Σελίδες

Φοροδιαφυγή εκατοντάδων εκατομ. ευρώ από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ελλάδα

Φάκελος του ΣΔΟΕ καταλογίζει πρόστιμα 600 εκατ. ευρώ σε αντιπροσωπείες των BMW, MERCEDES και OPEL για διακίνηση πολυτελών αυτοκινήτων με παραποιημένα στοιχεία.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας FM Voice, παλαιότερα δημοσιεύματα του γερμανικού Spiegel, το ΣΔΟΕ έχει ήδη καταλογίσει φοροδιαφυγή η οποία μαζί με τα σχετικά πρόστιμα υπολογίζεται σε 600 εκατ. ευρώ και αφορά αντιπροσωπείες της BMWMercedes και OPEL στην Ελλάδα την περίοδο 2011-2014.

Οι αντιπροσωπείες εισήγαγαν με υποτιμολόγηση πολυτελή μοντέλα αυτοκινήτων απο τη Γερμανία στην Ελλάδα με τιμές 10.000 ευρώ για αυτοκίνητο που κόστιζε 90.000-100.000 με αποτέλεσμα να αποφεύγουν το αντίστοιχο ΦΠΑ και το φόρο πολυτελείας.
Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα έχουν άλλα στοιχεία απο αυτά που αναγράφονται στον εργοστασιακό κινητήρα και δεν συμφωνούν με εκείνα που αναγράφουν τα έγγραφα με αποτέλεσμα να μην επιτρέπεται να κυκλοφορούν στους δρόμους. 

Υπάρχουν ενδείξεις και καταγγελίες πως πιθανών η υπόθεση έχει ευρύτερες διαστάσεις ως προς τη φοροδιαφυγη.
Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία οι αρχές είναι υποχρεωμένες να διευρύνουν την έρευνα σε βάθος δεκαετίας και αφορά και άλλες επιχειρήσεις. Αν επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο η φοροδιαφυγή εκτιμάται οτι φτάνει το ιλιγγιώδες ύψος των 4 δις ευρώ.

Σχετική δήλωση επι του θέματος έχει κάνει και το πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος του ΣΔΟΕ, Θόδωρος Φλωράτος ο οποίος έχει παραπέμψει το θέμα στην αρμόδια εφορία μεγάλων επιχειρήσεων για την είσπραξη των προστίμων.
Έρευνες πραγματοποιεί και ο εισαγγελέας Θεσσαλονίκης της Αρχής για τη Καταπολέμηση Μαύρου Χρήματος καθώς και η αντίστοιχη υπηρεσία της Ε.Ε. (OLAF).

Για αντίστοιχες περιπτώσεις φοροδιαφυγής δύο απο τις εμπλεκόμενες και στην Ελλάδα γερμανικές εταιρίες στο Καναδά, συμβιβάστηκαν εξωδικαστικά με το καναδικό δημόσιο για τη καταβολή 1,5 δις δολαρίων ώστε να αποφύγουν τη ποινική δίωξη για τα στελέχη τους.

Το θέμα παρουσίασε στο Κόκκινο 105,5 και στην εκπομπή του Κώστα Αρβανίτη ο δημοσιογράφος Στάθης Σχινάς στον οποίο μίλησαν ο δημοσιογράφος της FM VOICE, Γιώργος Ανδρής, ο δημοσιογράφος και συνεργάτης του Spiegel στο Βερολίνο, Θοδωρής Κούβακας και η X. Καπετανίδου θύμα της απάτης η οποία και κατήγγειλε το γεγονός. 


Το δημοσίευμα του FM VOICE:


Ιδιοκτήτρια πολυτελούς BMW 520i που απέκτησε καινούρια το 2009 έναντι 55.000 ευρώ δεν μπορεί πλέον να την κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους καθώς τα στοιχεία που αναγράφονται στον εργοστασιακό κινητήρα δεν συμφωνούν με εκείνα που αναγράφουν τα έγγραφα και το ΚΤΕΟ που επισκέφθηκε για τον τακτικό έλεγχο το «έκοψε».

Γράφει:  Ωστόσο με την συγκεκριμένη υπόθεση ασχολούνται οι Αρχές εδώ και μήνες μετά από επώνυμη καταγγελία της ιδιοκτήτριας του πολυτελούς οχήματος και ήδη τα πρώτα στοιχεία κάνουν λόγο για 99 αυτοκίνητα «φαντάσματα» αλλά και για κινητήρες που δεν τους γνωρίζουν ούτε τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία της Γερμανίας.

Ειδικότερα οι Αρχές δεν ερευνούν μόνο το δικό της αυτοκίνητο αλλά όλα τα αυτοκίνητα που μετέφερε το καράβι μαζί με το δικό της και σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του FM Voice από το σύνολο των 1.029 οχημάτων που μετέφερε το πλοίο φαίνεται πως από το Τελωνείο έχουν «περάσει» μόλις 829 οχήματα!
Δηλαδή λείπουν 200 αυτοκίνητα εκ των οποίων τα 99 αφορούν σε BMW…

Παράλληλα στις έρευνες συμμετέχουν το ΣΔΟΕ, το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών του Υπουργείου Μεταφορών, το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, Τελωνεία, Διευθύνσεις Μεταφορών, Οργανισμοί Λιμένων, κ.ά.

Η FM Voice από την πρώτη στιγμή που ασχολήθηκε με την συγκεκριμένη υπόθεση επέκτεινε τις έρευνές της για τα γερμανικά αυτοκίνητα και εκτός συνόρων και επικοινώνησε μέσω ειδικών συνεργατών της και με το εργοστάσιο παραγωγής αλλά και με εξουσιοδοτημένους εμπόρους στη Γερμανία και τα αποτελέσματα της μεγάλης έρευνας δημοσιεύονται αύριο στην εφημερίδα.

Οσον αφορά στην BMW Hellas παρά το γεγονός πως η FM Voice επικοινώνησε με στελέχη της για να τοποθετηθούν σχετικά με την υπόθεση που ερευνούν οι Αρχές αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση…

Επίσης οι επίσημες απαντήσεις της BMW Hellas προς την ιδιοκτήτρια της πολυτελούς BMW 520i δεν συμφωνούν με εκείνες που έδωσε το εργοστάσιο παραγωγής στον ειδικό συνεργάτη Mηχανολόγο-Μηχανικό της FM Voice στη Γερμανία.

Τι γίνεται με τις Υποτιμολογήσεις;

Το θέμα των Υποτιμολογήσεων από κάποιες εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων έγινε γνωστό μέχρι τη Γερμανία όταν το Der Spiegel δημοσίευσε άρθρο για τις πρακτικές που ακολουθούν κάποιες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Εκτοτε έχουν περάσει αρκετοί μήνες και το ΣΔΟΕ έχει αποδείξει πως τα τιμολόγια που προσκόμιζαν κάποιες γερμανικές εισαγωγικές ήταν «εικονικά» με αποτέλεσμα το Ελληνικό Δημόσιο να χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ καθώς τα αυτοκίνητα εκτελωνίζονταν καταβάλοντας ελάχιστα ευρώ για φόρους.

Πάντως σύμφωνα με στελέχη του ΣΔΟΕ η Mercedes έχει ήδη αυξήσει τις Εργοστασιακές Αξίες κατά 72,13% σε 154 μοντέλα της ενώ η BMW αύξησε μόλις 13% τις εργοστασιακές αξίες σε 261 μοντέλα της…

Σύμφωνα με το ΣΔΟΕ το ύψος της φοροδιαφυγής εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ και με βάση το άρθρο 155 του Τελωνειακού Κώδικα το πρόστιμο διπλασιάζεται με αποτέλεσμα τα έσοδα για το κράτος να ξεπερνούν τα 600 εκατ. ευρώ!

Και να φανταστεί κανείς πως οι έρευνες του ΣΔΟΕ αφορούσαν μόνο τα έτη 2011, 2012 και 2013 και όχι παλαιότερα έτη.
Η υπόθεση των υποτιμολογήσεων βρίσκεται στο Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων όπου και το ΣΔΟΕ έχει παραδώσει το επίμαχο πόρισμα.
Το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων ωστόσο ακόμη δεν έχει αποστείλει τα πρόστιμα τη στιγμή που τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών αναζητούν ισοδύναμα…

Το Der Spiegel ακόμη περιμένει να δημοσιευθούν τα αποτελέσματα των ερευνών του ΣΔΟΕ αλλά και τα πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να δώσει συνέχεια στο θέμα που είχε δημοσιεύσει. Σε αντίθετη περίπτωση το θέμα θα κάνει λόγο για κωλλυσιεργείες από τις Ελληνικές Αρχές…

andriswrx@yahoo.com