Σελίδες

Η Ετήσια Έκθεση του Συνήγορου του Καταναλωτή για το 2011


Ο Συνήγορος του Καταναλωτή πραγματοποίησε μέσα στο 2011 μεγάλο αριθμό δημόσιων παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση αθέμιτων επιχειρηματικών πρακτικών σε βάρος των καταναλωτών, αποφέροντας τεράστιο οικονομικό όφελος γι' αυτούς. 

Σημαντικότερες ήταν οι παρεμβάσεις της Αρχής στους κλάδους:

(α) των τραπεζών (παύση της αυθαίρετης έκδοσης πιστωτικών καρτών και της καταχρηστικής επιβολής εξόδων καθυστέρησης για υπερήμερες οφειλές, πάταξη φαινομένων τοκογλυφίας, ορθή αναπροσαρμογή κυμαινόμενου επιτοκίου σε συμβάσεις στεγαστικών δανείων), 
(β) των ασφαλιστικών εταιρειών (εναρμόνιση ποσών ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων σύμφωνα με την εκάστοτε τρέχουσα πραγματική αξία τους), 
(γ) των ηλεκτρονικών επικοινωνιών (χρέωση του μισού παγίου σε συνδρομητές, στους οποίους έχει επιβληθεί προσωρινή διακοπή της παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών), 
(δ) των υποδομών ενέργειας και νερού (αποφυγή της διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος σε περιπτώσεις ληξιπρόθεσμων λογαριασμών παρά μόνο μετά την αποτυχία καταβολής διακανονισμένων οφειλών, μείωση των λογαριασμών νερού σε περιπτώσεις αφανών διαρροών), και (ε) των μεταφορών (αποζημίωση επιβατών για φθορά ή απώλεια αποσκευών στις τακτικές
θαλάσσιες μεταφορές, αποζημίωση επιβατών-κατόχων καρτών απεριορίστων διαδρομών εξαιτίας απεργιών των εργαζομένων σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς).
 
• Στον Συνήγορο του Καταναλωτή υποβλήθηκαν κατά τον προηγούμενο χρόνο 3845 έγγραφες αναφορές, αριθμός αυξημένος κατά 4% σε σχέση με πέρυσι. Ποσοστό 82% εξ αυτών καταλήγουν σε φιλική διευθέτηση εντός χρονικού διαστήματος, που δεν ξεπερνά κατά μέσο όρο τις 88 ημέρες. Σε περισσότερες από τρεις στις τέσσερις υποθέσεις υπάρχει θετική έκβαση υπέρ καταναλωτή.
• Ιδιαιτέρως αυξημένα κατά 36% ήταν και τα παράπονα καταναλωτών που δέχτηκε τηλεφωνικά ο Συνήγορος του Καταναλωτή, στον οποίο επιπλέον υποβλήθηκαν και 3420 αιτήσεις οφειλετών για εξωδικαστική ρύθμιση χρεών.
• Πρώτος καταγγελλόμενος εμπορικός κλάδος ήταν οι Ταχυδρομικές Υπηρεσίες και οι Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες, που δέχτηκαν περίπου το 1/3 του συνόλου των αναφορών (30,1%). Ακολούθησε ο κλάδος των Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών, που δέχτηκε το 25,8% του συνόλου των αναφορών, και ο κλάδος των Γενικών Καταναλωτικών Αγαθών, που δέχτηκε το 21,5% του συνόλου των αναφορών.
• Τα περισσότερα παράπονα που διατύπωσαν οι καταναλωτές αφορούν ζητήματα ορθής τιμολόγησης και ποιότητας αγαθών, καθώς και αθέτησης συμβατικών όρων.

Κατακόρυφη αύξηση, λόγω της τρέχουσας οικονομικής κρίσης και της μείωσης των εισοδημάτων, παρουσίασαν οι αναφορές των πολιτών σχετικά με την αδυναμία τους να ανταποκρίνονται στις οικονομικές τους υποχρεώσεις. Η αδυναμία αυτή παρατηρείται σχεδόν σε όλους τους τομείς που υπάρχουν χρεώσεις πάγιας μορφής, όπως για παράδειγμα σε δόσεις τραπεζικών δανείων και πιστωτικών καρτών, σε λογαριασμούς τηλεφώνου-ρεύματος, κ.λπ.

Διαβάστε εδώ την Ετήσια Έκθεση 

του Συνήγορου του Καταναλωτή για το 2011

Και εδώ το Δελτίο Τύπου