Σελίδες

Δήμος Αγ. Παρασκευής: Συνεχίζεται ο συμμετοχικός σχεδιασμός ανάπλασης σχολικών αυλών

Συνεχίζονται οι δράσεις συμμετοχικού σχεδιασμού για την ανάπλαση του προαυλίου του 7ου Δημοτικού Σχολείου και του 13ου Νηπιαγωγείου Αγίας Παρασκευής καθώς και του τμήματος της οδού Αρτέμονος ανάμεσα στο 7ο Δημοτικό και το 4ο Γυμνάσιο, που ξεκίνησαν στα μέσα Δεκεμβρίου.

Την Τρίτη 19 Ιανουαρίου η Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Ελισάβετ Πετσατώδη, μηχανικοί, γεωπόνοι και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συζήτησαν με τους μαθητές του Σχολείου για τα στάδια υλοποίησης της δράσης και τον τρόπο εργασίας και τους μοίρασαν ερωτηματολόγια σχετικά με τις δραστηριότητες τους στο χώρο. Οι μαθητές των Δ,Ε και ΣΤ΄ τάξεων αποτύπωσαν σε σχεδιάγραμμα τον τρόπο που χρησιμοποιούν την αυλή. Οι δράσεις θα συνεχιστούν στις δύο επόμενες εβδομάδες και θα ολοκληρωθούν στα μέσα Φεβρουαρίου.


Υπενθυμίζουμε ότι από το πρόγραμμα, που εισηγήθηκαν οι Αντιδήμαρχοι Τεχνικών Υπηρεσιών Ελισ. Πετσατώδη και Παιδείας και Πολιτισμού Π. Γκόνης και υλοποιεί ο Δήμος Αγίας Παρασκευής, δεν θα προκύψει μελέτη, αλλά προτάσεις και σχεδιαστικές επιλογές βάσει των οποίων η Τεχνική Υπηρεσία θα εκπονήσει τη μελέτη για το έργο το οποίο έχει ενταχθεί στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου και θα ολοκληρωθεί το Φθινόπωρο. Ωστόσο το πρωτότυπο και καινοτόμο πρόγραμμα, έχει ιδιαίτερη παιδαγωγική αξία και σημαντική κοινωνική διάσταση. Μέσα από την συλλογική διαδικασία του συμμετοχικού σχεδιασμού οι μαθητές μαθαίνουν πώς να συνεργάζονται για να ϕέρουν εις πέρας έναν κοινό στόχο και ταυτόχρονα έρχονται σε επαϕή με τη διαδικασία και τις μεθόδους σχεδιασμού του χώρου και μαθαίνουν πώς να «επικοινωνούν» την σχεδιαστική τους πρόταση στο κοινό (με παρουσιάσεις, μακέτες κ.α.). Επίσης το πρόγραμμα εισάγει νέα πεδία στην περιβαλλοντική εκπαίδευση στα σχολεία όπως ο αστικός σχεδιασμός, η αρχιτεκτονική, η βιώσιμη κινητικότητα, η ενέργεια κ.α. και βοηθάει τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα το χώρο τους, τη σημασία του και τα προβλήματά του και τελικά να τον οικειοποιηθούν. Τέλος αποτελεί και μια διαϕορετική πρόταση για το πώς θα μπορούσε να γίνεται στο μέλλον η αναβάθμιση των σχολείων παίρνοντας υπόψη τις προτάσεις των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων, αλλά και εν γένει των Δημόσιων χώρων παίρνοντας υπόψη τις προτάσεις των χρηστών.