Σελίδες

Όσα πρέπει να ξέρετε για τις μεταθέσεις, των αιρετών Γρ. Καλομοίρη, Χρ. Φιρτινίδη

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Όπως ήδη γνωρίζετε το σημαντικότερο νέο στοιχείο στη διαδικασία των υπηρεσιακών μεταβολών που ξεκινούν με τις μεταθέσεις, είναι ο επανακαθορισμός των περιοχών μετάθεσης.
Υλοποιώντας τη μνημονιακή πολιτική της συγκυβέρνησης, το υπουργείο επανακαθορίζει τις περιοχές μετάθεσης για τους εκπαιδευτικούς έτσι, ώστε για το μεγαλύτερο μέρος της χώρας, κάθε νομός να θεωρείται πλέον μια περιοχή μετάθεσης.

Είναι προφανές ότι το μέτρο αυτό εντάσσεται στην πολιτική «ορθολογικής αξιοποίησης του εκπαιδευτικού προσωπικού», που στην πράξη σημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να τοποθετείται και να συμπληρώνει ωράριο σε σχολεία που θα απέχουν μεταξύ τους δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιόμετρα, και θα βρίσκεται συνέχεια σε καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας και περιπλάνησης. 
Αυτό το μέτρο έρχεται να προσθέσει ανισότητες και πιθανές αδικίες στην τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες των ήδη υπηρετούντων συναδέλφων. Παράλληλα προωθεί τον ανταγωνισμό και τον κατακερματισμό του κλάδου, ενισχύοντας την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.

Το μέτρο αυτό προετοιμάζει το έδαφος για την εφαρμογή της σχετικής διάταξης του 3ου Μνημονίου, που προβλέπει υποχρεωτική μετάθεση των εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία της χώρας και σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ανεξάρτητα από οργανική θέση και μόνο με απόφαση του υπουργού.

Στο ενημερωτικό που ακολουθεί επιχειρούμε μια αναλυτική καταγραφή των άρθρων που αφορούν στο δικαίωμα μετάθεσης και την μοριοδότηση, με διευκρινίσεις και επισημάνσεις που πιστεύουμε ότι θα βοηθήσουν σημαντικά.

ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ

1. ΧΡΟΝΟΣ ΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ:
1.1. Προϋπόθεση υπηρέτησης οργανικής για ένα έτος
Μετά την ψήφιση του άρθρου 39 παρ. 2 του νομοσχεδίου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» ως προς τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 8 του Π.Δ. 50/96 (παρ. 1 και 2 ) όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 (παρ. 1) του Π.Δ. 100/97, όπου ορίζεται ότι «(…) απαιτείται υπηρεσία ενός έτους στην κατεχόμενη οργανική θέση μέχρι 31 Αυγούστου του έτους κατά το οποίο πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις.»

Δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης έχουν οι εκπαιδευτικοί που:
•        διορίστηκαν κατά το σχολικό έτος 2012-2013 ή
•        μετατέθηκαν από περιοχή σε περιοχή ή
•        από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης (βελτιώσεις) ή
•        τοποθετήθηκαν οριστικά εντός των ΠΥΣΔΕ ενώ ήταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και δεν είχαν υπηρετήσει με δική τους ευθύνη την οφειλόμενη οργανική τους θέσημε την προϋπόθεση ότι θα έχουν υπηρετήσει πραγματικά μέχρι 31-8-2013 την οργανική τους θέση στο σχολείο στο οποίο έχουν μετατεθεί ή έχουν τοποθετηθεί, άλλως δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης θα έχουν οποτεδήποτε υπηρετήσουν για ένα (1) έτος την οργανική τους θέση. 

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: Όσοι εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν οριστικά ενώ ήταν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και υπηρέτησαν –το οφειλόμενο ένα έτος- εντός του ΠΥΣΔΕ σε διάφορες σχολικές μονάδες, ΔΕΝ απαιτείται υπηρέτηση εκ νέου της οργανικής τους θέσης. Αντίθετα, σε περίπτωση βελτίωσης η θεμελίωση δικαιώματος για μετάθεση προϋποθέτει υπηρέτηση της νέας οργανικής.

1.2. Προϋπόθεση υπηρέτησης οργανικής για δύο ή περισσότερα έτη
α) Αμοιβαίες μεταθέσεις: Εκπαιδευτικός που μετατίθεται αμοιβαία απαιτείται να υπηρετήσει υποχρεωτικά για ένα χρόνο στη θέση που μετατέθηκε, προκειμένου να θεμελιώσει δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης. Μετά την παρέλευση τριών ετών έχει δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης για σχολεία των περιοχών μετάθεσης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης από την οποία προήλθε.
β) Μεταθέσεις από ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ και Διαπολιτισμικά σχολεία: Εκπαιδευτικός που υπηρετεί σε ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ και Διαπολιτισμικά σχολεία μετά την συμπλήρωση ενός έτους πραγματικής υπηρεσίας στην οργανική του θέση, έχει δικαίωμα μετάθεσης σε ένα από τα παραπάνω αναφερόμενα ή σε λοιπές σχολικές μονάδες της ίδιας ή άλλης περιοχής μετάθεσης ( Στην εγκύκλιο σελ.6 αναφέρεται διετής πραγματική υπηρεσία, ενώ στη σελ.32 ένα έτος που είναι και το ορθό).
γ) Διορισμός σε δυσπρόσιτα. Επίσης, δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν σε δυσπρόσιτα σχολεία σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 41 του Ν. 1143/81 και οι οποίοι διανύουν το δεύτερο έτος της υποχρεωτικής υπηρεσίας τους (άρθρο 21 παρ. 2α, β του Ν. 3328/1-4-2005 ΦΕΚ 80Α΄).

Επίσης στη διάταξη του τελευταίου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρο 31 του ίδιου νόμου, καταργείται η «περίπτωση στ΄ της παραγράφου 8 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996» η οποία όριζε ότι «Για τα μέλη των πρωτοβαθμίων εφόσον ανήκουν οργανικά σε Νομό που εκλέγονται, των δευτεροβαθμίων και τριτοβαθμίων συνδικαλιστικών οργανώσεων και τους αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια καθώς και για τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται και υπηρετούν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον Πρόεδρο της Βουλής, στην Κ.Υ. του ΥΠΕΠΘ, στις διευθύνσεις και τα γραφεία εκπαίδευσης, καθώς και στα γραφεία Φυσικής Αγωγής, ο χρόνος απόσπασης θεωρείται ότι διανύθηκε στην οργανική τους θέση για κάθε περίπτωση. Το ίδιο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς που καλούνται σε επιμόρφωση ή μετεκπαίδευση καθώς και για τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται βάσει ειδικών διατάξεων από τις οποίες προβλέπεται ότι ο χρόνος απόσπασής τους θεωρείται ότι διανύθηκε στην οργανική τους θέση».

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ Ι: Στη συμπλήρωση του χρόνου θεμελίωσης δικαιώματος μετάθεσης των τριών προηγούμενων περιπτώσεων συμπεριλαμβάνονται οι περιπτώσεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 8 του Π.Δ. 50/1996 καθώς σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 30 του Ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/19-5-2010 τ. Α΄), διατηρούνται σε ισχύ και αφορούν:
α) Το χρόνο υπηρεσίας σε θέσεις προσωρινής τοποθέτησης των νεοδιοριζομένων και των μετατασσομένων εκπαιδευτικών, καθώς και το χρόνο παραμονής των εκπαιδευτικών στη διάθεση της οικείας Διεύθυνσης, για οποιονδήποτε λόγο, εφόσον δεν οφείλεται σε δική τους υπαιτιότητα (παρ. 2 του άρθρου 8 του Π.Δ. 50/1996 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του Π.Δ. 100/97).
β) Το χρόνο που προσμετράται από 1η Σεπτεμβρίου για όσους εκπαιδευτικούς διορίζονται και αναλαμβάνουν υπηρεσία το μήνα Σεπτέμβριο καθώς και το χρόνο που προκύπτει από συνυπολογισμό σωρευτικά υπηρεσίας που έχει διανυθεί τμηματικά κατά τη διάρκεια διδακτικού έτους. (παρ. 3 του άρθρου 8 του Π.Δ. 50/1996 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του Π.Δ. 100/97). Δεν προσμετράται ο χρόνος που προκύπτει από το άθροισμα των καλοκαιρινών διμήνων κατά τα οποία οι αποσπώμενοι εκπαιδευτικοί επανέρχονται στο σχολείο της οργανικής τους θέσης (Γνωμοδότηση 864/1989).

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΙΙ: Στη συμπλήρωση του χρόνου θεμελίωσης δικαιώματος μετάθεσης δε συνυπολογίζεται:
α) Ο χρόνος των αδειών χωρίς αποδοχές πέραν του ενός μηνός.
β) Ο χρόνος εκπαιδευτικής άδειας με αποδοχές.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΙΙΙ: Εκπαιδευτικοί σύζυγοι δικαστικών λειτουργών που έχουν διοριστεί με το νόμο περί δυσπροσίτων δεν έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης πριν να παρέλθει η προβλεπόμενη διετία ή τριετία, για τους διορισθέντες από το σχολικό έτος 2010-2011, καθότι οι διατάξεις με τις οποίες διορίστηκαν είναι ειδικές και αποκλείουν την εφαρμογή των γενικών διατάξεων του άρθρου 47 παρ. 3 του ν.2304/95, σύμφωνα με την αρ. 143/20-1-2003 γνωμοδότηση Νομικού Συμβούλου ΥΠ.Ε.Π.Θ., η οποία έγινε δεκτή από τον Υπουργό.

ΕΞΑΙΡΕΣΗ
1.5. Δεν απαιτείται χρόνος υπηρέτησης της οργανικής θέσης για τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης για εκπαιδευτικούς:
α. που υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης του άρθρου 13 Π.Δ. 50/96, άρθρου 7 παρ. 4 του Π.Δ. 100/97, άρθρου 1 παρ. 8 του Ν. 3194/2003 ΦΕΚ 227/Α, άρθρου 6 παρ. 1, 2 & 3 του Ν. 3454/2006 και του άρθρου 17 του N. 3402/2005 ΦΕΚ 258 17/10/2005.
β. που ζητούν μετάθεση σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ (άρθρο 11 Π.Δ. 50/96 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 10 του Π.Δ. 100/97).

1.4. Ειδική ρύθμιση για αποσπασμένους στο εξωτερικό:
Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν με απόσπαση σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού και διανύουν το έτος λήξης της απόσπασής τους ή έχει ήδη ανακληθεί η απόσπασή τους, υποβάλλουν την αίτηση μετάθεσης στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης στη διάθεση της οποίας βρίσκονται, μόνον εφόσον πριν από την απόσπασή τους στο εξωτερικό υπηρέτησαν ένα (1) έτος στην οργανική τους θέση.

Οι εν λόγω εκπαιδευτικοί θεωρούνται ότι ανήκουν στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το σχολείο από το οποίο αποσπάσθηκαν (αρ. 8 παρ.3 του Ν.2817/00 – Φ.Ε.Κ. 78 Α’).
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να υποβάλουν αίτηση-δήλωση οριστικής τοποθέτησης μόνον σε σχολεία της περιοχής που ανήκει το σχολείο από το οποίο αποσπάσθηκαν (άρθρο 8 παρ.3, Ν.2817/2000).

Εκπαιδευτικοί που αποσπάστηκαν στο εξωτερικό και επανέρχονται, εάν πριν την απόσπασή τους στο εξωτερικό έχουν υπηρετήσει ‐με τον οποιονδήποτε τρόπο‐ την οργανική τους θέση, μετά την επιστροφή τους (με τη λήξη της απόσπασης ή με την ανάκλησή της) τίθενται στη διάθεση του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 παρ. 3 του Ν.2817/2000 και τοποθετούμενοι –κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων/τοποθετήσεων – σε σχολεία της περιοχής που ανήκει το σχολείο από το οποίο αποσπάσθηκαν, θεωρείται ότι δεν χάνουν το δικαίωμα θεμελίωσης αίτησης μετάθεσης που ήδη είχαν κατοχυρώσει πριν την απόσπασή τους στο εξωτερικό.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: Οι συντονιστές εκπαίδευσης διατηρούν τις οργανικές τους θέσεις και κατά τη διάρκεια της θητείας τους στο εξωτερικό μπορούν να μετατεθούν ως εκπαιδευτικοί σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (§14, άρθρο 14, Ν. 4027/2011)

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο συνεχίζουν την απόσπαση στο εξωτερικό και παράλληλα μετατεθούν, θα ανακαλείται η μετάθεση. 

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ
Κριτήρια για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/1996 είναι:
1)  η συνολική υπηρεσία
2)  η συνυπηρέτηση
3)  οι οικογενειακοί λόγοι
4)  οι συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν
5)  η εντοπιότητα
6)  η πρώτη προτίμηση.

Σε περίπτωση ισοβαθμίας των εκπαιδευτικών κατά τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή, σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 11 και 13 του Π.Δ. 50/96, προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που υπερέχουν κατά κριτήριο, εάν αυτά συντρέχουν και με την εξής σειρά:
α) στη συνυπηρέτηση
β) στην εντοπιότητα
γ) στους οικογενειακούς λόγους
δ) στη συνολική υπηρεσία
ε) στις δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν
στ) στην πρώτη προτίμηση.
Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στα επιμέρους κριτήρια τότε λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία και η σειρά δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

          1. ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ:
1.1. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 παρ.3 του Π.Δ. 50/96 «ως συνολική υπηρεσία λαμβάνεται ο χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στα σχολεία ή σχολές της δημόσιας εκπαίδευσης του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων».
1.2. Στη διάταξη της παρ. 5 του άρθρ. 30 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71/19-5-2010 τ. Α΄) ορίζεται ότι «Οι μονάδες μετάθεσης για τη συνολική υπηρεσία των εκπαιδευτικών, όπως αυτή καθορίζεται με τις παραγράφους 3 και 4 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996, προσδιορίζονται με συντελεστή δυόμισι για κάθε έτος υπηρεσίας» .

2. ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΓΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ:
2.1. Σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ.3 περ. α έως ε του Π.Δ. 50/96 ως πραγματική εκπαιδευτική υπηρεσία για κάθε εκπαιδευτικό θεωρείται:
α) Ο συνολικός χρόνος από την ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του διορισμού του μέχρι 31 Αυγούστου του έτους κατά το οποίο διενεργούνται οι μεταθέσεις, εφόσον ανέλαβαν υπηρεσία εντός του μηνός Σεπτεμβρίου. Για όσους ανέλαβαν υπηρεσία μετά την 30ή Σεπτεμβρίου η συνολική υπηρεσία τους υπολογίζεται από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας.
β) Ο χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, η υπηρεσία σε ξένα σχολεία στα οποία δίδαξαν σε τάξεις ή τμήματα ελληνοπαίδων καθώς και η υπηρεσία σε ελληνικά σχολεία της Κύπρου, εφόσον λαμβάνεται υπόψη για μισθολογική εξέλιξη κατά τις κείμενες διατάξεις.
γ) Ο χρόνος που οι εκπαιδευτικοί υπηρέτησαν στη δημόσια ή ιδιωτική Α/θμια ή Β/θμια εκπαίδευση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. (Σχετικό είναι και το με αριθμό 1924/23-9-2002 απαντητικό έγγραφο του Νομικού Συμβούλου ΥΠ.Ε.Π.Θ.)
δ) Ο χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας που προσφέρθηκε σε σχολεία αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με ωριαία αντιμισθία.
ε) Ο χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας σε εκπαιδευτικά ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής, εφόσον αυτός λαμβάνεται υπόψη για μισθολογική εξέλιξη.

2.2. Επίσης ως πραγματική εκπαιδευτική υπηρεσία θεωρείται:
α) Ο χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας στα δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία προσφέρθηκε μετά την ημερομηνία ένταξης των χωρών αυτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση (άρθρο 2 παρ. 3 του Ν. 3687/1-8-2008 και του άρθρου 39 της Συνθήκης των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, του άρθρου 7 παρ. 1 και 4 του Κανονισμού με αριθμ. 1612/68 και τη νομολογία του ΔΕΚ).
β) Ο χρόνος αναγνωρισμένης εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ05, ΠΕ06 και ΠΕ07 στο Βρετανικό Συμβούλιο, το Γαλλικό Ινστιτούτο και το Ινστιτούτο Γκαίτε [Άρθρο 8 παρ.17 του Ν.2817/00 (Φ.Ε.Κ. 78 Α’)].
γ) Η προϋπηρεσία εκπαιδευτικών και μελών του ειδι­κού εκπαιδευτικού προσωπικού σε παιδικούς και βρε­φονηπιακούς σταθμούς νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, μη κερ­δοσκοπικού χαρακτήρα, ή στο Ψυχολογικό Κέντρο Βο­ρείου Ελλάδος και στο Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής, ανα­γνωρίζεται ως δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία, μετά το διορισμό τους σε θέσεις μόνιμου εκπαιδευτικού ή ειδι­κού εκπαιδευτικού προσωπικού των Υπουργείων Παιδείας και Υγείας. Προϋπηρεσία με μειωμένο ωράριο αναγνωρίζε­ται με αναγωγή στο υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας. Η παρούσα ρύθμιση έχει αναδρομική ισχύ από την έναρξη εφαρμογής των άρθρων 59 και 61 του ν. 2413/1996 (ΦΕΚ 124 Α'). [Άρθρο 8 παρ. 8  του Ν. 2817/2000, όπως αυτό ισχύει. Σχετική η αρ. 2748/01 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών)].
δ)  Ο χρόνος αναγνωρισμένης εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας στα ξένα σχολεία της ημεδαπής υπαγόμενα στην Α/θμια ή Β/θμια βαθμίδα εκπαίδευσης (άρ.9 παρ.22 του Ν.2817/00 Φ.Ε.Κ. 78 Α’).
ε) Ο χρόνος αναγνωρισμένης προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών:
                  στη Σιβιτανίδειο, στα Μ.Π.Κ. και στην Πρόσθετη Διδακτική στήριξη.
·         στα Δημόσια Λύκεια Εμπορικού Ναυτικού (Δ.Λ.Ε.Ν.) άρθρο 16 του Ν.2743/99 – Φ.Ε.Κ. 211 Α’.
·         στην ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΠΑΤΕΣ-ΣΕΛΕΤΕ) και στα δημόσια ΙΕΚ αρμοδιότητας ΥΠΔΒΜΘ,
εφόσον ο χρόνος αυτός λαμβάνεται υπόψη για μισθολογική εξέλιξη,
στ) Ο χρόνος των παρακάτω αναφερόμενων αδειών:
·         αναρρωτικών αδειών με αποδοχές σύμφωνα με τα άρθρ. 55-56 του Ν.3528/2007 (ΦΕΚ 26/9-2-200 τ.Α’) ή με προγενέστερους Υπαλ. Κώδικες, εφόσον χορηγήθηκαν κατά το χρόνο ισχύος αυτών καθώς και ο χρόνος αναρρωτικής άδειας άνευ αποδοχών που χορηγήθηκε κατά το χρόνο ισχύος του Π.Δ. 611/1977 (άρθρο 112), 
·         άδειας χωρίς αποδοχές της περ. Ε΄ του άρθρου 16 του Ν. 1566/85 που δεν υπερβαίνει τον ένα μήνα εντός του ίδιου ημερολογιακού έτους (άρθρο 17  Ν.2470/97),
·         άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης,
·         άδειας μητρότητας (κυοφορίας, κύησης, λοχείας), γονικής άδειας εννέα μηνών με αποδοχές, τρίμηνης άδειας με αποδοχές στην περίπτωση γέννησης τρίτου παιδιού και τρίμηνης άδειας χωρίς αποδοχές που είχε χορηγηθεί σύμφωνα με το άρθρο 5 του Νόμου 1483/1984,
·         ειδικών αδειών όπως ορίζονται στο άρθρο 50 του Νόμου 3528/2007 ή σε προγενέστερους Κώδικες εφόσον χορηγήθηκαν κατά το χρόνο ισχύος αυτών.


  Διευκρινίσεις
Αναδρομικός διορισμός: Σε περίπτωση αναδρομικού διορισμού ο εκπαιδευτικός δικαιούται για το αντίστοιχο διάστημα μονάδες για συνολική υπηρεσία και για δυσμενείς συνθήκες. Επίσης ο εν λόγω χρόνος θα ληφθεί υπόψη για τη συμπλήρωση της απαιτούμενης υποχρεωτικής διετίας που προβλέπει ο νόμος για τους εκπαιδευτικούς που διορίζονται σε δυσπρόσιτα σχολεία.

Προϋποθέσεις προσμέτρησης προϋπηρεσίας:
α) Η εκπαιδευτική προϋπηρεσία λαμβάνεται υπόψη για τον καθορισμό των μονάδων μετάθεσης του εκπαιδευτικού για συνολική υπηρεσία μόνο αν είναι αναγνωρισμένη.
β) Η προϋπηρεσία των εκπ/κων σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου ή Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα λαμβάνεται υπόψη, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από την ιδρυτική τους πράξη ή το καταστατικό ίδρυσής τους.

Ανάληψη υπηρεσίας μετά την 30η Σεπτεμβρίου: Για τους εκπαιδευτικούς που ανέλαβαν υπηρεσία μετά την 30η Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με το άρθρο 16 του Π.Δ. 50/96, ως χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας θεωρείται η συνολική υπηρεσία τους από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας και όχι από την ημερομηνία του ΦΕΚ διορισμού.

Υπηρεσία σε φροντιστήριο: Προϋπηρεσία εκπαιδευτικών σε φροντιστήριο δεν αναγνωρίζεται ως χρόνος συνολικής υπηρεσίας για τις μεταθέσεις, καθότι δεν εμπίπτει στις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/96, ούτε στις διατάξεις της παρ. 17 του άρθρου 8 του ν. 2817/2000(ΦΕΚ 78Α΄).

Ωράριο για υπολογισμό προϋπηρεσίας:
α) Για τον υπολογισμό των μονάδων μετάθεσης συνολικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας ως πλήρες ωράριο λαμβάνεται υπόψη το υποχρεωτικό ωράριο του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κατά περίπτωση, όπως αυτό ισχύει στην κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Ως υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας θεωρείται το υποχρεωτικό ωράριο του νεοδιόριστου της βαθμίδας εκπαίδευσης στην οποία διορίζεται ο εκπαιδευτικός και όχι της βαθμίδας στην οποία έχει αποκτηθεί η προϋπηρεσία. Ως εκ τούτου, κατά την καταχώριση εκπαιδευτικής υπηρεσίας εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν προϋπηρεσία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης ως ωρομίσθιοι, στο πεδίο «Υποχρεωτικό εβδομ. ωράριο νεοδιόριστου ίδιας βαθμίδας» να καταχωρίζεται ο αριθμός των 21 ωρών.
β) Σε περίπτωση μειωμένου ωραρίου το σύνολο των ωρών διδασκαλίας διαιρείται δια του υποχρεωτικού ωραρίου.

3.1.2  Μονάδες συνθηκών διαβίωσης προσωρινής τοποθέτησης
Μόρια της προσωρινής τους τοποθέτησης λαμβάνουν νεοδιοριζόμενοι, μετατιθέμενοι και μετατασσόμενοι εκπαιδευτικοί. Για το χρόνο που παρέμειναν στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων για οποιοδήποτε λόγο, εφόσον δεν οφείλεται σε δική τους υπαιτιότητα, θα ληφθούν υπόψη αναδρομικά οι μονάδες συνθηκών διαβίωσης του σχολείου στο οποίο θα τοποθετηθούν μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους. 

3.1.3.  Ρύθμιση Μ.Σ.Δ. μονίμων εκπαιδευτικών σε περίπτωση διάθεσης ή απόσπασης για εξαιρετικές υπηρεσιακές ανάγκες ή λόγω υπεραριθμίας
Ο υπολογισμός μονάδων δυσμενών συνθηκών ρυθμίζεται ειδικά, ως ακολούθως, στις περιπτώσεις που εκπαιδευτικοί μετά από διορισμό, μετάθεση ή μετάταξη, αφού τοποθετηθούν (μόνιμα ή προσωρινά) σε θέση σχολείου μιας περιοχής μετάθεσης, καλούνται να μετακινηθούν (αποσπαστούν ή διατεθούν):
·           είτε για λειτουργικούς λόγους των σχολείων (εξαιρετικές υπηρεσιακές ανάγκες),
·           είτε λόγω πλεονάσματος ή υπεραριθμίας που δημιουργούνται και επομένως αδυναμίας συμπλήρωσης του υποχρεωτικού ωραρίου τους.
α) Εάν αποσπώνται ή διατίθενται ως πλεονάζον προσωπικό, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 31 του Ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/19-5-2010 τ. Α΄), «ως μονάδες μετάθεσης υπολογίζονται οι μονάδες της οργανικής θέσης του εκπαιδευτικού, εφόσον δεν υπολείπονται».
β) Εάν διατέθηκαν σε σχολεία άλλης περιοχής αρμοδιότητας του ίδιου ΠΥΣΔΕ από αυτή που ανήκαν οργανικά για εξαιρετικές υπηρεσιακές ανάγκες, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 κεφ. Γ΄ παρ. 1 και 2 του Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167 Α΄) και του άρθρου 14 του ίδιου νόμου σε συνδυασμό το άρθρο 18 παρ. 6  της Υ.Α. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (Φ.Ε.Κ. 1340 τ. Β/16-10-2002), λαμβάνουν τις μονάδες μετάθεσης για δυσμενείς συνθήκες που αντιστοιχούν στη σχολική μονάδα της διάθεσης, εκτός αν οι μονάδες συνθηκών διαβίωσης μετάθεσης για δυσμενείς συνθήκες της οργανικής τους θέσης είναι περισσότερες οπότε και λαμβάνουν αυτές. 
γ) Εάν διατέθηκαν για μερικές ημέρες ως υπεράριθμοι σε σχολικές μονάδες άλλης περιοχής αρμοδιότητας του ίδιου ΠΥΣΔΕ για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου διδασκαλίας, σύμφωνα με το άρθρο 14 § 14 του ν.1566/1985 σε συνδυασμό το άρθρο 18 παρ. 4 της Υ.Α. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 (Φ.Ε.Κ. 1340 τ. Β/16-10-2002),
·         όταν οι μονάδες δυσμενών συνθηκών διαβίωσης της οργανικής τους θέσης είναι περισσότερες από αυτές της διάθεσης, ακολουθείται ο προηγούμενος (3.1.3.α) υπολογισμός και
·         όταν οι μονάδες δυσμενών συνθηκών διαβίωσης της οργανικής τους θέσης είναι λιγότερες, τότε θα ακολουθείται ο αναλογικός υπολογισμός με βάση την εβδομάδα των πέντε (5) ημερών.
δ) Εάν αποσπώνται ή διατίθενται χωρίς αίτησή τους για υπηρεσιακές ανάγκες εξ ολοκλήρου από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης ή και για συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου, σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ, 5 του ν.3475/2006 (ΦΕΚ 146 τ. Α’/ 13-7-2006) και το άρθρο 18 παρ. 5 της Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10- 2002 (Φ.Ε.Κ. 1340 τ. Β/16-10-2002), ακολουθείται η ανωτέρω ρύθμιση (3.1.3 β).
ε) Εάν διατίθενται ολικά ή μερικά για τις ανάγκες της υπηρεσίας σε σχολεία Α/θμιας Εκπαίδευσης ή διατίθενται για συμπλήρωση ωραρίου σε ΙΕΚ,  λαμβάνουν τις ΜΣΔ της πλησιέστερης σχολικής μονάδας Δ.Ε. αρκεί να μην υπολείπονται των μορίων της οργανικής τους θέσης ( ή της προσωρινής τους τοποθέτησης). Σε κάθε περίπτωση ο υπολογισμός γίνεται όπως στα παραπάνω (γ,δ).
Διευκρίνιση: Οι ανωτέρω ρυθμίσεις ισχύουν και στην περίπτωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών με την προϋπόθεση ότι είχαν τοποθετηθεί προσωρινά σε κάποιο σχολείο και στη συνέχεια αποσπάστηκαν ή διατέθηκαν για τις ανάγκες της υπηρεσίας, επειδή ήταν υπεράριθμοι σε σχολείο της ίδιας ή άλλης περιοχής μετάθεσης του ιδίου Π.Υ.Σ.Δ.Ε.

Παραμονή στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ:
Εκπαιδευτικοί που μετά τη μετάθεση, το διορισμό ή τη μετάταξή τους δεν τοποθετήθηκαν οριστικά ή προσωρινά σε σχολική μονάδα αλλά παρέμειναν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, λαμβάνουν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες πριν την προσωρινή ή οριστική τους τοποθέτηση τις Μ.Σ.Δ. της έδρας της Δ/νσης του ΠΥΣΔΕ.
Στη συνέχεια, από την έναρξη του σχολικού έτους:
·            για το χρόνο που θα παραμείνουν στη διάθεση της Διεύθυνσης (χωρίς προσωρινή τοποθέτηση) και καλύπτουν λειτουργικά κενά σε σχολεία διαφορετικών κατηγοριών λαμβάνουν Μ.Σ.Δ. που αντιστοιχούν στις σχολικές μονάδες που υπηρετούν για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα.
·            Αν τοποθετηθούν προσωρινά, θα πάρουν τις Μ.Σ.Δ. της προσωρινής τους τοποθέτησης μέχρι την οριστική τους τοποθέτηση, όποτε γίνει αυτή.

Στην περίπτωση που εκπαιδευτικός χωρίς υπαιτιότητά του, λόγω αντικειμενικής δυσκολίας, δεν καλύπτει το υποχρεωτικό του ωράριο, θεωρείται ότι το έχει υπηρετήσει.

Διπλασιασμός μονάδων νεοδιόριστων εκπαιδευτικών
Στο ψηφισθέν άρθρο 39 παρ. 2 του νομοσχεδίου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» αναφέρεται ότι για το τρέχον διδακτικό έτος «Ειδικά οι εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση από 20.5.2010 έως και 31.12.2010 δικαιούνται τα μόρια μετάθεσης που προβλέπονται στο τρίτο εδάφιο της παραγράφου 12 του άρθρου 9 του ν. 3848/2010, που καταργείται με το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης β’ της παρούσης παραγράφου, για το χρονικό διάστημα έως και 31.8.2013, εφόσον υπηρετήσουν καθ' όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους 2012 - 2013, αδιαλείπτως, σε σχολικές μονάδες της περιοχής που διορίστηκαν ή μετακινηθούν σε άλλη περιοχή για άσκηση εκπαιδευτικού ή διοικητικού έργου αναγκαστικά για το συμφέρον της υπηρεσίας χωρίς τη θέληση τους.»

Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τις διπλάσιες μονάδες του αριθμού μονάδων μετάθεσης της σχολικής μονάδας όπου υπηρετούν κατά το τρέχον σχολικό έτος 2012-13, εφόσον συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) Χρόνος διορισμού:
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν διοριστεί από 20.5.2010 έως και 31.12.2010, δηλαδή μετά την εφαρμογή του Ν.3848/2010.
β) Συνεχής διετής υπηρεσία στην περιοχή διορισμού μέχρι την έναρξη του τρίτου έτους που γίνεται ο διπλασιασμός των μονάδων:
Ο διπλασιασμός των μονάδων χορηγείται, αφού συμπληρωθεί υπηρεσία δύο ετών από το διορισμό των εκπαιδευτικών στην περιοχή διορισμού τους και μάλιστα στη σχολική μονάδα της προσωρινής υπηρέτησής τους ή των προσωρινών τοποθετήσεων τους στην περίπτωση που έχει αλλάξει η πρώτη προσωρινή τοποθέτησή τους. Υπολογίζονται δηλαδή το διάστημα που υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί στη σχολική μονάδα προσωρινής τοποθέτησής τους καθώς και όσα διαστήματα υπηρετούν μεν σε άλλη σχολική μονάδα (εντός κατά κύριο λόγο της περιοχής μετάθεσης ή και εκτός με εφαρμογή του άρθρου 31 παρ. 3 του Ν.3848/2010), αλλά χωρίς ευθύνη τους (ανάγκες υπηρεσίας) σύμφωνα με τα παραπάνω αναφερόμενα στην παρ. 3.1.3. του κεφαλαίου Δ’ του Δεύτερου Μέρους της παρούσης εγκυκλίου.
γ) Υπηρέτηση κατά το τρέχον σχολικό έτος στη σχολική μονάδα οργανικής θέσης:
Μετά τη συμπλήρωση της διετίας (κατά τα αναφερόμενα στην προηγούμενη προϋπόθεση) διπλασιάζεται η μοριοδότηση εφόσον οι εκπαιδευτικοί υπηρετούν στην οργανική τους θέση (σημ.: η οριστική οργανική θέση -αφού μετά τη διετία πρέπει να τοποθετούνται οριστικά- ή έστω η προσωρινή οργανική θέση εάν δεν κατέστη δυνατόν να τοποθετηθούν οριστικά) καθ' όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους 2012 - 2013, αδιαλείπτως, σε αυτήν.
δ) Υπηρέτηση κατά το τρέχον σχολικό έτος σε θέση για ανάγκες υπηρεσίας:
Το διπλασιασμό των μορίων δικαιούνται και όσοι υπηρετούν σε σχολικές μονάδες της περιοχής που διορίστηκαν ή μετακινήθηκαν σε άλλη περιοχή για άσκηση εκπαιδευτικού ή διοικητικού έργου αναγκαστικά για το συμφέρον της υπηρεσίας χωρίς τη θέληση τους.

Συνυπηρέτηση 
α. Νομικό πλαίσιο
1. Σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 5 του Π.Δ. 50/96 ορίζεται ότι «Μονάδες μετάθεσης για συνυπηρέτηση λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί που ζητούν μετάθεση από μία περιοχή σε άλλη, εφόσον ο/η σύζυγος υπηρετεί ή εργάζεται στην περιοχή αυτή. Οι μονάδες συνυπηρέτησης υπολογίζονται και για μεταθέσεις από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής, ή τις τοποθετήσεις σε συγκεκριμένα σχολεία, εφόσον ο/η σύζυγος υπηρετεί ή εργάζεται στην περιφέρεια του Δήμου ή της Κοινότητας, όπου ζητείται η μετάθεση ή η τοποθέτηση. Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες μετάθεσης για συνυπηρέτηση».
2. Στο άρθρο 16 παρ. 6 του Π.Δ. 50/96 ορίζονται τα ακόλουθα:
«Για την απόδειξη του τόπου και της φύσης της εργασίας του ή της συζύγου υποβάλλονται κατά περίπτωση τα παρακάτω δικαιολογητικά:
α) προκειμένου περί υπαλλήλων του δημοσίου ή υπαλλήλων ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ ή υπαλλήλων του υπόλοιπου δημόσιου τομέα όπως αυτός καθορίστηκε με τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του Ν. 1256/82 (ΦΕΚ 65 τ. Α' ) όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα και ισχύει ή άμισθων δημοσίων υπαλλήλων ή λειτουργών, βεβαίωση της υπηρεσίας του, από την οποία να προκύπτει ότι ο ή η σύζυγος υπηρετεί οργανικά και όχι με απόσπαση στο συγκεκριμένο τόπο.
β) Προκειμένου περί εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα ή ελεύθερων επαγγελματιών, βεβαίωση του ασφαλιστικού τους φορέα (ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΟΓΑ κ.λ.π.) από την οποία να προκύπτει ότι ο ή η σύζυγος εργάζεται στον τόπο που ζητείται η μετάθεση τουλάχιστον τα δύο τελευταία χρόνια από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και είναι ασφαλισμένος στον οικείο ασφαλιστικό φορέα».
Η μοριοδότηση της συνυπηρέτησης στις μεταθέσεις και τοποθετήσεις για το σχολικό έτος 2012-2013, θα πραγματοποιηθεί με βάση τους διευρυμένους δήμους σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87/07-06-2010 Τ.Α΄) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης-Πρόγραμμα Καλλικράτης».
β. Διευκρινίσεις
1.       Οι μονάδες συνυπηρέτησης υπολογίζονται μόνο για την περιοχή μετάθεσης (μία), όπου υπηρετεί οργανικά (όχι με απόσπαση) ή εργάζεται ο/η σύζυγος και όχι για όλο το νομό.
2.       Η διετία πρέπει να έχει συμπληρωθεί μέχρι την ημερομηνία λήξης υποβολής της αίτησης μετάθεσης, δηλαδή την 31η Ιανουαρίου 2013.
3.       Όπου οι υπηρεσίες του ΙΚΑ δεν χορηγούν βεβαιώσεις για την απόδειξη της συνυπηρέτησης των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, γίνονται δεκτές βεβαιώσεις του εργοδότη ή των εργοδοτών. Οι βεβαιώσεις αυτές λαμβάνονται υπόψη μόνον εφόσον συμφωνούν με το βιβλιάριο ασφάλισης ή τα μηχανογραφικά δελτία ασφάλισης που υποχρεωτικά υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι.
4.       Εκπαιδευτικοί σύζυγοι αναπληρωτών δε δικαιούνται μονάδες συνυπηρέτησης (γνωμοδότηση 95/91 Γραφείου Νομικού Συμβούλου Κ.Υ. ΥΠΔΒΜΘ).
5.       Εκπαιδευτικοί των οποίων οι σύζυγοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στη διάθεση του Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. δικαιούνται μονάδες συνυπηρέτησης για την περιοχή μετάθεσης που ανήκει ο/η σύζυγος, αν έχουν υποβάλει αίτηση μετάθεσης από περιοχή σε περιοχή. Δεν δικαιούνται όμως τις μονάδες αυτές, αν έχουν υποβάλει αίτηση βελτίωσης θέσης ή αίτηση οριστικής τοποθέτησης και ο/η σύζυγος βρίσκεται στη διάθεση του Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. (αριθμ.1792/20-8-2003 απαντητικό έγγραφο Νομικού Συμβούλου ΥΠΔΒΜΘ το οποίο έγινε δεκτό από τον Υπουργό).
6.       Εκπαιδευτικοί σύζυγοι, στελεχών εκπαίδευσης δικαιούνται μονάδες συνυπηρέτησης αν ζητούν μετάθεση στην περιοχή της οργανικής θέσης των συζύγων και όχι αυτής που ασκούν τα καθήκοντά τους.

ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ
Σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 9 του Π.Δ. 50/96 «Μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, όταν ζητούν μετάθεση από μία περιοχή σε άλλη περιοχή, εφόσον είναι δημότες Δήμου ή Κοινότητας της περιοχής από διετίας τουλάχιστον μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης μετάθεσης. Οι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα υπολογίζονται και όταν οι εκπαιδευτικοί ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση μέσα στην ίδια περιοχή, εφόσον είναι δημότες του Δήμου ή της Κοινότητας όπου λειτουργούν τα σχολεία στα οποία επιθυμούν να μετατεθούν ή να τοποθετηθούν. (…) Η εντοπιότητα αποδεικνύεται από βεβαίωση του οικείου προέδρου κοινότητας ή δημάρχου από την οποία να προκύπτει ότι ο εκπαιδευτικός είναι δημότης του Δήμου ή της Κοινότητας από διετίας.
Σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρ. 30 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71/19-5-2010 τ. Α΄) οι μονάδες μετάθεσης για εντοπιότητα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 9 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996, ορίζονται σε τέσσερις.

ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ
Σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ. 10 του Π.Δ. 50/96 «Οι εκπαιδευτικοί που ζητούν μετάθεση από περιοχή σε περιοχή λαμβάνουν για την περιοχή της πρώτης προτίμησής τους δύο (2) μονάδες μετάθεσης».

3.2. ΧΡΟΝΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΘΕΜΕΛΙΩΝΕΤΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ
Δεν θεμελιώνεται δικαίωμα μετάθεσης στις παρακάτω περιπτώσεις και οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν μόρια συνθηκών διαβίωσης ως ακολούθως.
         3.2.1. Αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ
α) Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται από Π.Υ.Σ.Δ.Ε. σε Π.Υ.Σ.Δ.Ε. και τοποθετούνται σε σχολείο λαμβάνουν τις μονάδες συνθηκών διαβίωσης του σχολείου απόσπασης. Για το χρόνο παραμονής των εκπαιδευτικών στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων για οποιοδήποτε λόγο, εφόσον δεν οφείλεται σε δική τους υπαιτιότητα, θα ληφθούν υπόψη αναδρομικά οι μονάδες συνθηκών διαβίωσης του σχολείου στο οποίο θα τοποθετηθούν μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους.
 Αν διατεθούν σε Δ/νση ή Γραφείο Εκπαίδευσης, λαμβάνουν τις μονάδες συνθηκών διαβίωσης της πλησιέστερης προς την υπηρεσία σχολικής μονάδας.
Τα μόρια δυσμενών συνθηκών του σχολείου απόσπασης λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους. Τους καλοκαιρινούς μήνες θα λαμβάνουν τα μόρια της οργανικής τους θέσης (ή της προσωρινής τοποθέτησης ή αν δεν είχαν τοποθετηθεί τα μόρια της πλησιέστερης σχολικής μονάδας της Δ/νσης ή του Γραφείου της περιοχής στην οποία βρίσκονται με διάθεση).
β) Για τους εκπαιδευτικούς που αποσπάστηκαν από Π.Υ.Σ.Δ.Ε. σε Π.Υ.Σ.Δ.Ε. και υπηρέτησαν ή υπηρετούν ταυτόχρονα σε δύο ή περισσότερα σχολεία με διαφορετικές μονάδες συνθηκών διαβίωσης, ο υπολογισμός των μονάδων που λαμβάνουν θα γίνει αναλογικά με βάση την εβδομάδα των πέντε ημερών. Δηλαδή, κάθε εβδομάδα θα θεωρείται 5/5 και οι μονάδες θα επιμερίζονται στην κάθε θέση. Όπου κατά τον υπολογισμό των μονάδων προκύπτει δεκαδικός αριθμός, διατηρούνται τα δύο πρώτα ψηφία. Δε στρογγυλοποιούνται ούτε προς τα πάνω ούτε προς τα κάτω, έστω κι αν το τρίτο δεκαδικό ψηφίο είναι μικρότερο ή μεγαλύτερο του πέντε.
(γ) Στην περίπτωση αποσπασμένου εκπαιδευτικού που την ίδια ημέρα υπηρετεί για συμπλήρωση ωραρίου σε δύο σχολεία με διαφορετικές μονάδες συνθηκών διαβίωσης, για τον υπολογισμό μονάδων συνθηκών διαβίωσης θεωρείται ότι υπηρετεί στο σχολείο με τα περισσότερα μόρια συνθηκών διαβίωσης.
  3.2.2. Λοιπές αποσπάσεις, χρόνος  άσκησης καθηκόντων με θητεία κλπ
         Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 31 του Ν. 3848/2010 (ΦΕΚ 71/19-5-2010 τ. Α΄), «Σε κάθε περίπτωση απόσπασης ως μονάδες μετάθεσης υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για τη σχολική μονάδα στην οποία αποσπάται ο εκπαιδευτικός. Προκειμένου για απόσπαση σε άλλη υπηρεσία, φορέα ή νομικό πρόσωπο υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για την πλησιέστερη σχολική μονάδα. Κατ’ εξαίρεση ως μονάδες μετάθεσης των εκπαιδευτικών, που αποσπώνται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις και Γραφεία Εκπαίδευσης υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για την πλησιέστερη σχολική μονάδα και επιπλέον δύο μονάδες μετάθεσης για κάθε έτος. Η περίπτωση στ΄ της παραγράφου 8 του άρθρου 16 του π.δ. 50/1996, καθώς και κάθε διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά το θέμα αυτό καταργείται» .

          Με βάση τα ανωτέρω:
α) Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται από το σχολικό έτος 2010-2011 στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις και Γραφεία Εκπαίδευσης λαμβάνουν τα μόρια της πλησιέστερης σχολικής μονάδας και επιπλέον δύο μονάδες μετάθεσης για κάθε έτος.
Επίσης τα ίδια μόρια θα λάβουν και οι αποσπώμενοι στη Δ/νση Διοικητικής και Οικονομικής Στήριξης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (που έχει συσταθεί στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σύμφωνα με την παρ.1 αρθρ. 12 του Ν. 2817/2000 ΦΕΚ 78Α΄), καθότι οι εν λόγω εκπαιδευτικοί θεωρείται ότι έχουν αποσπασθεί στην Κ.Υ. του ΥΠΔΒΜΘ. Ισχύει από τη δημοσίευση του νόμου στο ΦΕΚ). 
β) Για όλες τις λοιπές αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς του ΥΠΔΒΜΘ, καθώς και σε υπηρεσίες εκτός ΥΠΔΒΜΘ ή άσκηση καθηκόντων με θητεία οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τις Μ.Σ.Δ. της πλησιέστερης προς την υπηρεσία σχολικής μονάδας Β/θμιας Εκπ/σης καθώς σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 31 του Ν. 3848/2010 «Σε κάθε περίπτωση απόσπασης ως μονάδες μετάθεσης υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για τη σχολική μονάδα στην οποία αποσπάται ο εκπαιδευτικός. Προκειμένου για απόσπαση σε άλλη υπηρεσία, φορέα ή νομικό πρόσωπο υπολογίζονται οι προβλεπόμενες για την πλησιέστερη σχολική μονάδα».

ΑΦΕΤΗΡΙΑ  ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ  Μ.Σ.Δ
α) Για μετατιθέμενους: Οι μετατεθέντες λαμβάνουν τις Μ.Σ.Δ. της νέας οργανικής θέσης από την επόμενη μέρα της λήξης του διδακτικού έτους ανεξάρτητα από την ημερομηνία συνεδρίασης του ΠΥΣΔΕ και την ανάληψη υπηρεσίας στις νέες υους θέσεις.
Β) Για νεοδιόριστους: Ως αφετηρία υπολογισμού των Μ.Σ.Δ. των νεοδιόριστων που αναλαμβάνουν πριν την έναρξη του σχολικού έτους, λαμβάνεται η 1η Σεπτεμβρίου του έτους διορισμού. Σε κάθε άλλη περίπτωση από την ημερομηνία ανάληψης στην Διεύθυνση.
γ) Για μεταταχθέντες: Από 1η σεπτεμβρίου του έτους μετάταξης εφόσον αυτή πραγματοποιηθεί πριν την έναρξη του σχολικού έτους. Αν όμως πραγματοποιηθεί μεσούσης της σχολικής χρονιάς, ως αφετηρία υπολογισμού λαμβάνεται η ημερομηνία ανάληψης στη Διεύθυνση.

ΑΜΟΙΒΑΙΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ
1. Δικαίωμα υποβολής αίτησης για αμοιβαία μετάθεση έχουν οι εκπαιδευτικοί εφόσον συντρέχουν οι παρακάτω προϋποθέσεις του άρθρου 10 του Π.Δ. 50/96 (ΦΕΚ 45Α) όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 9 του Π.Δ. 100/97 (ΦΕΚ 94Α).
α) Να ανήκουν στον ίδιο κλάδο και να μην έχουν συμπληρώσει 25ετή πραγματική υπηρεσία κατά την έννοια του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/96 (ΦΕΚ 45Α), όπως τροποποιήθηκε από το Π.Δ. 100/97 (ΦΕΚ 94Α), μέχρι 31 Αυγούστου 2011.
β) Η διαφορά της συνολικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας τους να μην υπερβαίνει κατά την 31η Αυγούστου του έτους 2011 τα δέκα (10) έτη.
γ) Να έχουν συμπληρώσει δύο χρόνια υπηρεσίας από την ημερομηνία δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως μέχρι 31-8-2013, εκ των οποίων τον ένα χρόνο στην οργανική τους θέση.
2. Δεν δικαιούνται αμοιβαίας μετάθεσης οι χαρακτηριζόμενοι ως υπεράριθμοι (άρθρο 10 παρ. 4 του Π.Δ. 50/96 όπως προστέθηκε με το άρθρο 9 παρ. 2 του 100/97) καθώς και όσοι δεν έχουν τοποθετηθεί οργανικά σε σχολική μονάδα.
3. Οι εκπαιδευτικοί που μετατίθενται αμοιβαία έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης για σχολεία των περιοχών μετάθεσης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης από την οποία προήλθαν, εφόσον από την ημερομηνία της μετάθεσής τους αυτής και μέχρι 31 Αυγούστου του έτους που πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις υπηρετήσουν για μια τριετία εκτός της περιοχής από σχολείο της οποίας μετατέθηκαν.
4. Οι ενδιαφερόμενοι για αμοιβαία μετάθεση υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από την ανακοίνωση των μεταθέσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Π.Δ. 50/96 (Φ.Ε.Κ. 45Α), όπως τροποποιήθηκε από το Π.Δ. 100/97 (ΦΕΚ 94Α).
Θυμίζουμε τέλος ότι οι αιτήσεις υποβάλλονται μέχρι 31/1/2013 σύμφωνα με την εγκύκλιο, η ανάκληση της αίτησης μπορεί να γίνει μέχρι τις 22 Φεβρουαρίου ενώ δεν προβλέπεται ανάκληση της μετάθεσης.

    Συνάδελφοι,
Το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν ενημερωτικά που αφορούν στις τοποθετήσεις σε οργανικά κενά, στις αποσπάσεις, στις τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά, στις υπεραριθμίες και γενικά στα θέματα των υπηρεσιακών μεταβολών.

Η ανταπόκριση των συναδέλφων στην ενημέρωσή μας αυτή, αποδεικνύει ότι διευκρινίζονται πολλά ασαφή ή «κρυφά» σημεία των εγκυκλίων, αλλά το σπουδαιότερο είναι, ότι με τη γνώση του θεσμικού πλαισίου των υπηρεσιακών μεταβολών, είναι αποτελεσματική η διεκδίκηση της δίκαιης και ισότιμης μεταχείρισης όλων, σε καθεστώς διαφάνειας στη λειτουργία και στις αποφάσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων

Καλή δύναμη!

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς




 Γρηγόρης Καλομοίρης,                                       Χρήστος Φιρτινίδης,

αιρετό τακτικό μέλος του ΚΥΣΔΕ                    αιρετό αναπλ. μέλος του ΚΥΣΔΕ

τηλ.: 694 46 04 063,                                          τηλ.: 6974488454

ηλ. δ/νση: grikalom@gmail.com)                    ηλ. δ/νση: firtinidis@gmail.com

        Εκπρόσωποι των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων