Σύσταση στις τρεις εταιρίες κινητής
τηλεφωνίας απευθύνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή προκειμένου να χρεώνουν
τον πραγματικό χρόνο ομιλίας και να μην εφαρμόζουν τον ελάχιστο χρόνο
φωνητικής κλήσης.
Για την ακρίβεια, οι καταναλωτές είτε μιλούν πέντε δευτερόλεπτα, είτε 30 δευτερόλεπτα στο τηλέφωνο πληρώνουν σαν να επικοινώνησαν για ένα λεπτό, ενώ πιο τραγικά είναι τα πράγματα σε όσους έχουν καρτοκινητό τηλέφωνο. Σύμφωνα με το Συνήγορο του Καταναλωτή οι χρήστες τους χρεώνονται για τρία λεπτά έστω κι αν μιλούν για μισό λεπτό.
Πιο συγκεκριμένα η αρμόδια ανεξάρτητη αρχή για τον καταναλωτή, όπως ανακοίνωσε, έγινε αποδέκτης αναφορών σχετικά με την αύξηση του ελάχιστου χρόνου χρέωσης των φωνητικών κλήσεων κινητής τηλεφωνίας από τους παρόχους. Αυτός από 30 δευτερόλεπτα ανέβηκε αρχικά σε 45 και στη συνέχεια σε 60 δευτερόλεπτα.
Η ακολουθούμενη αυτή πρακτική τιμολόγησης, από τις εταιρίες Vodafone, Cosmote και Wind, σύμφωνα με τον Συνήγορο του Καταναλωτή Ευάγγελο Ζερεβέα, συνεπάγεται:
1. Τη χρέωση κάθε κλήσης διάρκειας χρόνου από 1 ως 59 δευτερόλεπτα με την αξία κλήσης 60 δευτερολέπτων.
2. Τη σχετικότητα του πραγματικά παρεχομένου εντός παγίου μηνιαίου χρόνου ομιλίας των προγραμμάτων, ιδίως λαμβάνοντας υπόψη ότι οι κλήσεις διάρκειας χρόνου μικρότερου των 60 δευτερολέπτων αποτελούν σημαντικό ποσοστό του συνόλου των κλήσεων. Σύμφωνα με στοιχεία οι κλήσεις διάρκεια 1 έως 30 δευτερολέπτων φτάνουν το 60% του συνόλου. Και πραγματοποιούνται από μεγάλο μέρος του πληθυσμού είτε για λόγους ασφάλειας ευάλωτων ομάδων (π.χ. παιδιά, ηλικιωμένοι) είτε πλέον λόγω των εξαιρετικά δυσχερών οικονομικών συνθηκών.
Επίσης, ο Συνήγορος του Καταναλωτή έλαβε γνώση ότι σε ορισμένα προγράμματα καρτοκινητής τηλεφωνίας ο ελάχιστος χρόνος χρέωσης ορίζεται σε τρία λεπτά. Αυτό οδηγεί σε ιδιαιτέρως σημαίνουσα αύξηση και δη πολλαπλασιασμό του κόστους χρήσης κινητής τηλεφωνίας για μεγάλο αριθμό καταναλωτών στη χώρα μας. Η πρακτική αυτή, ακόμη, ενδέχεται να παραπλανήσει τον μέσο καταναλωτή, ως προς την πραγματική διάρκεια του παρεχομένου παγίου χρόνου κλήσεων, τόσο κατά το προσυμβατικό στάδιο επιλογής ενός προγράμματος όσο και κατά τη διάρκεια της σύμβασης. Κι αυτό επειδή δεν μπορεί να υπολογίσει με ασφάλεια τον εναπομείναντα χρόνο ομιλίας του προγράμματός του, με αποτέλεσμα την πραγματοποίηση κλήσεων πέραν του εντός παγίου χρόνου ομιλίας.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή Ευάγγελος Ζερβέας απευθύνει δημοσίως σύσταση προς τις εταιρείες «COSMOTE ΚΙΝΗΤΕΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.», «VODAFONE – ΠΑΝΑΦΟΝ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ» και «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ A.E.B.E.» και τις καλεί να καθορίσουν τον χρόνο χρέωσης των φωνητικών κλήσεων κινητής τηλεφωνίας στον πραγματικό χρόνο ομιλίας.
Η ΣΥΣΤΑΣΗ