Σελίδες

Βαθμοί αξιολόγησης για δασκάλους και καθηγητές από το 2014

Οι βαθμοί αξιολόγησης δασκάλων και καθηγητών
Σύμφωνα με ρεπορταζ της εδημερίδας Έθνος, την εφαρμογή του συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών προχωρεί το υπουργείο Παιδείας μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων. 

Οι πρώτες κρίσεις θα αφορούν εκείνους τους λειτουργούς της στοιχειώδους και της μέσης εκπαίδευσης που στις 31 Μαΐου 2014 συμπληρώνουν χρόνο προαγωγής. Στη βαθμολόγησή τους λαμβάνονται υπόψη το παιδαγωγικό κλίμα, η οργάνωση της τάξης, η προετοιμασία των μαθητών, τα εκπαιδευτικά μέσα, η επαγγελματική συνέπεια.

Το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα δημοσιεύθηκε πριν από λίγες μέρες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (αρ. φύλλου 240) και περιλαμβάνει όλες τις σχετικές λεπτομέρειες. Ηδη έχουν ξεκινήσει και τα σχετικά σεμινάρια για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, τα οποία γίνονται σε όλες τις περιφέρειες και αρχικά αφορούν την επιμόρφωση των στελεχών της Εκπαίδευσης.

Σκοπός της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού και του διοικητικού τους έργου μέσω της άμεσης σύνδεσής της με την επιμόρφωση, προς όφελος των ιδίων, των μαθητών και της κοινωνίας.

Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται με τα παρακάτω κριτήρια : 
1. Εκπαιδευτικό περιβάλλον: Διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες, παιδαγωγικό κλίμα και οργάνωση της τάξης (συντελεστής βαρύτητας 0,75)
2. Σχεδιασμός, προγραμματισμός και προετοιμασία της διδασκαλίας: Βαθμός αντίληψης των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών για τη διαμόρφωση του σχεδιασμού της διδασκαλίας (συντελεστής βαρύτητας 0,50)
3. Διεξαγωγή της διδασκαλίας και την αξιολόγηση των μαθητών: Προετοιμασία μαθητών για τη διδασκαλία, διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα. Ενέργειες μαθητών κατα τη διαδικασία μάθησης, Εμπέδωση της νέας γνωσης και αξιολόγηση των μαθητών (συντελεστής βαρύτητας 1,25)
4. Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια: τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις, συμμετοχή στη λειτουργία του σχολείου, επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς.(συντελεστής βαρύτητας 1,50)
5. Επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη: Τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη (συντελεστής βαρύτητας 1)
Ο εκπαιδευτικός θα εντάσσεται και σε βαθμίδα περιγραφικής κλίμακας ποιοτικού χαρακτηρισμού (ελλιπής, επαρκής, πολύ καλός, εξαιρετικός) ως προς τις διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες.
Η τελική βαθμολογία θα υπολογίζεται ως εξής: Πολλαπλασιάζεται η βαθμολογία κάθε κατηγορίας με τον συντελεστή βαρύτητας αυτής και τα γινόμενα προστίθενται. Στη συνέχεια διαιρείται το άθροισμα τους με το πέντε, όσο και το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας. Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε περισσότερα από ένα κριτήρια σε μία εκ των κατηγοριών χαρακτηρίζονται συνολικά ελλιπείς, ασχέτως συνολικής βαθμολογίας και εγγράφονται στον πίνακα των μη προακτέων.

Διαβάστε πιο κάτω ολόκληρο το δημοσίευμα

* Πατήστε επάνω στα δημοσιεύματα για μεγέθυνση