του Στέφανου Καμπά
Τα ποσοστά μείωσης του τζίρου στο Χαλάνδρι συγκεκριμένα, κυμάνθηκαν από το -21% έως και το -30% και είναι από τα υψηλότερα σε όλη τη χώρα. Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι η μείωση συνεχίζεται για 4η κατά σειρά χρονιά, είναι ορατά τα σημάδια οικονομικής ασφυξίας που βρίσκονται πολλές από τις μικρές και μεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις του Χαλανδρίου και μαζί τους και οι εργαζόμενοι σε αυτές.
Ανάλογη είναι η εικόνα στην άλλοτε κραταιά αγορά στο γειτονικό Μαρούσι, όπου το καταναλωτικό του κοινό έχει κυριολεκτικά "λεηλατηθεί" από τα 3 μεγάλα εμπορικά κέντρα που βρίσκονται εντός των ορίων του.
Σε όλη τη χώρα σύμφωνα με μελέτη που διεξήγαγε το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, η μεσοσταθμική μείωση της αγοραστικής κίνησης σε σχέση με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2013 (Ιανουάριος-Φεβρουάριος), κυμάνθηκε στο 19,2%, με τον τζίρο να ανέρχεται συνολικά στα 4,7 δις ευρώ. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι, ενώ το 2010 ο τζίρος την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων έφθανε τα 9,2 δις ευρώ, το 2014 υπολογίζεται στα 4,68 δις ευρώ. Δαπανώνται πλέον σχεδόν τα μισά χρήματα από ότι πριν 4 χρόνια.
Με στοιχεία από το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ
Παρά την αύξηση της κίνησης επισκεπτών στο κέντρο του Χαλανδρίου όλο το περασμένο διάστημα, παρά το ότι το Χαλάνδρι έχει μετατραπεί σε μια υπερτοπική περιοχή εστίασης και διασκέδασης που αναντίρρητα προσελκύει και εμπορικές αγορές, παρά την καθιέρωση -μέσω της επιβολής- να ανοίγουν τα μαγαζιά μια ακόμη Κυριακή μέσα στον Γενάρη, παρά το ότι οι καιρικές συνθήκες ευνόησαν τις επισκέψεις στην αγορά, εντούτοις η μείωση του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων της πόλης κατά την διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων μειώθηκε ραγδαία, φθάνοντας συνολικά έως και το -30%, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η ΕΣΕΕ σε συνεργασία με τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο.
Τα ποσοστά μείωσης του τζίρου στο Χαλάνδρι συγκεκριμένα, κυμάνθηκαν από το -21% έως και το -30% και είναι από τα υψηλότερα σε όλη τη χώρα. Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι η μείωση συνεχίζεται για 4η κατά σειρά χρονιά, είναι ορατά τα σημάδια οικονομικής ασφυξίας που βρίσκονται πολλές από τις μικρές και μεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις του Χαλανδρίου και μαζί τους και οι εργαζόμενοι σε αυτές.
Ανάλογη είναι η εικόνα στην άλλοτε κραταιά αγορά στο γειτονικό Μαρούσι, όπου το καταναλωτικό του κοινό έχει κυριολεκτικά "λεηλατηθεί" από τα 3 μεγάλα εμπορικά κέντρα που βρίσκονται εντός των ορίων του.
Σε όλη τη χώρα σύμφωνα με μελέτη που διεξήγαγε το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, η μεσοσταθμική μείωση της αγοραστικής κίνησης σε σχέση με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2013 (Ιανουάριος-Φεβρουάριος), κυμάνθηκε στο 19,2%, με τον τζίρο να ανέρχεται συνολικά στα 4,7 δις ευρώ. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι, ενώ το 2010 ο τζίρος την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων έφθανε τα 9,2 δις ευρώ, το 2014 υπολογίζεται στα 4,68 δις ευρώ. Δαπανώνται πλέον σχεδόν τα μισά χρήματα από ότι πριν 4 χρόνια.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ΕΣΕΕ «έχει πλέον καταστεί κοινή αντίληψη, ακόμη και στους πλέον αδαείς σε ζητήματα λειτουργίας της αγοράς, πως το ακολουθούμενο μίγμα δημοσιονομικής πολιτικής έχει εξαντλήσει τις αντοχές του καταναλωτικού κοινού, με άμεση συνέπεια την περιορισμένη ανταπόκρισή του στις ιδιαίτερα θελκτικές χειμερινές εκπτώσεις, την ίδια ώρα που σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής οι αποπληθωριστικές τάσεις στην αγορά το τελευταίο εντεκάμηνο τείνουν να παγιωθούν. Η εγχώρια αγορά, ούσα στη δίνη των αλλεπάλληλων φοροεισπρακτικών μέτρων και της καταβαράθρωσης των εισοδημάτων, χρήζει ουσιαστικής αρωγής μέσω της παροχής αναπτυξιακών κινήτρων που θα εξασφαλίζουν την αξιοπρεπή διαβίωση των πολιτών και την επανεκκίνηση της πραγματικής οικονομίας.»
Με στοιχεία από το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ