημάτων
1. Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας διακρίνεται στα εξής διδακτικά αντικείμενα – κλάδους: α) Γλωσσική Διδασκαλία και β) Νεοελληνική Λογοτεχνία.
2. Το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας διακρίνεται στα εξής διδακτικά αντικείμενα – κλάδους: α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και β) Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση.
3. Το διδακτικό/μαθησιακό αντικείμενο Πολιτισμός και Δραστηριότητες διακρίνεται στα εξής διδακτικά αντικείμενα – κλάδους: α) Μουσική και β) Καλλιτεχνικά.
4. Το διδακτικό/μαθησιακό αντικείμενο Τεχνολογία & Πληροφορική διακρίνεται στα εξής διδακτικά αντικείμενα – κλάδους: α) Τεχνολογία και β) Πληροφορική.
5. Κάθε διδακτικό αντικείμενο – κλάδος βαθμολογείται χωριστά. O τελικός βαθμός για κάθε μάθημα με διδακτικά αντικείμενα – κλάδους είναι ο μέσος όρος των τελικών βαθμών των κλάδων του.
Απορριφθέντες μαθητές στις Βιωματικές Δράσεις- Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες - Project (Σχολική και Κοινωνική Ζωή, Σ.Κ.Ζ.)
Σε περίπτωση που μαθητής απορρίπτεται στις Βιωματικές Δράσεις- Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες - Project (Σχολική και Κοινωνική Ζωή, Σ.Κ.Ζ.) της Ομάδας Β΄, ο διδάσκων εκπαιδευτικός, μετά την έκδοση των τελικών αποτελεσμάτων, ορίζει το θέμα της ατομικής συνθετικής εργασίας, την οποία ο μαθητής υποβάλλει προς αξιολόγηση στις παραπεμπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου.
Αξιολόγηση Φυσικής
Για την εξέταση του μαθήματος της Φυσικής ισχύουν τα εξής:
Δίνονται στους μαθητές φύλλα αξιολόγησης τα οποία συνθέτονται από τον εκπαιδευτικό με βάση τα γνωστά στους μαθητές φύλλα εργασίας του μαθήματος, τα οποία έχουν την παρακάτω μορφή και περιλαμβάνουν τα εξής ζητούμενα:
α ερώτημα: Περιγραφή της σύνθεσης, της λειτουργίας και της εξέλιξης ενός πειράματος το οποίο περιλαμβάνεται / εικονίζεται στα φύλλα εργασίας και έχει πραγματοποιηθεί από τους μαθητές κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς και περιγραφή του τρόπου βέλτιστης μέτρησης των φυσικών μεγεθών τα οποία ενδεχομένως έχουν μετρηθεί στο πείραμα.
β ερώτημα: Καταγραφή συμπερασμάτων από το πείραμα του ερωτήματος α.
γ ερώτημα: Αξιοποίηση τιμών μέτρησης οι οποίες έχουν ληφθεί κατά τη διάρκεια ενός από τα προβλεπόμενα πειράματα στην τάξη και παρέχονται σε πίνακα από τον εκπαιδευτικό για τη σύνθεση διαγράμματος (όπως αυτό το οποίο περιλαμβάνεται στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας του μαθήματος).
δ ερώτημα: Καταγραφή συμπερασμάτων από το πείραμα του ερωτήματος γ.
ε έως θ ερωτήματα: Απάντηση σε δύο από πέντε ερωτήματα τα οποία αφορούν σε εφαρμογές, γενικεύσεις ή ερμηνείες συμπερασμάτων από τα φύλλα εργασίας που έχουν διδαχθεί οι μαθητές.
Οι μαθητές απαντούν υποχρεωτικά στα τέσσερα πρώτα ερωτήματα (α, β, γ, δ) και επιλέγουν δύο από τα επόμενα πέντε ερωτήματα (ε, στ, ζ, η, θ). Τα ερωτήματα είναι ισοδύναμα και οι απαντήσεις βαθμολογούνται ισότιμα.
Για την αξιολόγηση θα ακολουθήσει ρύθμιση με έκδοση Προεδρικού Διατάγματος.
Δείτε εδώ το έγγραφο
Μαθήματα που διδάσκονται στην Α΄ τάξη Γυμνασίου
Τα μαθήματα που διδάσκονται στην Α΄ τάξη Γυμνασίου κατατάσσονται σε δύο ομάδες.
Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α΄) περιλαμβάνει τα μαθήματα: 1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία, Νεοελληνική Λογοτεχνία), 2) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), 3) Μαθηματικά, 4) Φυσική, 5) Βιολογία, 6) Γεωγραφία, 7) Ιστορία, 8) Θρησκευτικά, 9) Αγγλικά, 10) Δεύτερη Ξένη Γλώσσα (Γαλλικά / Γερμανικά).
Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β΄) περιλαμβάνει τα μαθήματα: 1) Τεχνολογία – Πληροφορική 2) Μουσική – Καλλιτεχνικά, 3) Φυσική Αγωγή, 4) Οικιακή Οικονομία, 5) Βιωματικές Δράσεις- Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες - Project (Σχολική και Κοινωνική Ζωή, Σ.Κ.Ζ.).
Διδακτέα αντικείμενα μαθημάτων
1. Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας διακρίνεται στα εξής διδακτικά αντικείμενα – κλάδους: α) Γλωσσική Διδασκαλία και β) Νεοελληνική Λογοτεχνία.
2. Το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας διακρίνεται στα εξής διδακτικά αντικείμενα – κλάδους: α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και β) Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση.
3. Το διδακτικό/μαθησιακό αντικείμενο Πολιτισμός και Δραστηριότητες διακρίνεται στα εξής διδακτικά αντικείμενα – κλάδους: α) Μουσική και β) Καλλιτεχνικά.
4. Το διδακτικό/μαθησιακό αντικείμενο Τεχνολογία & Πληροφορική διακρίνεται στα εξής διδακτικά αντικείμενα – κλάδους: α) Τεχνολογία και β) Πληροφορική.
5. Κάθε διδακτικό αντικείμενο – κλάδος βαθμολογείται χωριστά. O τελικός βαθμός για κάθε μάθημα με διδακτικά αντικείμενα – κλάδους είναι ο μέσος όρος των τελικών βαθμών των κλάδων του.
Απορριφθέντες μαθητές στις Βιωματικές Δράσεις- Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες - Project (Σχολική και Κοινωνική Ζωή, Σ.Κ.Ζ.)
Σε περίπτωση που μαθητής απορρίπτεται στις Βιωματικές Δράσεις- Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες - Project (Σχολική και Κοινωνική Ζωή, Σ.Κ.Ζ.) της Ομάδας Β΄, ο διδάσκων εκπαιδευτικός, μετά την έκδοση των τελικών αποτελεσμάτων, ορίζει το θέμα της ατομικής συνθετικής εργασίας, την οποία ο μαθητής υποβάλλει προς αξιολόγηση στις παραπεμπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου.
Αξιολόγηση Φυσικής
Για την εξέταση του μαθήματος της Φυσικής ισχύουν τα εξής:
Δίνονται στους μαθητές φύλλα αξιολόγησης τα οποία συνθέτονται από τον εκπαιδευτικό με βάση τα γνωστά στους μαθητές φύλλα εργασίας του μαθήματος, τα οποία έχουν την παρακάτω μορφή και περιλαμβάνουν τα εξής ζητούμενα:
α ερώτημα: Περιγραφή της σύνθεσης, της λειτουργίας και της εξέλιξης ενός πειράματος το οποίο περιλαμβάνεται / εικονίζεται στα φύλλα εργασίας και έχει πραγματοποιηθεί από τους μαθητές κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς και περιγραφή του τρόπου βέλτιστης μέτρησης των φυσικών μεγεθών τα οποία ενδεχομένως έχουν μετρηθεί στο πείραμα.
β ερώτημα: Καταγραφή συμπερασμάτων από το πείραμα του ερωτήματος α.
γ ερώτημα: Αξιοποίηση τιμών μέτρησης οι οποίες έχουν ληφθεί κατά τη διάρκεια ενός από τα προβλεπόμενα πειράματα στην τάξη και παρέχονται σε πίνακα από τον εκπαιδευτικό για τη σύνθεση διαγράμματος (όπως αυτό το οποίο περιλαμβάνεται στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας του μαθήματος).
δ ερώτημα: Καταγραφή συμπερασμάτων από το πείραμα του ερωτήματος γ.
ε έως θ ερωτήματα: Απάντηση σε δύο από πέντε ερωτήματα τα οποία αφορούν σε εφαρμογές, γενικεύσεις ή ερμηνείες συμπερασμάτων από τα φύλλα εργασίας που έχουν διδαχθεί οι μαθητές.
Οι μαθητές απαντούν υποχρεωτικά στα τέσσερα πρώτα ερωτήματα (α, β, γ, δ) και επιλέγουν δύο από τα επόμενα πέντε ερωτήματα (ε, στ, ζ, η, θ). Τα ερωτήματα είναι ισοδύναμα και οι απαντήσεις βαθμολογούνται ισότιμα.
Για την αξιολόγηση θα ακολουθήσει ρύθμιση με έκδοση Προεδρικού Διατάγματος.