Σελίδες

Προς νέα επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης;


Αν και μόλις ένα  τρίμηνο έχει περάσει από την εφαρμογή του μέτρου στο κέντρο της πόλης με πολλές και δυσμενείς συνέπειες στην τσέπη των πολιτών και των καταστηματαρχών, φαίνεται ότι η διοίκηση προσανατολίζεται στην περαιτέρω επέκταση της ζώνης εφαρμογής της.

Όπως διαβάζουμε στην εισήγηση του 14ου θέματος της επιτροπής ποιότητας ζωής  με τίτλο: «ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ» που θα συζητηθεί αύριο Τρίτη 4/12/2012, η νέα μελέτη  θα κοστίσει επιπλέον 11.070 ευρώ (τα οποία βεβαίως πρέπει να προστεθούν σε όσα στοίχισαν οι δύο προηγούμενες-περισσότερα από 50000 ευρώ)  και έχει ως σκοπό :

«… να εξετασθούν δυνατότητες επέκτασης του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο Δήμο Χαλανδρίου και να γίνουν προτάσεις βελτίωσης, για την εύρυθμη λειτουργία του ήδη υπάρχοντος.»


Επιβεβαιώνεται έτσι  η άποψη ότι ο περιορισμός του εύρους της ζώνης της ελεγχόμενης στάθμευσης σε σχέση με την πρώτη μελέτη της περιόδου Ζαφειρόπουλου που τόσο διαφημίστηκε από την διοίκηση ήταν ένας προσωρινός ελιγμός του κ. δημάρχου.


Υπενθυμίζουμε ότι η πρώτη μελέτη του ίδιου μάλιστα μελετητή το 2009 προέβλεπε τρείς ζώνες στάθμευσης, στις οποίες περιλαμβάνονταν το …μισό Χαλάνδρι (Καρελλά, Επιδαύρου, Διονύσου, Παλαιολόγου ήταν τότε τα όρια). Αυτή η μελέτη αναθεωρήθηκε από τον ίδιο μάλιστα μελετητή το 2011, συμπτύσσοντας κατ’ εντολή της διοίκησης Κουράση τα όρια εφαρμογής ενώ τώρα προτείνεται και πάλι  η επέκτασή τους. Ωραία φυσαρμόνικα η φάμπρικα των αλληλοαναιρούμενων μελετών…

Φαίνεται ότι η πορεία των εσόδων από την εφαρμογή του συστήματος στο κέντρο (περισσότερα από 2.000.000 ευρώ έχει εγγράψει στον προϋπολογισμό του 2013 ως προσδοκώμενα έσοδα η διοίκηση του δήμου)  τους άνοιξε την όρεξη…


Για την Αντίσταση με τους Πολίτες του Χαλανδρίου η πετυχημένη εφαρμογή ενός συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, με την οποία δεν είμαστε από θέση αρχής αντίθετοι, συναρτάται από σειρά προϋποθέσεων που σήμερα δεν υφίστανται. Με βάση συμπεράσματα ημερίδας του ΤΕΕ που παρουσιάσαμε στο δημοτικό συμβούλιο τον Φλεβάρη του 2012 η επιτυχής εφαρμογή συστημάτων ελεγχόμενης στάθμευσης συναρτάται:


Α) από την ικανοποιητική ύπαρξη μέσων μαζικής μεταφοράς που θα αποτελούν επαρκή εναλλακτική λύση στην χρησιμοποίηση του αυτοκινήτου για την προσέγγιση του εμπορικού κέντρου. Μια πόλη που δεν μπορεί να κινήσει λόγω έλλειψης ανταλλακτικών ούτε τα τρία από τα έξι λεωφορεία του πεπαλαιωμένου στόλου της, είναι φανερό ότι δεν μπορεί να συζητά στα σοβαρά για ελεγχόμενη στάθμευση. Πολύ περισσότερο που διαχρονικά οι διοικήσεις των τελευταίων 20 ετών φρόντισαν ώστε το μετρό να πάει στις παρυφές της πόλης εξυπηρετώντας την ΑΤΤΙΚΗ οδό και τα σχέδια του εθνικού μας κατασκευαστή στο Έθνος και όχι να έρθει στην πλατεία όπως προέβλεπε η χάραξη του ρυμοτομικού του 1989.


Β) Από την επάρκεια χώρων στάθμευσης περιμετρικά του κέντρου. Είναι φανερό ότι η πολιτική της διοίκησης τόσο του κ Ζαφειρόπουλου όσο και σήμερα του κ Κουράση που εκχωρεί σε ιδιωτικά συμφέροντα τα δημοτικά οικόπεδα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν, υπονομεύει κάθε τέτοια προοπτική.


Γ) από την ύπαρξη ενός ολοκληρωμένου συγκοινωνιακού και πολεοδομικού σχεδιασμού για το κέντρο της πόλης. Αυτός ο σχεδιασμός είτε λείπει είτε είναι εντελώς αντίθετος με τα σχέδια της ελεγχόμενης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η μελέτη Νέλα του 2005 τα συμπεράσματα και οι κατευθύνσεις της οποίας αντίκειται τελείως στον σχεδιασμό της ελεγχόμενης στάθμευσης.


Δ) από την δεσμευτική ανταποδοτικότητα των εσόδων ως προς την βελτίωση των συγκοινωνιών και ειδικά των μέσων μαζικής μεταφοράς. Είναι χαρακτηριστικό ότι ως ανταποδοτικό όφελος η διοίκηση θεωρεί την κατασκευή και συντήρηση των πεζοδρομίων που ήδη καλύπτονται από τα ανταποδοτικά δημοτικά τέλη!


Επισημαίνουμε επίσης ότι επιβεβαιώθηκε εμπειρικά ο φόβος που έγκαιρα διατυπώσαμε ότι η εφαρμογή του μέτρου θα εντείνει την πίεση στις περιοχές που συνορεύουν με την περιοχής της ελεγχόμενης. Πχ την περιοχή του ΙΚΑ, ενώ η έλλειψη ύπαρξης προσωπικών θέσεων οδηγεί τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου σε σαφάρι εξασφάλισης θέσης.


Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και την πολιτική ανεξέλεγκτης αδειοδότησης καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που ακολουθεί η διοίκηση του κ Κουράση μετατρέποντας το κέντρο της πόλης σε μονολειτουργική ζώνη διασκέδασης και αναψυχής καταλαβαίνει κανείς ότι η ακολουθούμενη πολιτική ωθεί τους κατοίκους του κέντρου να φύγουν, γεγονός με μη αναστρέψιμες επιπτώσεις στην μορφή και την λειτουργία της πόλης.


Η βίαιη εκδίωξη της κατοικίας σε συνδυασμό και με τις προωθούμενες αλλαγές στις χρήσεις του γενικού πολεοδομικού και τον σχεδιασμό για κατασκευή νέων εμπορικών κέντρων στις περιοχές των σταθμών του μετρό, απειλούν να καταστρέψουν και τον ζωτικό χώρο καταναλωτών που έχει ανάγκη το εμπορικό κέντρο.


Στην παρέμβασή μας στο δημοτικό συμβούλιο τόσο τον Ιούνιο όσο  και τον Σεπτέμβριο του 2012 είχαμε ζητήσει την αναστολή εφαρμογής του μέτρου της ελεγχόμενης φέρνοντας στην προ ημερησίας συζήτηση του δημοτικού συμβουλίου και ένα νέο στοιχείο. Θέσαμε υπόψη των δημοτικών συμβούλων και της διοίκησης την μελέτη της συνομοσπονδίας ελληνικού εμπορίου που αφορούσε τα κλειστά καταστήματα στους πιο εμπορικούς δρόμους της πόλης. Με περίπου το 25% των καταστημάτων του κέντρου κλειστά σαν αποτέλεσμα των υφεσιακών πολιτικών της κυβερνητικής πολιτικής και της τρόικας δεν χρειάζεται και πολύ μυαλό για να καταλάβει κανείς ότι η αφαίρεση τουλάχιστον 2.000.000 ευρώ από τις τσέπες των Χαλανδραίων πολιτών, αφαιρείται κατευθείαν από τον δυνητικό τζίρο των καταστημάτων του κέντρου.


Αυτό αποτελεί και την χαριστική βολή για το εμπορικό κέντρο της πόλης.


Πηγή: Στάση