Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου για το έτος 2014-2016 συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με συντονίστρια χώρα τη Φινλανδία, και θέμα:
«MATHS IS EVERYWHERE - MATHEMATICAL JOURNEY THROUGH EUROPE»
«ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΥ-
ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ»
Το πρόγραμμα είναι διετές και θα πραγματοποιηθεί κατά κύριο λόγο με την Ε΄ τάξη της σχολικής χρονιάς 2014-2015 και την Ε΄ τάξη της σχολικής χρονιάς 2015-2016 και με πρόθεση-υποχρέωση να γίνει διάδοση των στόχων του προγράμματος, σε όλους τους μαθητές του σχολείου, στους υπόλοιπους εκπ/κους, στους γονείς και στην τοπική κοινωνία.
Συμμετέχουν έξι χώρες μαζί με την Ελλάδα οι οποίες είναι:
Πολωνία, Τσεχία, Γαλλία, Ελλάδα, Τουρκία και Φινλανδία. Κάθε χώρα αναλαμβάνει ένα γνωστικό αντικείμενο, σε σχέση με τα μαθηματικά. Το πρόγραμμα είναι βιωματικό και διαδραστικό, αφού τα παιδιά παίρνουν γνώσεις για τα μαθηματικά μέσα από διδακτικά παιχνίδια και δραστηριότητες. Εκτός από τις δράσεις που γίνονται στο κάθε σχολείο, προβλέπει μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, σε κάθε μια από τις χώρες-εταίρους.
Πολωνία, Τσεχία, Γαλλία, Ελλάδα, Τουρκία και Φινλανδία. Κάθε χώρα αναλαμβάνει ένα γνωστικό αντικείμενο, σε σχέση με τα μαθηματικά. Το πρόγραμμα είναι βιωματικό και διαδραστικό, αφού τα παιδιά παίρνουν γνώσεις για τα μαθηματικά μέσα από διδακτικά παιχνίδια και δραστηριότητες. Εκτός από τις δράσεις που γίνονται στο κάθε σχολείο, προβλέπει μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, σε κάθε μια από τις χώρες-εταίρους.
Ο προγραμματισμός των μετακινήσεων είναι:
Πολωνία: 16/11/2014 – 21/11/2014 ( Μαθηματικά και Ιστορία)
Τσεχία: 08/03/2015 – 13/03/2015 ( Μαθηματικά και Εικαστικά - Τέχνη)
Γαλλία: 17/05/2015 – 22/05/2015 ( Μαθηματικά και Αρχιτεκτονική - Τέχνη)
Ελλάδα: 04/10/2015 – 09/10/2015 ( Μαθηματικά και Φυσική Αγωγή)
Τουρκία: 28/02/2016 – 05/03/2016 ( Μαθηματικά και Μουσική-Θέατρο)
Φινλανδία:08/05/2016 – 13/05/2016 ( Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες)
Συγκεκριμένοι στόχοι του προγράμματος
Συγκεκριμένοι στόχοι του προγράμματος
- Να μοιραστούν και να ανταλλαγούν μεθοδολογίες και δραστηριότητες Μαθηματικών, μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
- Να διευρυνθεί το ρεπερτόριο της διδασκαλίας των Μαθηματικών.
- Να επιλυθούν Μαθηματικά προβλήματα με συνεργασία, ομαδικότητα και ανταλλαγή απόψεων αναφορικά με τα γνωστικά αντικείμενα, που έχουν συμφωνηθεί για την κάθε χώρα-εταίρο.
- Να συγκριθούν διαφορετικές μονάδες μέτρησης που χρησιμοποιούνται στις διάφορες χώρες.
- Να αναλυθούν και να βρεθούν Μαθηματικά στοιχεία σε διαφορετικά/ διάφορα σχολικά μαθήματα.
- Να αναπτυχθεί η δημιουργικότητα των μαθητών μέσα από συγκεκριμένα διδακτικά παιχνίδια και δραστηριότητες.
- Να αναπτυχθεί θετική στάση για τη γλώσσα, τα έθιμα, την τέχνη και τον πολιτισμό των Ευρωπαίων εταίρων μας.
- Να υπάρξει εξοικείωση με τις χώρες των εταίρων, τη γεωγραφία, τον πολιτισμό, τη γλώσσα, τις παραδόσεις, γιορτές, θέση στο χάρτη της Ευρώπης, τα κύρια χαρακτηριστικά.
- Να ενθαρρυνθεί η χρήση των ΤΠΕ ως κύριο μέσο επικοινωνίας για την ανταλλαγή προσωπικών πληροφοριών και πληροφοριών του έργου.
- Να αναπτυχθούν οι ικανότητες των μαθητών και των εκπαιδευτικών στη χρήση των νέων τεχνολογιών για την ανάπτυξη και την ανταλλαγή Μαθηματικών δραστηριοτήτων όπως: ψηφιακές παρουσιάσεις, blogs, ψηφιακές βίντεο-εγγραφές.
- Να αναπτυχθούν νέες μέθοδοι διδασκαλίας και διδακτικές στρατηγικές.
- Να προωθηθεί η πρακτική της ενσωμάτωσης, εξασφαλίζοντας ότι όλοι οι συμμετέχοντες, ανεξάρτητα από τη φυλή, τη θρησκεία ή τη σωματική ικανότητα, μπορούν να έχουν μια πλήρη και ενεργό συμμετοχή στο πρόγραμμα.
- Να προωθηθεί η ισότητα των φύλων σε όλες τις σχολικές κοινότητες των συνεργατών.
Τα δύο χρόνια του σχεδίου θα είναι ένα εικονικό και επίσης ένα πραγματικό ταξίδι σε όλες τις συμμετέχουσες χώρες.
Το ταξίδι θα ολοκληρωθεί με τη διεξαγωγή δραστηριοτήτων για τα μαθηματικά σε κάθε σχολείο και κάθε χώρα, χρησιμοποιώντας μεθόδους του προγράμματος σπουδών.
Το έργο αυτό είναι μια διαδικασία με κύριο στόχο να απολαύσουν όλοι όλες τις δραστηριότητες.
Θα μάθουμε ο ένας για τον άλλο, κάνοντας ασκήσεις που σχεδιάζονται από κάθε σχολείο που συμμετέχει με τη σειρά του.