Σελίδες

Ο ταχυδρόμος θα χτυπά μόνο μία φορά την εβδομάδα - Λιγότεροι διανομείς στο Χαλάνδρι

Προβλέπεται 25% μείωση των ταχυδρόμων στο Χαλάνδρι

Μία φορά την εβδομάδα θα... χτυπάει ο ταχυδρόμος στην Αττική, όπως προειδοποιεί το Σωματείο Διανομέων ΕΛΤΑ της Αθήνας καθώς η διοίκηση του Οργανισμού αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα νέο οργανόγραμμα, με το οποίο, σύμφωνα με τους ταχυδρομικούς, μειώνει κατά 240 άτομα τον αριθμό των διανομέων στην Αττική και κατά 45 στον Πειραιά.

Για «αυθαίρετη απόφαση της Διοίκησης» κάνουν λόγο οι ταχυδρόμοι, οι οποίοι προειδοποιούν ότι οι λογαριασμοί θα φτάνουν ληγμένοι στους παραλήπτες τους, ενώ και η αλληλογραφία θα στοιβάζεται και μάλιστα σε μια εποχή που παραδοσιακά έχει φόρτο εργασίας για τα Ταχυδρομεία εφόσον πλησιάζουν τα Χριστούγεννα.

Πηγές της ταχυδρομικής αγοράς, πάντως, επισημαίνουν ότι το συγκεκριμένο σχέδιο βρίσκεται ακόμα σε διαβούλευση, προσθέτοντας ότι «εσωτερικές μετρήσεις που αποδεικνύουν σημαντική μείωση της αλληλογραφίας καθιστούν αναγκαίο τον ανασχεδιασμό και την ανακατανομή του δυναμικού του Ταχυδρομείου». Προσθέτουν, πάντως, ότι αυτό δεν θα έχει επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση του κοινού.

Οπως καταγγέλλουν οι ταχυδρόμοι ωστόσο, από τους 1.094 διανομείς που απασχολούνταν στην Αττική πριν από έναν χρόνο, ύστερα από τις πρώτες περικοπές έμειναν οι 974, ενώ με τις νέες μειώσεις ο αριθμός τους δεν θα ξεπερνά τους 734 για το μεγαλύτερο μέρος της Αττικής. Αντίστοιχα και στα οκτώ γραφεία του Πειραιά ο αριθμός των ταχυδρόμων σχεδιάζεται να μειωθεί από τους 190 σε περίπου 145.

Σύμφωνα με τους ίδιους, οι περισσότερες από τις θέσεις που μειώνονται είναι εποχικών των οποίων οι συμβάσεις έληξαν και δεν θα ανανεωθούν, ενώ ορισμένοι είναι και μόνιμοι στους οποίους ανακοινώθηκε ότι θα μετακινηθούν χωρίς ωστόσο να τους ενημερώσουν για το πότε ή το πού.
Ο πρόεδρος του Σωματείου των Ταχυδρόμων Γιάννης Οικονόμου επισημαίνει: «Με τον νέο προγραμματισμό ο ταχυδρόμος δεν πρόκειται να περνά πάνω από μία φορά την εβδομάδα από το ίδιο σημείο επαφής. Αλλωστε και η ίδια η Διοίκηση σε εσωτερική οδηγία σημειώνει ότι ειδικά τις ημέρες των πληρωμών δεν θα παραδίδεται καμία άλλη αλληλογραφία». Και συνεχίζει: «Ενώ η μείωση της αλληλογραφίας σε έναν χρόνο δεν ξεπερνά το 10%, η μείωση του προσωπικού θα φτάσει το 35%.
Με τη νέα χαρτογράφηση υπάρχουν τομείς που ξεπερνούν τα 50-70 χιλιόμετρα ημερησίως, ενώ ταχυδρόμοι πρέπει να διανύουν πεζή 12-15 χιλιόμετρα στη βάρδια τους. Εάν πάρουν καλοκαιρινή άδεια ή αρρωστήσουν θα συσσωρεύεται τεράστιος όγκος αλληλογραφίας και ολόκληρες περιοχές θα μένουν χωρίς διανομή για αρκετές ημέρες», τονίζει. Σύμφωνα με τους ταχυδρόμους, με τα νέα δεδομένα σε όλο το κέντρο της Αθήνας οι διανομείς μειώνονται από 90 σε 68, ενώ χαρακτηριστικά αναφέρουν ορισμένα παραδείγματα:

Στον Κολωνό οι διανομείς θα είναι πλέον 3.

Στο Περιστέρι, που εξυπηρετούσαν 39 ταχυδρόμοι, πλέον μειώνονται σε 29 με αποτέλεσμα ο μέσος ταχυδρόμος να έχει υπό την επίβλεψή του έως και 80 οικοδομικά τετράγωνα.

Κηφισιά-Νέα Ερυθραία οι ταχυδρόμοι μειώνονται από 29 σε 22.

Χαλάνδρι-Βριλήσσια από 44 σε 33.

Δάφνη-Υμηττός-Αγιος Δημήτριος από 31 σε 23.

Βούλα-Βάρη-Βάρκιζα από 21 σε 16.

Ανω Λιόσια-Καματερό από 24 σε 18.

Αγιος Στέφανος-Ανοιξη-Κρυονέρι-Δροσιά-Εκάλη-Σταμάτα και Διόνυσο από 21 σε 17 με τομείς πάνω από 30 χιλιόμετρα.

Ο Δήμος Καισαριανής θα εξυπηρετείται μόνο από 6 διανομείς, η Ηλιούπολη από 17 και το Ψυχικό από 7.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ


ΠΗΓΗ: ethnos.gr