Πώς θα αντιμετωπίσουμε το στρες των μαθητών

Οι μαθητές οσονούπω θα βρεθούν στα θρανία… Με την έναρξη του σχολείου κάνει την εμφάνισή του και το στρες και η πίεση που δοκιμάζουν τις αντοχές των μαθητών, ακόμη και από τις τάξεις του Δημοτικού.

Οι αυξημένες υποχρεώσεις των παιδιών, το συνεχές τρέξιμο να προλάβουν σχολείο και ιδιαίτερα μαθήματα πολύ συχνά τους προκαλούν έντονο άγχος που συνδέεται με την εκδήλωση ψυχοσωματικών συμπτωμάτων.

back-to-schoolΟ χρόνος των παιδιών στη σχολική περίοδο είναι υπερπλήρης από σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες (ξένες γλώσσες, μουσική, αθλητισμός κ.λπ.), ενώ ο ελεύθερος χρόνος είναι ελάχιστος, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ούτε λεπτό για παιχνίδι, κάτι που αποτελεί ευνοϊκό πεδίο για το στρες.

Συμπτώματα
  • Πονοκέφαλος
  • Δυσκολία συγκέντρωσης
  • Νευρικότητα
  • Θυμός και γκρίνια
  • Ακεφιά
  • Δυσκολία στον ύπνο
  • Πόνος στο στομάχι, τάση για εμετό και ζάλη

Πώς θα απαλλάξουμε τα παιδιά από το στρες
  • Μετριάζουμε το άγχος και τις απαιτήσεις μας. Δεν είμαστε υπερβολικοί αναφορικά με τις σχολικές επιδόσεις των παιδιών. Αυτό που αξίζει περισσότερο από κάθε επίδοση ή εξωσχολική απασχόληση είναι η ψυχική τους υγεία.
  • Δεν φορτώνουμε το παιδί με πολλές εξωσχολικές δραστηριότητες που του επιβαρύνουν το πρόγραμμα. Αντιθέτως, τους δίνουμε την ευκαιρία να έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο που θα τον αξιοποιήσουν όπως θέλουν (παιχνίδι, φίλοι κ.λπ.).
  • Ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας για αθλητικές δραστηριότητες, χωρίς όμως να τα πιέζουμε, γιατί τους προσθέτουμε ένα ακόμη άγχος. Οι έφηβοι που αθλούνται έχουν καλύτερες επιδόσεις σε όλους τους τομείς.
  • Μαθαίνουμε στο παιδί μας τον προγραμματισμό. Ακόμα κι αν το πρόγραμμα δεν τηρείται σχολαστικά, απαλύνει το άγχος.
  • Δεν είναι δυνατόν να είναι όλοι οι μαθητές άριστοι, αφού δεν έχουν όλα τα παιδιά τις ίδιες δυνατότητες.

Πρωτίστως, όμως, οι γονείς καλούνται να ελέγξουν το δικό τους άγχος για το πόσο γρήγορα θα προσαρμοστούν οι μικροί μαθητές στα σχολικά δεδομένα.