Η θέση της ΟΙΕΛΕ για το δημόσιο έλεγχο στις εξετάσεις των ιδιωτικών σχολείων

Με αφορμή δημοσιεύματα που είδαν σήμερα το φως της δημοσιότητας και δεκάδες τηλέφωνα που έχουμε δεχτεί τις τελευταίες ώρες στην Ομοσπονδία, είμαστε για μία ακόμη φορά υποχρεωμένοι να ξεκαθαρίσουμε τη θέση της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ).

Εδώ και δεκαετίες η Ομοσπονδία παλεύει για την ισότιμη παρουσία της ιδιωτικής εκπαίδευσης στο ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα και της αναγνώρισης του ιδιωτικού εκπαιδευτικού ως ισότιμο προς τους δημόσιους λειτουργού της εκπαίδευσης. Δυστυχώς οι νομοθετικές παρεμβάσεις της τελευταίας πενταετίας έχουν υποβαθμίσει τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό σε αναλώσιμο και απειλούμενο υπάλληλο. Ο δε Σύλλογος Διδασκόντων λειτουργεί συχνά υπό τις αφόρητες πιέσεις αρκετών ιδιοκτητών για παραποίηση ενδοσχολικών διαδικασιών, παραχάραξη βαθμολογιών, ωρολογίων προγραμμάτων κ.λπ.

Είναι γνωστό σε όλους μας ότι πλέον στην ιδιωτική εκπαίδευση έχει εγκαθιδρυθεί ένα πρωτοφανές καθεστώς ανελευθερίας, αυθαιρεσίας και ανομίας. Η κατάσταση αυτή βλάπτει πρωτίστως το δημόσιο συμφέρον, καθώς κάποια ιδιωτικά σχολεία εκδίδουν τίτλους αμφίβολης νομιμότητας, γεγονός που δημιουργεί ανισονομία ανάμεσα στους μαθητές των σχολείων αυτών και των ιδιωτικών σχολείων που λειτουργούν νόμιμα καθώς και των δημόσιων σχολείων.

Το 2014 η Κομισιόν επέβαλε στην ελληνική πολιτεία να νομοθετήσει, προκειμένου να αποκατασταθούν συνθήκες διαφάνειας και νομιμότητας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Αυτό ακόμη δεν έχει συμβεί. Σε περίπτωση, λοιπόν, που δεν υπάρξει νομοθετική παρέμβαση για την αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας στο χώρο μας, θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρχει διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και της νομιμότητας της έκδοσης των τίτλων σπουδών στα ιδιωτικά σχολεία με δημόσιο έλεγχο. Οποιαδήποτε μέθοδος διασφάλισης και αν επιλεγεί από την πολιτεία, θα πρέπει να ισχύσει ενιαία για όλους τους τύπους ιδιωτικών σχολείων, ισότιμων ή μη.

Η ΟΙΕΛΕ θέτει πάντα ως πρώτη προτεραιότητα τη διαφύλαξη του ευαίσθητου και κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης. Η προστασία του αγαθού αυτού είναι ο μόνος τρόπος για να μην διευρυνθούν οι ήδη οξυμένες κοινωνικές, οικονομικές και εκπαιδευτικές ανισότητες. Για να μπορούν όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως κοινωνικής και οικονομικής προέλευσης, να διεκδικούν επι ίσοις όροις το μέλλον.