Σελίδες

Αντιδράσεις για τη μεταφορά της ΓΓΕΤ και της ΓΓ Δια Βίου Μάθησης από το υπ. Παιδείας

Έντονες είναι οι αντιδράσεις στην απόφαση της Κυβέρνησης να μεταφέρει τη ΓΓΕΤ  και τη ΓΓ Δια  Βίου Μάθησης από το υπουργείο Παιδείας στα υπουργεία Ανάπτυξης και Εργασίας. Διαβάστε παρακάτω τις ανακοινώσεις της ΠΟΣΔΕΠ και του Συλλόγου Ερευνητών του Δημόκριτου (ΣΕΔ): 


ΠΟΣΔΕΠ
ΘΕΜΑ: Αντίδραση για τη μεταφορά της ΓΓΕΤ  και της ΓΓ Δια  Βίου Μάθησης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και  του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, αντίστοιχα.

Η πρόσφατη δημοσίευση στο ΦΕΚ του Προεδρικού Διατάγματος αρ. 85/2012, που αφορά στη μεταφορά της ΓΓΕΤ και της ΓΓ Διά  Βίου Μάθησης (ΓΓΔΒΜ) από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και    του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, αντίστοιχα, αποτελεί την πρώτη δυσάρεστη έκπληξη για το χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρευνας. Οι  μεταφορές αυτές έγιναν χωρίς καμία προηγούμενη συζήτηση και συναίνεση. Πρόκειται για ενέργειες  που
   Κινούνται αντίθετα με τις διεθνείς τάσεις, που επιτάσσουν την συνύπαρξη στο ανώτατο επίπεδο των χώρων της γνώσης της έρευνας και της καινοτομίας. Και στην πλέον υπανάπτυκτη χώρα τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα υπάγονται στο ίδιο υπουργείο.
     Αγνοούν τις διεργασίες που γίνονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη συγκρότηση του ενιαίου χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας.
     Θέτουν σε κίνδυνο ό,τι θετικό συντελέσθηκε τα προηγούμενα χρόνια στο χώρο αυτό μετά τη μετακίνηση της ΓΓΕΤ και της ΓΓΔΒΜ στο Υπουργείο Παιδείας, στο βωμό απροσδιόριστων μικροκομματικών και εσωκομματικών ισορροπιών.
     Μεταθέτουν την πολιτική ευθύνη για την εκπαίδευση και κατάρτιση στα πλαίσια της Δια Βίου Μάθησης στο Υπουργείο Εργασίας –πράμα αδιανόητο- τη στιγμή μάλιστα που η ΓΓΔΒΜ είχε υπό την εποπτεία της τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης από Απόσταση και άλλες σχετικές εκπαιδευτικές διαδικασίες,
και ως εκ τούτου ζητάμε την άμεση απόσυρση των σχετικών εδαφίων του εν λόγω ΠΔ και την παραμονή της ΓΓΕΤ και της ΓΓΔΒΜ στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Ο Πρόεδρος   Νικόλαος Μ. Σταυρακάκης    Καθηγητής Ε.Μ.Π.         

Η Γραμματέας   Ευγενία Μπουρνόβα  Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.



ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΥ
Το ΔΣ του Συλλόγου Ερευνητών του Δημόκριτου (ΣΕΔ) αισθάνεται την ανάγκη να διαμαρτυρηθεί έντονα για την μεταφορά της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) από το πρώην Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (ΥΠΔΒΜΘ) στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με το Προεδρικό Διάταγμα 85/2012.
Ο αιφνίδιος και χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με την ερευνητική κοινότητα διαχωρισμός της Έρευνας από την Ανώτατη Εκπαίδευση αποτελεί πράξη πραξικοπηματική, που οδηγεί στην καταστρατήγηση του θεσμού του ενιαίου χώρου Παιδείας και Έρευνας. Μία προοπτική που έρχεται σε αντίθεση εκτός των άλλων και με την Ευρωπαϊκή πρακτική που θέλει την Έρευνα άμεσα συνδεδεμένη με την Ανώτατη Εκπαίδευση, π.χ. Γαλλία: Υπουργείο Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας (Ministère de l' Enseignement supérieur et de la Recherche), Ιταλία: Υπουργείο Παιδείας, Πανεπιστημίων και Έρευνας (Ministero dell' Istruzione, dell' Università e della Ricerca), Ισπανία: Υπουργείο Έρευνας και Τεχνολογίας (Ministry of Science and Technology), Γερμανία: Ομοσπονδιακό Υπουργείο Εκπαίδευσης και Έρευνας (Bundesministerium für Bildung und Forschung), Νορβηγία: Υπουργείο Εκπαίδευσης και Έρευνας (Royal Norwegian Ministry of Education and Research), Σουηδία: Υπουργείο Εκπαίδευσης και Έρευνας (Ministry of Education and Research), Ολλανδία: Υπουργείο Εκπαίδευσης και Έρευνας (Ministry of Education, Culture and Science), Ρωσία: Υπουργείο Εκπαίδευσης και Έρευνας (Ministry of Education and Science of the Russian Federation).
Η μεταφορά της ΓΓΕΤ το 2009 από το τότε Υπουργείο Ανάπτυξης στο ΥΠΔΒΜΘ αποτέλεσε το πρώτο βήμα για την ανασύνταξη δυνάμεων με στόχο την ενοποίηση, διεύρυνση και αναβάθμιση του συστήματος της Ανώτατης Παιδείας και Έρευνας, την πρόοδο στα πεδία της γνώσης και του πολιτισμού αλλά και της οικονομικής ανάπτυξης. Στη συνέχεια ο νέος νόμος για τα ΑΕΙ . ) έθεσε τα θεμέλια προς αυτή την κατεύθυνση, θεσμοθετώντας τη διασύνδεση των ΑΕΙ με τα Ερευνητικά Κέντρα.
Η ερευνητική κοινότητα στην Ελλάδα και ειδικά αυτή του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» έχει επανειλημμένα επιχειρηματολογήσει σχετικά με την αναγκαιότητα του ενιαίου χώρου Παιδείας και Έρευνας αλλά και για την δυνατότητα της Έρευνας και της Καινοτομίας να λειτουργήσουν ως μοχλός ανάπτυξης για τη Χώρα.
Η Ελλάδα στη δεινή οικονομική αλλά και θεσμική κατάσταση που βρίσκεται δεν έχει την πολυτέλεια της οπισθοδρόμησης και της απομόνωσης από τις διεθνείς πρακτικές.
Το ΔΣ του ΣΕΔ υποστηρίζοντας ένθερμα τον ακαδημαϊκό και δημόσιο χαρακτήρα της Έρευνας ζητά την άμεση επαναφορά της ΓΓΕΤ στο «φυσικό» της χώρο που δεν είναι άλλος από το Υπουργείο Παιδείας. 

Για το Δ.Σ. του Σ.Ε.Δ.

Πηγή : esos