Ολοκληρώθηκε έστω και καθυστερημένα η πρώτη φάση επιλογής των παιδιών που θα φοιτήσουν στους παιδικούς σταθμούς της πόλης την περίοδο 2012-13.
Να
υπενθυμίσουμε ότι, όπως και τον προηγούμενο χρόνο, τα βρέφη δεν έχουν
δικαίωμα συμμετοχής, αφού βρεφικό τμήμα δεν λειτουργεί σε κανέναν
σταθμό, ενώ ήδη για τη νέα χρονιά μετράμε έναν σταθμό λιγότερο μετά την
κατάργηση του Γ’ παιδικού σταθμού που είχε «δυναμικότητα» 50 παιδιών. Το «δυναμικότητα» έχει εισαγωγικά αφού τα παιδιά που φοιτούσαν – αλλά
και που θα φοιτήσουν στους υπάρχοντες σταθμούς – ήταν πάντοτε πολύ
περισσότερα από την αντικειμενική δυνατότητα των σταθμών σε προσωπικό
και εγκαταστάσεις.
Άλλωστε
και για τη νέα χρονιά η διοίκηση του νομικού προσώπου ανακοίνωσε ότι θα
εγγράψει 400 παιδιά –όσα δηλαδή και πέρυσι- παρά την κατάργηση ενός
παιδικού σταθμού, στοιβάζοντας προφανώς τα επιπλέον παιδιά στους
υπόλοιπους.
Για
την εγγραφή παιδιών στους τέσσερεις εναπομείναντες παιδικούς σταθμούς
του δήμου έγιναν 542 αιτήσεις, αριθμός ιδιαίτερα χαμηλός.
Επίσης
ιδιαίτερα χαμηλά ήταν και τα εισοδήματα όσων έκαναν αίτηση εγγραφής.
Να σημειώσουμε ότι ήδη από την προηγούμενη χρονιά έγιναν δεκάδες οι
αιτήσεις οικογενειών προς τη διοίκηση για μείωση των τροφείων που
κατέβαλαν λόγω οικονομικών προβλημάτων, ενώ είχαν παρατηρηθεί και
αποχωρήσεις παιδιών λόγω αδυναμίας καταβολής τους.
Ο πίνακας που ακολουθεί είναι χαρακτηριστικός:
Παιδικός σταθμός
|
Αιτήσεις
|
Εισοδήματα κάτω των 40.000 ευρώ
|
Ποσοστό εισοδημάτων κάτω των 40.000 ευρώ
|
Α΄
|
194
|
152
|
78,4 %
|
Β΄
|
73
|
53
|
72,6 %
|
ΣΤ΄
|
134
|
105
|
78,4 %
|
Η΄
|
141
|
87
|
61,7 %
|
Επιλέξαμε
το ποσό των 40.000 ευρώ λίγο αυθαίρετα θεωρώντας ότι αυτό αποτελεί
οριακά ένα ανεκτό εισόδημα για μία οικογένεια που μπορεί να έχει ένα ή
δύο παιδιά (χωρίς να λάβουμε υπόψη μας άλλες υποχρεώσεις, ενοίκια,
δάνεια, ασθένειες κλπ) γνωρίζοντας βέβαια ότι για τρίτεκνες ή και
πολύτεκνες οικογένειες εισοδήματα της τάξης άνω των 50.000 μπορεί να
είναι εξ ίσου οριακά. Όμως το γενικότερο συμπέρασμα δεν αλλάζει. Η
συνεχής υποβάθμιση των δημοτικών παιδικών σταθμών σε συνδυασμό με τη
συνεχή συρρίκνωση τους, οδήγησε όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να
εγγράψουν τα παιδιά τους σε κάποιον ιδιωτικό παιδικό σταθμό. Άλλωστε
ήταν μόλις 28 οι αιτήσεις σε σύνολο 542 με εισοδήματα άνω των 60.000
ευρώ.
Με δεδομένα τα όσα προαναφέραμε, η διαδικασία επιλογής των παιδιών ήταν εξίσου προβληματική.
-
Η επιλογή έγινε με βάση τα εισοδήματα του 2011. Για πάρα πολλούς αυτά
δεν έχουν καμία σχέση με τα πραγματικά τους εισοδήματα ένα χρόνο μετά.
Όμως και τα τροφεία καθορίζονται με βάση τα εισοδήματα του 2011
οδηγώντας πολλές οικογένειες σε αδυναμία καταβολής τους.
-
Κριτήριο για την επιλογή ενός παιδιού αποτέλεσε να εργάζονται και οι
δύο γονείς. Έτσι παιδιά με άνεργους τον έναν ή και τους δύο γονείς, δεν
έγιναν δεκτά με το αιτιολογικό ότι υπάρχει η δυνατότητα φύλαξης του
παιδιού στο σπίτι. Να σημειωθεί ότι με άνεργο τον έναν ή και τους δύο
γονείς ήταν περίπου το 37% των αιτήσεων. Στην πλειοψηφία τους αυτό
συνοδευόταν με πολύ χαμηλά εισοδήματα γεγονός που αποδεικνύει ότι η
έλλειψη εργασίας (τουλάχιστον όσον αφορά τη μητέρα) δεν είναι αποτέλεσμα
επιλογής. Παράλληλα σε αρκετές περιπτώσεις όπου τα εισοδήματα της
οικογένειας είναι κάτω των 10.000 ευρώ ή όταν και οι δύο γονείς δηλώνουν
άνεργοι η απόρριψη της εγγραφής του παιδιού είναι και κοινωνικά άδικη
αφού ίσως τίθεται και θέμα σωστής διατροφής του. Άλλωστε η κοινωνική
πολιτική του δήμου σε τέτοιες περιπτώσεις είναι ανύπαρκτη.
Όμως
και για τους άνεργους γονείς οι συνέπειες είναι προφανείς. Εάν κάποιος
από αυτούς δεν εργάζεται, με το παιδί στο σπίτι, είναι πρακτικά αδύνατο
να βρει έστω και μία περιστασιακή απασχόληση. Επίσης μεταξύ αυτών που
δηλώνουν άνεργοι σίγουρα περιλαμβάνονται και όσοι δουλεύουν
ανασφάλιστοι. Όμως σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία η αδήλωτη εργασία
αγγίζει πλέον, σε ποσοστό, το 50% των συνολικά εργαζομένων στον ιδιωτικό
τομέα. Αυτοί οι γονείς βρίσκονται ουσιαστικά ξεκρέμαστοι αφού εάν δεν
βρεθεί εναλλακτική λύση κινδυνεύουν να χάσουν την ανασφάλιστη έστω
εργασία τους. Ενδεικτικό είναι ότι και τα παιδιά όσων με προσωπικές
υπεύθυνες δηλώσεις προσπάθησαν να αποδείξουν ότι εργάζονται δεν έγιναν
δεκτά. Να σημειωθεί ότι κατά τη διαδικασία επιλογής των παιδιών πολλές
φορές από τις διευθύντριες των σταθμών εκδηλώθηκαν αντιρρήσεις αφού
είχαν αντικειμενικά πληρέστερη εικόνα των παιδιών, των οικογενειών αλλά
και των πραγματικών αναγκών τους. Περιττό να προσθέσουμε ότι η διοίκηση
προσκολλημένη στο τύπο και όχι στην ουσία αγνόησε τις όποιες αντιρρήσεις
τους.
Για
την ανύπαρκτη κοινωνική πολιτική του δήμου έχουμε αναφερθεί αρκετές
φορές στο παρελθόν. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής
πιστεύουμε ότι δικαιωνόμαστε για άλλη μία φορά.
Είναι
αδύνατο να βρεθεί δίκαιο και αντικειμενικό σύστημα επιλογής όταν σε δύο
μόλις χρόνια συρρικνώνονται οι δομές, κλείνουν παιδικοί σταθμοί και οι
θέσεις (παρά τις όποιες, ουσιαστικά παράνομα, υπερβάσεις) περιορίζονται
στις μισές.
Για
άλλη μία φορά, οι ευθύνες της διοίκησης του νομικού προσώπου αλλά και
του δήμου είναι τεράστιες. Όχι μόνο επιδεικνύουν χαρακτηριστική
αναλγησία εκεί που οφείλουν να δείξουν κοινωνική αλληλεγγύη (άλλωστε
δεν είναι μέρος της ιδεολογίας τους) αλλά αποδεικνύονται και παντελώς
ανίκανοι να λειτουργήσουν μία δομή, ακόμα και με τα δικά τους
νεοφιλελεύθερα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.(http://www.stasi.gr/2009-05-12-09-25-48/2009-05-31-16-23-31/679-okpa5022012)
Όχι μόνο δεν διεκδικούν τα αυτονόητα από την κεντρική διοίκηση, όχι
μόνο δεν αναζητούν εναλλακτικές λύσεις, αλλά προσκολλημένοι στην παλιά
λογική που αντιμετώπιζε το δημόσιο σαν πηγή άντλησης προσωπικών
ωφελημάτων και μόνο, παρακολουθούν άβουλοι και μοιραίοι την κατεδάφιση
του όποιου κοινωνικού κράτους στην πόλη οχυρωμένοι πίσω από τα όποια,
ανυπέρβλητα ή όχι, εμπόδια ορθώνουν οι επιταγές του μνημονίου.
Mερικές επισημάνσσεις με τις εγγραφές που έγιναν την Πέμπτη 30/8
Η
διαδικασία έπρεπε να είχε γίνει τέλη Ιουλίου. Για δεύτερη χρονιά
γίνεται οριακά πριν ξεκινήσει η χρονιά πράγμα μη αποδεκτό. Τι θα κάνουν
όσες οικογένειες κόπηκαν ; Απλά βορά στους επιτηδευματίες του χώρου σε
έναν ιδιωτικό παιδικό σταθμό με τροφεία 350€.
Δεν
υπήρχε γραπτώς και από πριν με σαφήνεια συμφωνημένα μια σειρά πραγμάτων
που αφορούν απλά τεχνικά θέματα κρίσιμα όμως, όπως τι εισόδημα
καταγράφεται στος ελευθερο επαγγελματίες , τους μισθωτούς και τους
επιχειρηματίες
Ο
μεγάλος αριθμός γονέων που πέρυσι είχαν παιδί φιλοξενούμενο στους
παιδικούς σταθμούς και φέτος δεν πληρούν τα κριτήρια φιλοξενίας λόγω
οικονομικής κρίσης, είναι ένα ακόμα δείγμα της αναντιστοιχίας
προσφερόμενων υπηρεσιών και αναγκών
Σε
ερώτημα γιατί ο δήμος δεν καταφεύγει εναντίον της ΕΕΤΑΑ καθώς είχε την
διαβεβαίωση ότι θα έπαιρνε 300 θέσεις και πήρε λιγότερες από 40 η
απάντηση από τον πρόεδρο του ΟΚΠΑ κο Λαδόπουλο ήταν ότι η δέσμευση είχε
γίνει προφορικά!!!
Τι να πεις κανείς.... ο προγραμματισμός των πόσων παιδιών θα μπούνε και τα χρήματα που θα λάβεις στηρίζονται σε προφορικές συζητήσεις υπηρεσιακών παραγόντων με αιρετούς. Είναι δυνατός να το πιστέψουμε; Φαίνεται όμως ότι η διοίκηση του νομικού προσώπου δεν είχε διαβάσει καλά την λίστα των δομών που δημοσίευσε η ΕΕΤΑΑ που έγραφε φαρδιά πλατιά τις 300 θέσεις.
Αναδημοσίευση από το stasi.gr
Τι να πεις κανείς.... ο προγραμματισμός των πόσων παιδιών θα μπούνε και τα χρήματα που θα λάβεις στηρίζονται σε προφορικές συζητήσεις υπηρεσιακών παραγόντων με αιρετούς. Είναι δυνατός να το πιστέψουμε; Φαίνεται όμως ότι η διοίκηση του νομικού προσώπου δεν είχε διαβάσει καλά την λίστα των δομών που δημοσίευσε η ΕΕΤΑΑ που έγραφε φαρδιά πλατιά τις 300 θέσεις.
Αναδημοσίευση από το stasi.gr