Σελίδες

Όχι στη «λευκή εβδομάδα» από το υπουργείο Παιδείας

«Οχι» λέει το υπουργείο Παιδείας στη «λευκή εβδομάδα», όπως ονομάστηκε η πρόταση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), τα σχολεία μετά την Καθαρά Δευτέρα να παραμείνουν κλειστά για τέσσερις ημέρες, ώστε οι μαθητές και οι οικογένειές τους να έχουν την ευκαιρία για χειμερινό τουρισμό εκμεταλλευόμενοι και τις καλύτερες τιμές που θα κάνουν οι ξενοδόχοι. 

«Φαίνεται ότι δεν έχει ωριμάσει η πρόταση για άμεση εφαρμογή της», ανέφερε χθες στην «Κ» στέλεχος του υπουργείου, σε μια δήλωση που καταδεικνύει τις προθέσεις της ηγεσίας του. Προθέσεις, που είχαν διαφανεί και από την καθυστέρηση στη λήψη απόφασης, καθώς η πρόταση της ΠΟΞ είχε γνωστοποιηθεί τη Δευτέρα, την Τρίτη συναντήθηκαν οι υπουργοί Παιδείας και Τουρισμού και αποφάσισαν να μελετήσουν το θέμα και να ανακοινώσουν την απόφασή τους σήμερα ή αύριο...

Ειδικότερα, το υπ. Παιδείας δεν συναινεί στην πρόταση της ΠΟΞ επειδή η διακοπή του σχολικού έτους θα επιβάρυνε την προσπάθεια των εκπαιδευτικών να ολοκληρώσουν τη διδακτέα ύλη. Ηδη, άλλωστε, θεωρείται ότι το σχολικό έτος είναι μικρό, και ειδικά για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια όπου τα μαθήματα αρχίζουν στις 11 Σεπτεμβρίου και ολοκληρώνονται περί τις 20 Μαΐου (ακολουθούν εξετάσεις). Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα, εξετάζεται η επιμήκυνση του σχολικού έτους.

Βέβαια, το υπ. Παιδείας στάθμισε και τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και των γονιών, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι δεν τους λείπει ο ελεύθερος χρόνος για διακοπές αλλά τα χρήματα.
 «Καλούμε το υπ. Παιδείας, αν θέλει να αντιγράψει ευρωπαϊκές πολιτικές, να το κάνει για αυτές που είναι ουσιαστικές, που έχουν σχέση με τους οικονομικούς πόρους για την παιδεία και όχι να διολισθαίνει σε ανούσιες και προκλητικές, με δεδομένη την οικονομική συγκυρία, προτάσεις», ανέφερε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ). Από την πλευρά της, η ΟΛΜΕ αξιοποίησε την πρόταση των ξενοδόχων για να δώσει, σε ακόμη μία περίπτωση, το κομματικό της στίγμα. «Είναι ολοφάνερη η απαξίωση της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού έργου, στο όνομα της τόνωσης της επιχειρηματικής δράσης. Δημιουργείται μια ξεκάθαρη κουλτούρα παρέμβασης των επιχειρήσεων στη ζωή του σχολείου, πράγμα άλλωστε που ταιριάζει και με τις συνολικότερες κατευθύνσεις της Ε.Ε. για την εκπαίδευση. Αυτό που κάνουν σήμερα οι ξενοδόχοι θα μπορεί να το κάνει αύριο οποιαδήποτε επιχειρηματική ομάδα, όταν κρίνει ότι μία ή άλλη πτυχή της σχολικής ζωής είναι εμπόδιο στην κερδοφορία της. Σήμερα είναι ο σχολικός χρόνος, αύριο το σχολικό ωράριο ή το περιεχόμενο ενός μαθήματος που θα ενοχλήσει τα επιχειρηματικά συμφέροντα».