Το Μέγαρο Μουσικής από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού αλλά ταυτόχρονα έχει παίξει σημαντικό ρόλο σε παιχνίδια επιρροής εκδοτικών οργανισμών. Παιχνίδια από αυτά που στο τέλος πληρώνει πάντα ο φορολογούμενος πολίτης.
Η είδηση ότι το Μέγαρο Μουσικής έχει συνάψει τρία δάνεια ποσού 245 εκατ. ευρώ με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, ότι το ανεξόφλητο υπόλοιπο είναι 229,277 εκατ. ευρώ και ότι το ελληνικό δημόσιο συνεχίζει να επιδοτεί τις λειτουργικές ανάγκες αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα την εξυπηρέτηση του δανείου 95 εκατ. ευρώ που το Μέγαρο έλαβε από την Εθνική Τράπεζα γέμισε με ανάμεικτα συναισθήματα αρκετούς πολίτες της χώρας (τα στοιχεία έδωσε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας, με αφορμή ερώτηση 10 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ).
Από τη μία πλευρά βαραίνει στη συνείδηση του κόσμου η αποστολή του Μεγάρου που είναι η τεράστια συμβολή στην τέχνη και τον πολιτισμό, ειδικά σε μία ιστορική πρωτεύουσα όπως είναι η Αθήνα. Μία αποστολή που είναι ανυπολόγιστης αξίας και είναι πραγματικά υπέράνω χρημάτων.
Από την άλλη είναι τα υψηλά χρέη, τα οποία μέχρι πριν από μερικά χρόνια δεν απασχολούσαν τόσο πολύ τον πολίτη, αλλά τα τελευταία χρόνια είναι ασήκωτα και βαραίνουν διαρκώς τους ίδιους και τους ίδιους. Τα πληρώνουν οι πολλοί και όχι οι λίγοι, αυτοί που τα δημιούργησαν ή αυτοί που τα καρπώθηκαν. Και φυσικά δεν αναφερόμαστε ούτε στους απλούς εργαζόμενους ούτε στους καλλιτέχνες.
Ο κ. Ιωάννης Μάνος πρόεδρος του Μεγάρου Μουσικής και μέλος του ΔΣ του ΔΟΛ |
Υπάρχει και μια τρίτη πλευρά, αφού το Μέγαρο έχει δείξει στο χρόνο ότι είναι τρισδιάστατο. Συνδέθηκε με εκδότες (Χρήστο Λαμπράκη), εκδοτικές επιχειρήσεις (ΔΟΛ Α.Ε.) και άλλους επιχειρηματίες (εργολάβους, τραπεζίτες), οι οποίοι όπως είχε εκμυστηρευτεί ένας από αυτούς χρησιμοποιούσαν το Μέγαρο και τις γνωριμίες του για να εξασφαλίζουν ασυλία από τους εκδότες και για να αποκτούν προσβάσεις στην κρατική μηχανή.
Δεν αναφερόμαστε σε επιχειρηματίες οι οποίοι κερδίζουν χρήματα ανταγωνιστικά στην ελεύθερη αγορά. Και δεν ζητούν χάρες/ευνοϊκές ρυθμίσεις από υπουργούς. Αλλά για δήθεν πετυχημένους τραπεζίτες, οι οποίοι κάνουν τους σπουδαίους με τα λεφτά των άλλων, για κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες ή επιχειρηματίες που αναζητούν προσβάσεις, ρουσφέτια, συμβάσεις, τροπολογίες από το δημόσιο.
Ισως είναι σύμπτωση, ίσως όχι, ότι ανάμεσα στους όχι πολλούς χορηγούς που πέρασαν τα τελευταία χρόνια φιγουράρουν εταιρείες των οποίων οι ιδιοκτήτες είτε είναι στη φυλακή ή είναι φυγόδικοι ή πρωταγωνίστησαν στα μεγαλύτερα πολιτικο-οικονομικά σκάνδαλα και χρηματιστηριακά κόλπα και είναι υπό κατηγορία γι’ αυτά.
Siemens, Χριστοφοράκος και αρκετοί κρατούμενοι των Φυλακών
Ισως είναι τυχαίο ίσως όχι, ότι μεταξύ των χορηγών ήταν η Siemens, επί προεδρίας Δρ. Μιχαήλ Ν. Χριστοφοράκου, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του Μεγάρου Μουσικής, αυτού του σπουδαίου ανδρός, που πρωταγωνίστησε στο μεγαλύτερο οικονομικό-πολιτικό σκάνδαλο της σύγχρονης Ελλάδας κι ακόμα κυκλοφορεί ελεύθερος. Και μία που μιλάμε για Χριστοφοράκο και εκδότες (ΔΟΛ) να προσθέσουμε ότι ο Χριστοφοράκος χρησιμοποιούσε για τις δημόσιες σχέσεις του πρώην δημοσιογράφο του ΔΟΛ, με ιδιαίτερη τεχνογνωσία (KNOW HOW).
Ισως είναι τυχαίο ή όχι, ότι μεταξύ των χορηγών ήταν η εταιρεία Alapis, του προφυλακισμένου επιχειρηματία Λαυρέντη Λαυρεντιάδη, ο οποίος κατηγορείται για υπεξαίρεση εκατομμύριων της τράπεζας Proton Bank.
Ισως είναι σύμπτωση, ίσως όχι ότι μεταξύ των χορηγών ήταν η Ασπίς Ομιλος Εταιρειών, του κρατούμενου στις φυλακές, επιχειρηματία Παύλου Ψωμιάδη,
Χρηματιστηριακές Φούσκες
Επίσης, στους χορηγούς φιγουράρει η εταιρεία πληροφορικής Altec, η οποία ανήκε στους επιχειρηματίες Θ. Αθανασούλη και Χρ. Βαλσαμίδη, οι οποίοι έπαιρναν το ένα έργο πληροφορικής μετά το άλλο από το δημόσιο επί ΠΑΣΟΚ και επιπλέον είχαν συνεταιρισθεί με τον ΔΟΛ στην εταιρεία Microland, η οποία εισήλθε στο Χρηματιστήριο Αθηνών με προβλέψεις τις οποίες θα ζήλευε η Microsoft (ουδείς κατηγορήθηκε και τιμωρήθηκε για αυτό).
Χορηγός ήταν επίσης η περίφημη Κλωνατέξ, του αποθανόντα επιχειρηματία Θωμά Λαναρά, του πιο «άρρωστου» παίκτη στο Χρηματιστήριο.
Και η τσιμεντοβιομηχανία Ηρακλής που έκλεισε εργοστάσιο
Τέλος, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθεί ως χορηγός η τσιμεντοβιοηχανία Ηρακλής, η οποία την περίοδο 2012-2013, που χορηγεί το Μέγαρο Μουσικής κλείνει ένα ολόκληρο εργοστάσιο, αυτό της Χαλκίδας απολύοντας με τις νόμιμες αποζημιώσεις 236 εργαζόμενους.
Οποιος ενδιαφέρεται να δει όλους τους βασικούς χορηγούς του Μεγάρου Μουσικής μπορεί να το πράξει στην ιστοσελίδα του Μεγάρου:
Επίσης υπάρχουν περισσότερα ονόματα χορηγών στους Μεγάλους Ευεργέτες όπως τους ονομάζει το Μέγαρο. Για να δείτε τους ευεργέτες κάντε κλικ εδώ
Σε κάθε περίπτωση είναι λυπηρό να βλέπεις ότι οι περισσότεροι χορηγοί είναι κρατικές εταιρείες και όχι ιδιωτικές. Δηλαδή πληρώνουμε το Μέγαρο με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους σαν επισκέπτες, ως καταθέτες ή φορολογούμενοι μέσω των τραπεζών, ως φορολογούμενοι μέσω του κρατικού προϋπολογισμού, και ως φορολογούμενοι μέσω των χορηγών. Που είναι αλήθεια ο ιδιωτικός τομέας;
Σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζουμε να κλείσει το Μέγαρο, όπως κάνει η κυβέρνηση με όλους τους άλλους φορείς, που έχουν πολύ λιγότερα ελλείμματα και χρέη από το Μέγαρο.
thepressproject.gr