Και όμως ναι! Υπήρξε πολιτικό κόμμα που "κατέβηκε" στις εκλογές και επέλεξε να παρουσίασει το προεκλογικό του πρόγραμμα για την Εκπαίδευση σε ένα από τα πλέον ακριβά ιδιωτικά σχολεία της Αττικής.
Το κόμμα "Δημιουργία ξανά" του αυτοαποκαλούμενου "φρέσκου" σε ιδέες, διαφημιστή κυρίου Τζήμερου, θεώρησε ως πιο κατάλληλο και αντιπροσωπευτικό χώρο της ελληνικής κοινωνίας για να παρουσιάσει το πρόγραμμά του για την Παιδεία (δημόσια και ιδιωτική), τις εγκαταστάσεις των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα.
Δεν χρειάζεται πολύ φαντασία για να σκεφθεί κάποιος, ποιες προτάσεις περιελάμβανε αυτή η παρουσίαση σε έναν τόσο συμβολικό χώρο.
Η φαντασία βέβαια δεν υπήρχε και στις ίδιες τις προτάσεις και τον συγγραφέα τους.
Ο κορμός τους άλλωστε, αποτελεί αντιγραφή εκπαιδευτικών προτάσεων ενός παγκόσμιου οικονομικού οργανισμού. Του ΟΟΣΑ.
Η φαντασία βέβαια δεν υπήρχε και στις ίδιες τις προτάσεις και τον συγγραφέα τους.
Ο κορμός τους άλλωστε, αποτελεί αντιγραφή εκπαιδευτικών προτάσεων ενός παγκόσμιου οικονομικού οργανισμού. Του ΟΟΣΑ.
Κάποιες από αυτές είχαν πρωτοαναπτυχθεί και εφαρμοσθεί πειραματικά σε λατινοαμερικάνικες δικτατορίες, με εμπνευστή και διαφημιστή τους, τον ακραίο νεοφιλελεύθερο οικονομολόγο Μίλτον Φρίντμαν.
Δεν ήταν όμως και πάλι πολύ επίκαιρος ο ιδρυτής-πρόεδρος-εκπρόσωπος και μοναδικός ομιλητής του Δ.Ξ. Ήταν μια φάση πίσω από τις εξελίξεις. Ορισμένες από τις προτάσεις του, τις έχει ήδη με ζήλο πραγματοποιήσει η προηγούμενη υπουργός Παιδείας, η οποία ως γνωστό γιαυτή της την προσφορά απολαμβάνει την καθολική αναγνώριση και αγάπη της κοινωνίας.
Το Δ.Ξ. βέβαια, για όσους είναι ενήμεροι, δεν εντυπωσίασε με την αξιοπρόσεκτη πρωτοτυπία, να καταθέσει προτάσεις για την Δημόσια Παιδεία μέσα από ένα ιδιωτικό σχολείο.
Όλη η προεκλογική καμπάνια του σχήματος, ήταν η διαφήμιση ενός ακριβού προιόντος για λίγους, που πρέπει να παρουσιασθεί μέσα από γενικότητες, ότι κάνει για πολλούς.
Το νεοπαγές και προσωποπαγές αυτό οικονομικό-κομματικό μόρφωμα, που ιδρύθηκε σε αίθουσα πολυτελούς ξενοδοχείου, κινήθηκε μεταξύ Blue Bell Ψυχικού και Γκολφ Γλυφάδας και έκλεισε τον κύκλο σε ένα ιδιωτικό σχολείο, έκανε ότι μπορούσε για να ντύσει διαφημιστικά με ιλουστρασιόν περιτύλιγμα, την κοινωνική και οικονομική του ταυτότητά. Μέσα σε μια διαλυμένη από την κρίση κοινωνία, το Δ.Ξ. έδειξε και συμβολικά τις προτιμήσεις του.
Μοιάζει ένα επιχειρηματικό "Tea Party", με ακραίες θέσεις, που θα ήθελε αν μεγαλώσει, να πίνει το τσάι του με την Σάρα Πειλιν στις ΗΠΑ.
Η Κοινωνία και η Παιδεία, μάλλον χρειάζονται μια γνήσια φρεσκάδα και όχι κατεψυγμένες ιδέες, που αποκαλύπτουν διαθέσεις αυταρχισμού, επιβολής και αντιπάθειας προς τον λαό που ζει σε αυτή την χώρα.
Η Κοινωνία και η Παιδεία, μάλλον χρειάζονται μια γνήσια φρεσκάδα και όχι κατεψυγμένες ιδέες, που αποκαλύπτουν διαθέσεις αυταρχισμού, επιβολής και αντιπάθειας προς τον λαό που ζει σε αυτή την χώρα.
Ας "φρεσκαριστούμε" από τις προτάσεις του "Δ.Ξ." για την Παιδεία. Διαβάστε και δεν θα πλήξετε!
(Διευκρίνηση: Η απόδοση των προτάσεων είναι αυτούσια και χωρίς περικοπές που αλλοιώνουν το νόημα τους)
- Προτείνεται η πιλοτική εισαγωγή στοιχείων άμιλλας στα σχολεία με δυνατότητα επιλογής σχολείου, επιταγής σπουδών (vouchers) ή ανάδοχων σχολείων (charter schools).
Με τη χρήση της επιταγής σπουδών, το Κράτος θα δίνει τη δυνατότητα στους γονείς και στους μαθητές / φοιτητές να επιλέξουν το σχολείο που εξασφαλίζει καλύτερο επίπεδο σπουδών, και η χρηματοδότησή του θα γίνεται από αυτή την επιταγή. (κρατική επιταγή και για το ιδιωτικό και για το δημόσιο σχολείο, τι σημαίνει αυτό; Διαβάστε ΕΔΩ)
- Η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων είναι καθολική και πολύπλευρη, εξωτερική αλλά και εσωτερική, με σαφή κριτήρια και διακριτές βαθμίδες. Αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, συσχετίζεται άμεσα με τη χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών μονάδων.
- Η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων είναι καθολική και πολύπλευρη, εξωτερική αλλά και εσωτερική, με σαφή κριτήρια και διακριτές βαθμίδες. Αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, συσχετίζεται άμεσα με τη χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών μονάδων.
- Εισαγωγή του πολλαπλού σχολικού βιβλίου. Κάθε σχολείο θα μπορεί να επιλέγει αυτά που επιθυμεί από κατάλογο εγκεκριμένων βιβλίων. (η διανομή δωρεάν βιβλίων σε όλους είναι passe)
- Μηδενική ανοχή στις καταλήψεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Οι καταλήψεις υποβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο, βανδαλίζουν τον δημόσιο χώρο και πλήττουν τα ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα. (Achtung!)
- Σχεδιάζουμε τις ώρες διδασκαλίας και δημιουργικής απασχόλησης των μαθητών σύμφωνα με το ωράριο των εργαζόμενων γονιών στον ιδιωτικό τομέα (7:30 – 17:30) (10ωρα κι όποιος αντέξει - εντατικοποίηση και εξαντλητικά ωράρια για να συνηθίζουν τα παιδιά από μικρά;)
- Αναθεωρούμε το άρθρο 16 του Συντάγματος. Είναι απόλυτα θεμιτή η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. (με επιδοτούμενα κουπόνια;)
- Κάθε κομματική δραστηριότητα σε χώρους Εκπαίδευσης απαγορεύεται. (αποφασίζομεν και διατάσσομεν)
- Οι φοιτητές θα μπορούν να έχουν τους συλλόγους τους και τις εκλογές τους, (σαν αδελφότητες δηλαδή;) αλλά χωρίς επίσημη διασύνδεση με τα κόμματα.
Θα ελέγχεται αυστηρά τυχόν... υπόγεια διασύνδεση και από τις πρυτανικές αρχές και μέσω της νομοθεσίας που θα ορίζει την λειτουργία των κομμάτων.
Θα ελέγχεται αυστηρά τυχόν... υπόγεια διασύνδεση και από τις πρυτανικές αρχές και μέσω της νομοθεσίας που θα ορίζει την λειτουργία των κομμάτων.
Θα προβλέπονται κυρώσεις και για το πολιτικό κόμμα που θα αποδειχθεί ότι έχει οικονομικές ή άλλης φύσεως δοσοληψίες με φοιτητική παράταξη και για την ίδια την παράταξη. (το κόμμα θα τίθεται εκτός νόμου και θα εξορίζονται οι υπαίτιοι;)
- Η είσοδος στους χώρους των Πανεπιστημίων θα γίνεται με ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσβασης (κάρτα) όπως σε όλον τον πολιτισμένο κόσμο. Πλήρης κατάργηση του Πανεπιστημιακού ασύλου. (πιθανώς και κάθε είδους ασύλου πέραν του επιχειρηματικού)
- Τα Πανεπιστήμια αυτοδιοικούνται με σύνδεση επιπέδου σπουδών/φοιτητών και χρηματοδότησης (σε κάθε περίπτωση τα χρήματα θα είναι το γενικό κριτήριο)
Και για το τέλος πάντα το καλύτερο!
- "Και τα αυτονόητα: συνελεύσεις φοιτητών γίνονται εκτός ωρών διδασκαλίας. Οι καταλήψεις αντιμετωπίζονται με αστυνομική επέμβαση, σύλληψη των καταληψιών και παραπομπή τους στο αυτόφωρο." (ΕΓΕΡΘΗΤΩ !!!)
Διαβάστε ΕΔΩ και θέσεις τους για τα υπόλοιπα θέματα. Μην τις χάσετε!