Σελίδες

Τι επιτέλους συζητά ένα δημοτικό συμβούλιο;

H «Δράση για τα Βριλήσσια» ζήτησε επείγουσα σύγκλιση Δημοτικού Συμβουλίου με αφορμή εγκύκλιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. 

«Στο πλαίσιο της αξιολόγησης των δομών και φορέων του Δημοσίου και της επικείμενης αξιολόγησης του προσωπικού, είναι αναγκαία η αποτύπωση του εργασιακού προφίλ των υπαλλήλων και η καταγραφή των τυπικών τους προσόντων».

Με αυτήν την Οργουελιανής έμπνευσης ανακοίνωση, το Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλ. Διακυβέρνησης προχωρά το σχέδιο απομάκρυνσης 4.000 δημοσίων υπάλληλων μέχρι το τέλος του έτους, όπως έχει ζητήσει η τρόικα.

Την ίδια στιγμή στο Δήμο Βριλησσίων, η αρμόδια Υπηρεσία προετοιμάζεται να ανταποκριθεί και να στείλει τα στοιχεία που της ζητήθηκαν, κατ’ εντολή Δημάρχου, (για δεύτερη μάλιστα, φορά), χωρίς ούτε να ενημερώσει σχετικά το δημοτικό συμβούλιο.

Και μπορεί το Υπουργείο να ισχυρίζεται ότι η ενημέρωση ζητείται για λόγους "επικαιροποίησης" των στοιχείων, όμως είναι ευνόητο, πως αυτή η διαδικασία θέτει υπό την απειλή κατάργησης θέσεις εργασίας και υπηρεσίες που παρέχονται από τις δομές των Ν.Π.Δ.Δ..

Αντιδράσεις δημοσιοποιήθηκαν αυτές τις ημέρες, ακόμη και από θεσμικούς παράγοντες της Αυτοδιοίκησης που εκλέχθηκαν με τη στήριξη των κομμάτων της συγκυβέρνησης, -ενδεικτικά, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ κ. Ασκούνης και ο πρόεδρος της ΠΕΔ Αττικής κ. Σαράντης επεσήμαναν ότι «μία τέτοια εξέλιξη θα οδηγούσε σε κατάρρευση υπηρεσιών των δήμων και στον πλήρη ακρωτηριασμό της Αυτοδιοίκησης, οπότε τότε, καλύτερα να παραδώσουμε τα κλειδιά!» Όμως στα Βριλήσσια, η διοίκηση Ιωαννίδη απλώς εκτελεί, σιωπηρά, εντολές!

Έτσι, το στοιχειώδες ερώτημα που προκύπτει, είναι αυτές οι εξελίξεις, οφείλουν να απασχολούν τα δημοτικά συμβούλια των Δήμων; Με άλλα λόγια, τι επιτέλους πρέπει να συζητά ένα δημοτικό συμβούλιο, αν όχι τέτοιου είδους αποφάσεις, που καθορίζουν το μέλλον του θεσμού και τις δυνατότητες του κάθε Δήμου να επιτελέσει το ρόλο του; Όταν μάλιστα, η δημοτική αρχή των Βριλησσίων, συνηθίζει να συγκαλεί με ευκολία σε «έκτακτες» συνεδριάσεις τα συλλογικά όργανα του Δήμου για μικρότερης σημασίας διαχειριστικά θέματα. (βλ. κατεπείγουσα» σύγκληση της Οικονομικής Επιτροπής για το θέμα της απευθείας ανάθεσης της προμήθειας των καυσίμων του Δήμου, όπου τα μέλη της κλήθηκαν το πρωί της Τρίτης 28 Μαΐου να συνεδριάσουν το μεσημέρι της ίδιας ημέρας!).

Γι’ αυτό και η «Δράση», κατέθεσε αίτημα έκτακτης σύγκλισης του Δημοτικού Συμβουλίου (αρ. πρωτ. 8800/30-5-13), ώστε να συζητηθεί το ζήτημα που προέκυψε, ΠΡΙΝ ο Δήμος Βριλησσίων ευθυγραμμισθεί με τις απαιτήσεις της κυβέρνησης και της τρόικας.

Δεν απαιτούμε βεβαίως από μια δημοτική αρχή, που στηρίζει ή ανέχεται την κυβερνητική πολιτική, να πρωτοστατήσει σε αντιδράσεις κατά των Υπουργικών αποφάσεων. Ζητάμε όμως, αφενός να μην υποβαθμίζονται τα συλλογικά όργανα της Αυτοδιοίκησης και αφετέρου, τουλάχιστον- να εκδηλωθεί επίσημα η αντίθεση του Δήμου μας απέναντι σε μέτρα που θέτουν σε κίνδυνο την ίδια την υπόστασή του.

Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων Δράση για μια άλλη Πόλη

__________________________________________________________________

Το αίτημα που κατέθεσε η «Δράση»
Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013

Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων «Δράση για μια άλλη Πόλη»
Γιάννης Τσούτσιας, Θέμης Κοτσιφάκης, Δημοτικοί Σύμβουλοι Δήμου Βριλησσίων

Προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου,
Γραφείο Συλλογικών Οργάνων, Γραφείο Δημάρχου, Προέδρους ΝΠΔΔ

Θέμα: Αίτημα σύγκλισης έκτακτου Δημοτικού Συμβουλίου

Κε Πρόεδρε,

Όπως πληροφορούμαστε, με έγγραφό του, το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ζητά «στο πλαίσιο της αξιολόγησης των δομών και φορέων του Δημοσίου», την αποτύπωση του εργασιακού προφίλ των υπαλλήλων των Νομικών Προσώπων του Δήμου μας και την καταγραφή των τυπικών τους προσόντων μέχρι τις 31 Μαΐου 2013.

Επειδή όμως, όπως προκύπτει, όχι μόνον με βάση την «κοινή λογική», αλλά και σύμφωνα με δηλώσεις θεσμικών παραγόντων της Αυτοδιοίκησης, (βλ. δηλώσεις Ασκούνη, Σαράντη κλπ), όσο και από δημοσιεύματα του Τύπου που αναφέρονται σε «κυβερνητικές πηγές», η νέα αυτή απογραφή αποσκοπεί στον προγραμματισμό για καταργήσεις και συγχωνεύσεις νομικών προσώπων των ΟΤΑ που σχεδιάζει η κυβέρνηση, (από όπου και θα προκύψει το πλεονάζον προσωπικό, που στη συνέχεια θα αποτελέσει μέρος των 25.000 διαθεσιμοτήτων και των 4.000 απολύσεων που πρόκειται, κατ’ εντολή της τρόικας, να πραγματοποιηθούν μέχρι τα τέλη του έτους), προκύπτει, κατά τη γνώμη μας, ανάγκη σύγκλησης του Δημοτικού Συμβουλίου, ώστε να συζητηθούν οι εξελίξεις αυτές, που επηρεάζουν την προοπτική και τις λειτουργικές δυνατότητες του Δήμου μας.

Εξάλλου, με ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος Εργαζομένων του Δήμου Βριλησσίων, εκτιμά ότι «με την παραχώρηση των στοιχείων αυτών μπαίνουν σε κίνδυνο οι θέσεις εργασίας καθώς και οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους δημότες από τα Ν.Π.Δ.Δ.», γι’ αυτό και παροτρύνει τη διοίκηση του Δήμου για «τη μη αποστολή αυτών των στοιχείων». Επιπρόσθετα συνεπώς, θεωρούμε, ότι και η εν λόγω απόφαση θα όφειλε να αποτελέσει στοιχείο συζήτησης του Δημοτικού μας Συμβουλίου.

Αιτούμεθα συνεπώς,

1) Να συγκληθεί έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα τον καθορισμό της στάσης του Δήμου Βριλησσίων απέναντι στο αίτημα που του υποβλήθηκε,
και
2) Έως ότου η εν λόγω συνεδρίαση πραγματοποιηθεί, να μην αποστείλει ο Δήμος Βριλησσίων τα στοιχεία που του ζητήθηκαν.

Με την πεποίθηση, ότι το αίτημά μας αποτελεί εύλογη «υποχρέωση» κάθε δημοκρατικής διοίκησης,

Γιάννης Τσούτσιας
Θέμης Κοτσιφάκης
Δημοτικοί Σύμβουλοι Δήμου Βριλησσίων.

__________________________________________________________________

Το έγγραφο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Αθήνα, 24 Μαΐου 2013, Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Υ.34/35/οικ. 14888
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ/ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ/ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ/ ΤΜΗΜΑ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ
ΘΕΜΑ: «Επικαιροποίηση προσωπικών μητρώων υπαλλήλων»
Στο πλαίσιο της αξιολόγησης των δομών και φορέων του Δημοσίου και της επικείμενης αξιολόγησης του προσωπικού, είναι αναγκαία η αποτύπωση του εργασιακού προφίλ των υπαλλήλων και η καταγραφή των τυπικών τους προσόντων.

Το προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που προσδιορίζουν την ατομική, οικογενειακή, περιουσιακή και υπηρεσιακή κατάστασή του.

Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 4 του Π.Δ. 178/2004 (ΦΕΚ 154 Α/16-8-2004) «Τρόπος τήρησης και ενημέρωσης του προσωπικού μητρώου των δημοσίων υπαλλήλων και των υπαλλήλων Ν.ΠΔ.Δ. που υπάγονται στις διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.», υπεύθυνος για την τήρηση, ασφαλή φύλαξη και ενημέρωση όλων των στοιχείων που συγκροτούν το προσωπικό μητρώο του υπαλλήλου είναι ο προϊστάμενος της οικείας υπηρεσίας προσωπικού, ο οποίος ανάλογα με τις ανάγκες της υπηρεσίας, μπορεί να ορίζει για την εκτέλεση των ανωτέρω καθηκόντων υπαλλήλους που υπηρετούν στην οργανική μονάδα, στην οποία αυτός προΐσταται ή στις υποκείμενες σε αυτήν μονάδες.

Έχει διαπιστωθεί ότι, σε πολλές περιπτώσεις, τα προσωπικά μητρώα των υπαλλήλων δεν διαθέτουν την απαιτούμενη εγκυρότητα και πληρότητα, ιδιαίτερα σε στοιχεία που καταθέτει ο ίδιος ο υπάλληλος στην υπηρεσία του και σχετίζονται με την υπηρεσιακή του κατάσταση ή είναι πρόσφορα για την αξιολόγησή του, με συνέπεια να μην είναι εφικτή η ασφαλής, ορθή και ταχεία επεξεργασία τους, όταν αυτή απαιτείται.

Για το λόγο αυτό καλούνται οι Διευθύνσεις Προσωπικού/Διοικητικού των υπηρεσιών, με ευθύνη των αρμοδίων προϊσταμένων, να προβούν στην ενημέρωση των προσωπικών μητρώων των υπαλλήλων τους και στην επικαιροποίηση των περιλαμβανομένων σε αυτά στοιχείων, τα οποία συναρτώνται με τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των υπαλλήλων και τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα.

Σημειώνεται, ότι τα προσκομιζόμενα από τους υπαλλήλους στοιχεία, που συναρτώνται με την υπηρεσιακή και μισθοδοτική τους κατάσταση (ενδεικτικά : πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, τίτλοι σπουδών, πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, αποδεικτικά γνώσης Η/Υ κλπ.) πρέπει να είναι νομίμως επικυρωμένα, διαφορετικά δεν επιτρέπεται να λαμβάνονται υπόψη.
Επιπροσθέτως, παρακαλούνται οι Διευθύνσεις Προσωπικού/Διοικητικού των υπηρεσιών να συμπληρώσουν τα επισυναπτόμενα, ενδεικτικά υποδείγματα με τους υπαλλήλους, που κατέχουν και έχουν προσκομίσει στις υπηρεσίες τους τίτλους γλωσσομάθειας, και να τα αποστείλουν στους φορείς που εξέδωσαν τους σχετικούς τίτλους (κατά περίπτωση, το Ελληνοβρετανικό Συμβούλιο, η Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Γαλλικό Ινστιτούτο) προκειμένου να επιβεβαιωθεί η έκδοσή τους.
Οι Διευθύνσεις Διοικητικού των Υπουργείων παρακαλούνται να κοινοποιήσουν άμεσα την παρούσα εγκύκλιο στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου που εποπτεύουν και να παράσχουν κάθε συνδρομή για την εφαρμογή της.
Η Δ/νση Οργάνωσης και Λειτουργίας ΟΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών παρακαλείται να κοινοποιήσει την παρούσα στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού».

_________________________________________________________________

Ενδεικτικά δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών που «διέφυγαν» της αξιολόγησης της δημοτικής αρχής των Βριλησσίων και υπογραμμίζουν το βαθμό αμεριμνησίας της:

«Απολύσεις δημοτικών υπαλλήλων προαναγγέλλει έγγραφο - φωτιά του υπουργείου Εσωτερικών που δημοσίευσε την Παρασκευή 24/5/2013 η εφημερίδα "Το Έθνος", το οποίο ζητά από τους δήμους συμπληρωματικά στοιχεία με την αναλυτική καταγραφή των νομικών προσώπων στους ΟΤΑ α' βαθμού, καθώς και του προσωπικού που απασχολούν. Το υπουργείο Εσωτερικών προχωρά σε νέα απογραφή - εξπρές των νομικών προσώπων των δήμων μέχρι τις 31 Μαΐου που είναι η καταληκτική ημερομηνία αποστολής των στοιχείων. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η νέα απογραφή θα συμβάλει στον προγραμματισμό για καταργήσεις και συγχωνεύσεις νομικών προσώπων των ΟΤΑ από όπου θα προκύψει πλεονάζον προσωπικό, το οποίο θα αποτελέσει ένα μεγάλο ποσοστό για τις 25.000 διαθεσιμότητες και τις 4.000 απολύσεις που πρέπει να πραγματοποιηθούν μέχρι τα τέλη του έτους.

_________________________________________________________________

«Οι πλεονάζοντες εργαζόμενοι που θα προκύψουν από τα νέα οργανογράμματα και τις καταργήσεις των νομικών προσώπων των δήμων, οι οποίοι είναι μόνιμοι υπάλληλοι, θα τεθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας, λαμβάνοντας το 75% των αποδοχών τους για ένα έτος με στόχο να μετακινηθούν, ενώ όσοι διαθέτουν σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και καταργηθούν οι θέσεις εργασίας τους, θα απολυθούν. Το έγγραφο που έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από τους δημάρχους, ζητά από τους ίδιους να επικαιροποιήσουν τις λίστες των νομικών προσώπων, καταγράφοντας στοιχεία σε συγκεκριμένες λίστες. Το υπουργείο Εσωτερικών τονίζει την ανάγκη να συμπληρωθούν άμεσα τα στοιχεία από τους δήμους και ζητά να αποσταλούν ακόμα και στις κεντρικές υπηρεσίες, προκειμένου να ενημερωθεί η βάση δεδομένων».
(Μίκα Κοντορούση, news247 24 Μαΐου)

_________________________________________________________________

Συναγερμός έχει σημάνει στους δήμους της χώρας, καθώς την ίδια ώρα που οι αιρετοί εκφράζουν την κατηγορηματική τους αντίθεση στο ενδεχόμενο καταργήσεων ή συγχωνεύσεων φορέων της Αυτοδιοίκησης, το υπουργείο Εσωτερικών με έγγραφό του προς τους ΟΤΑ, ζητεί άμεσα, και το αργότερο μέχρι το τέλος του μήνα, αναλυτικά στοιχεία για το προσωπικό των νομικών προσώπων που εποπτεύουν. Ειδικότερα καλούνται οι ΟΤΑ πρώτου και δευτέρου βαθμού να ζητήσουν από τα ΝΠΙΔ και ΝΠΔΔ της αρμοδιότητάς τους να συμπληρώσουν σχετικούς πίνακες στους οποίους θα αναφέρουν μεταξύ άλλων την επωνυμία κάθε φορέα, τη νομική μορφή του, τον αριθμό των υπαλλήλων που απασχολεί, τη σχέση εργασίας και τη βαθμίδα εκπαίδευσης του κάθε υπαλλήλου. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με το Μητρώο των Φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης, τα ΝΠΔΔ και τα ΝΠΙΔ των δήμων ανέρχονται σε συνολικά 648 και στην πλειοψηφία τους συνδέονται με δομές κοινωνικού χαρακτήρα. Με δεδομένο ότι επίκεινται καταργήσεις φορέων – βάσει και όσων συμφωνήθηκαν με την τρόικα – προκειμένου να προκύψουν οι 2000 απολύσεις μέχρι το καλοκαίρι (και άλλες 11 χιλιάδες μέχρι το 2014), στους κόλπους της Αυτοδιοίκησης επικρατεί αναβρασμός και ανησυχία, τόσο μεταξύ των αιρετών, όσο και των εργαζομένων. Οι δήμαρχοι, που ήδη έχουν ξεκαθαρίσει την κατηγορηματική αντίθεσή τους σε ενδεχόμενες καταργήσεις, επανήλθαν και χθες στο θέμα, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής (ΠΕΔΑ). Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Κ. Ασκούνης, αλλά και ο πρόεδρος της ΠΕΔ Αττικής Ν. Σαράντης επεσήμαναν ότι μία τέτοια εξέλιξη θα οδηγούσε σε κατάρρευση υπηρεσιών και δομών των δήμων. Όπως τονίζουν οι αιρετοί "με διάφορες ρυθμίσεις τα προηγούμενα χρόνια τα Νομικά Πρόσωπα των Δήμων μειώθηκαν από 60 έως και 80%, ανάλογα τη νομική μορφή". «Τι να καταργήσουμε λοιπόν, τους Παιδικούς Σταθμούς και τα Πολιτιστικά Κέντρα; Τότε θα έχουμε τον πλήρη ακρωτηριασμό της Αυτοδιοίκησης, καλύτερα να παραδώσουμε τα κλειδιά» επισημαίνουν δηκτικά.
Ημερησία 29-5-13