Σελίδες

Συνήγορος του Πολίτη: Για την καθυστερημένη ενημέρωση πολιτών από Δήμους, για οφειλές από πρόστιμα του Κ.Ο.Κ.

Ο Συνήγορος του Πολίτη εξέτασε μεγάλο αριθμό αναφορών πολιτών που διαμαρτύρονται γιατί λαμβάνουν γνώση από τους Δήμους για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), περί παράνομης στάσης και στάθμευσης. 
Οι παραβάσεις φέρονται να έχουν διαπραχθεί μέχρι 23-2-2007 (ημερομηνία τροποποίησης διατάξεων του παλαιού Κ.Ο.Κ.), πολλά έτη μετά από τον χρόνο πραγματοποίησής τους (ακόμη και μετά από δέκα έτη).
Συνέπεια των ανωτέρω είναι να δημιουργούνται εύλογες αμφιβολίες στους πολίτες τόσο για την τέλεση της ίδιας της παράβασης, όσο και για το ενδεχόμενο να έχει ήδη εξοφληθεί το χρέος, αλλά να μην μπορούν να το αποδείξουν αφού μετά από τόσα χρόνια είναι λογικό να μην έχουν κρατήσει τη σχετική απόδειξη πληρωμής.
Επιπλέον, δεν παρείχετο δυνατότητα υποβολής ένστασης κατά της πράξης της παράβασης, αλλά ούτε και εξόφλησης του ποσού του προστίμου στο ήμισυ.

Ο Συνήγορος του Πολίτη στο πόρισμα, που απηύθυνε στον Υπουργό Εσωτερικών, προτείνει:
α) τη νομοθετική ρύθμιση της υποχρέωσης των ΟΤΑ Α΄ βαθμού της χώρας για βεβαίωση των προστίμων του Κ.Ο.Κ. (που τελέσθηκαν μέχρι 23-2-2007, ημερομηνία τροποποίησης διατάξεων του παλαιού Κ.Ο.Κ.) εντός τριών ετών (3) από την ημερομηνία της παράβασης και την κτήση της κλήσης,

β) την αντικατάσταση του εντύπου της κλήσης με έντυπο το οποίο θα επικολλάται στο όχημα (αυτοκόλλητο),

γ) τη θέσπιση του δικαιώματος του "παραβάτη" για την καταβολή του ποσού του προστίμου στο ήμισυ σε συγκεκριμένο διάστημα μετά την ημερομηνία λήψης της πρώτης ατομικής ειδοποίησης από τον Δήμο, καθώς το δικαίωμα αυτό έχει απολεσθεί στις περιπτώσεις που ο "παραβάτης" δεν έχει λάβει γνώση της κλήσης την ημέρα της παράβασης.

Αναλυτικά