Σελίδες

Χάρτα Συνεργασίας υπουργείου Παιδείας και Goethe-Institut για την προώθηση της Γερμανικής γλώσσας στα σχολεία

Στις 9 Μαρτίου 2012 πραγματοποιήθκε ειδική εκδήλωση στην έδρα του υπ. Παιδείας, με αφορμή την υπογραφή χάρτας συνεργασίας, μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και του Goethe-Institut.

Στην εκδήλωση παραβρεθήκαν ο Υπουργός Παιδείας, Γεώργιος Μπαμπινιώτης, η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου, ο Γενικός Γραμματέας, Βασίλης Κουλαϊδής, ο Ειδικός Γραμματέας, Μιχάλης Κοντογιάννης, ο Επιτετραμμένος της Γερμανικής Πρεσβείας στην Αθήνα, κ. Guy Feaux de la Croix, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Κεντρικής Διοίκησης του Goethe-Institut στο Μόναχο, Δρ. Bruno Gross, και ο Διευθυντής του Goethe-Institut στην Αθήνα, Δρ. Matthias Makowski.    
Την εκδήλωση συντόνισε ο δημοσιογράφος Τάσος Τέλλογλου.

Τη χάρτα υπέγραψαν η Υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Goethe-Institut, Δρ. Bruno Gross.

Η χάρτα διευρύνει την ελληνογερμανική μορφωτική συνεργασία και στοχεύει στην περαιτέρω βελτίωση της εκπαίδευσης στο πεδίο των ξένων γλωσσών και ιδιαίτερα στην επαύξηση των προσόντων των καθηγητών της γερμανικής γλώσσας και στην ενίσχυση της ποιότητας της διδασκαλίας της γερμανικής γλώσσας στην Ελλάδα. 
Η χάρτα συνεργασίας αφορά 340.000 μαθητές και 2.000 καθηγητές.

Ο Υπουργός Παιδείας, Γεώργιος Μπαμπινιώτης, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η υπογραφή της χάρτας συνεργασίας είναι πολύ σημαντική, καθώς μέσω των προγραμμάτων επιμόρφωσης και των υποτροφιών για τους καθηγητές της Γερμανικής Γλώσσας, βελτιώνει το επίπεδο διδασκαλίας της Γερμανικής Γλώσσας στα Ελληνικά σχολεία.

Επίσης, ο κ. Μπαμπινιώτης τόνισε ότι «δεν μπορεί ως δεύτερη γλώσσα- μετά τη μητρική- να προωθείται μόνο η Αγγλική, όση δύναμη και αν έχει αυτή διεθνώς. Είναι λάθος ως πολιτική, ως σύλληψη, ως παιδεία και ως πολιτισμός να μην έχεις προσέγγιση σε αυτές τις μεγάλες γλώσσες, όπως είναι η Γερμανική, η Γαλλική, η Ιταλική, η Ισπανική. Εμάς μας ενδιαφέρουν και κάποιες άλλες γλώσσες και για αυτό το λόγο δημιουργήσαμε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών το τμήμα Τουρκικών σπουδών. Αυτό δεν μπορεί να γίνει στα μικρά σχολεία, στο πλαίσιο της τριετούς διδασκαλίας μιας ξένης γλώσσας, αλλά ίσως η λύση θα ήταν η δημιουργία “Σχολείων Γλωσσών”, τα οποία θα έχουν το γενικό πρόγραμμα εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα θα έχουν ενισχυμένη- και ως επιλογή και ως αριθμό ωρών και ως μέθοδο διδασκαλίας και ως εργαστήρια και ως πολιτισμική σχέση- τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας».

Η Υφυπουργός, Εύη Χριστοφιλοπούλου, τόνισε ότι «είναι πολύ σημαντικό να αναπτύσσουμε τη γλωσσομάθεια και ότι παρά την κρίση, το Υπουργείο Παιδείας κατάφερε να διατηρήσει τη  γλωσσομάθεια σε υψηλά επίπεδα, με τη διδασκαλία πέντε ξένων γλωσσών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα δόθηκε έμφαση κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης του μείζονος προγράμματος επιμόρφωσης, στους καθηγητές Αγγλικής, Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας».
Επίσης, η κα Χριστοφιλοπούλου δήλωσε ότι το Υπουργείο προσανατολίζεται στη σύσταση κλάδων Γερμανικής και Γαλλικής γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και ανακοίνωσε τη δυνατότητα από το επόμενο διδακτικό έτος της ταυτόχρονης διδασκαλίας της Γαλλικής και της Γερμανικής γλώσσας στο Δημοτικό σχολείο και την επιστροφή της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας στην Α’ Λυκείου.
Τέλος, η Υφυπουργός τόνισε ότι «είναι χρέος μας να βοηθήσουμε τους καθηγητές της Γερμανικής γλώσσας, που σήμερα διδάσκουν με δυσκολίες στα σχολεία, γιατί στόχος μας είναι πρώτα ο μαθητής».

 
Για το δελτίο τύπου πατήστε εδώ

 ΕΔΩ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ  ΧΑΡΤΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ