Σελίδες

Αλλαγές στις αλλαγές, στην διδασκαλία ξένων γλωσσών στα σχολεία, από το υπουργείο Παιδείας και Πειραματισμών


Επανέρχεται η επιλογή 2ης ξένης γλώσσας.  

Μια χαμένη χρονιά φέτος, με θύματα τα παιδιά και τις οικογένειές τους, που εξαιτίας των αποτυχημένων πειραματισμών του υπ. Παιδείας:

- Στο Δημοτικό ξεκίνησαν υποχρεωτικά άλλη γλώσσα από αυτήν που επιθυμούσαν

- Στο Γυμνάσιο τους προτάθηκε από το υπουργείο, να αλλάξουν σχολείο για να διδάσκονται την γλώσσα που επιθυμούσαν

- Κατέφυγαν στα φροντιστήρια για να καλύψουν τα κενά που δημιούργησαν οι απροσδόκητες αλλαγές

Και τώρα;   Πάλι από την αρχή! 
Χωρίς καμιά αυτοκριτική, συγγνώμη ή παραίτηση, από την (ετερο)φωτισμένη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Πειραμάτων.

Στα πόσα κορυφαία "λάθη" και αποτυχίες μέσα στην ίδια χρονιά, θα αποφάσιζε επιτέλους να παραιτηθεί η ηγεσία ενός υπουργείου που θα έπρεπε να διαπαιδαγωγεί την κοινωνία και να διδάσκει αξιοπρέπεια;  (σχολικά βιβλία, ξένες γλώσσες, συγχωνεύσεις, εγωιστικά πεισματική επιβολή αποδιοργανωτικών αλλαγών στα Πανεπιστήμια κλπ κλπ)

Και αντ' αυτού, οι κυρίες που ηγούνται και με έπαρση επιδιώκουν μέσω αυτού προσωπικά τους πολιτικά στοιχήματα, επαίρονται κιόλας για τον ... εκσυγχρονισμό που μας κατα-φέρνουν, μετατρέποντας το, σε υπουργείο της Αναίδειας και της Α-παιδειας.

H αντιμετώπιση μιας ολόκληρης γενιάς παιδιών σαν ινδικά χοιρίδια, που πάνω τους θα δοκιμασθούν όλοι οι πειραματισμοί υπερφιλόδοξων και αυτάρεσκών Ελλήνων, άσχετων στην ουσία, που παριστάνουν τους δήθεν Μεσίες της εκπαίδευσης. 
Επιπλέον και με την άδεια αυτών, ενσκύπτουν περιχαρείς για την ευκαιρία, όλοι οι έμμισθοι πειραματιστές του πλανήτη, PISA, ΟΟΣΑ και όποιου άλλου κακοπροαίρετου οργανισμού θέλει να πειραματισθεί σε τούτη την ταπεινωμένη χώρα, για να εξάγει συμπεράσματα.

Επιτέλους, πόση ακόμη αγανάκτηση, θυμός και απόγνωση πρέπει να συσσωρευθεί, για να σταματήσει όλη αυτή η συστηματική διάλυση στις ζωές των παιδιών μας, για να αποτραπούν όσα ακόμη καταστροφικά έπονται.  

Ότι και να προσφέρει καθένας μας στα παιδιά του, με αγάπη, κόπο, ελπίδα και προσπάθεια, δεν θα είναι αρκετό αν αποξηλώνεται ακόμη και η στοχειώδης Παιδεία της χώρας.

Αν νοιαζόμαστε για τα παιδιά μας, δεν φθάνει να "κοιτάμε" μόνο το σπίτι και το μάθημα, χρειάζεται να "κοιτάμε" πιο πάνω και πιο πέρα από αυτά.


Διαβάστε αναλυτικά για τις αλλαγές των ... αλλαγών 

Την  έκδοση νέων υπουργικών αποφάσεων για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών  στο Δημοτικό Γυμνάσιο και Λύκειο, ανακοίνωσε στις Επιστημονικές ενώσεις Γαλλικής – Γερμανικής ο Ειδικός Γραμματέας του υπ. Παιδείας Μ. Κοντογιάννης.

Ειδικότερα ο κ. Κοντογιάννης στη συνάντηση με τους εκπροσώπους των καθηγητών ξένων γλωσσών , ανακοίνωσε τα εξής:


Για το Δημοτικό:
•    Επανέρχεται από το νέο σχολικό έτος η παράλληλη διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας σε όλα τα 6/ θέσια και άνω Δημοτικά Σχολεία και τα σχολεία με ΕΑΕΠ.
•    Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη δημιουργία τμήματος  παράλληλης διδασκαλίας είναι 12 μαθητές ή 10 μαθητές σε απομονωμένα Δημοτικά Σχολεία. Επίσης δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές που θα φοιτήσουν στην ΣΤ΄ το σχολικό έτος 2012-2013 να επιλέξουν τη γλώσσα την οποία επιθυμούν να διδαχθούν.

Για το Γυμνάσιο :
•    Εξακολουθεί να ισχύει ο θεσμός της παράλληλης διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο με ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη δημιουργία τμήματος τους 12 και 10 μαθητές σε απομονωμένα Σχολεία.
Καταργείται ο περιορισμός ύπαρξης οργανικά τοποθετημένου εκπαιδευτικού και αντικαθίσταται από την προϋπόθεση ύπαρξης διορισμένου εκπαιδευτικού με διαθέσιμες ώρες στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Για το Λύκειο
Επανέρχεται από το σχολικό έτος 2012-2013 η επιλογή ως ξένης γλώσσας μίας εκ των γλωσσών που διδάχθηκαν οι μαθητές στο Γυμνάσιο, με κατώτερο αριθμό 14 και 12 για απομονωμένες σχολικές μονάδες.
Δυνατότητα επιλογής δίδεται και στους μαθητές της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου ανεξάρτητα από αυτή που διδάχθηκαν στο Γυμνάσιο. Πιστεύουμε ότι η ίδια ρύθμιση θα πρέπει να ισχύσει και για σχολεία της Τεχνικής  Εκπαίδευσης.

Όπως διαβεβαίωσε ο Ειδικός Γραμματέας, οι αντίστοιχες υπουργικές Αποφάσεις θα υπογραφούν μέχρι το τέλος του τρέχοντος μηνός.
Τέθηκε επίσης το θέμα της πρόσληψης των διοριστέων καθηγητών  για το οποίο όμως δεν δόθηκε σαφής απάντηση, αφού είναι πολλοί οι παράγοντες που θα συνεκτιμηθούν.

Οι Επιστημονικές Ενώσεις των ξενόγλωσσων καθηγητών εκτιμούν  ως «ιδιαίτερα θετική εξέλιξη η διαβεβαίωση ότι έχει δρομολογηθεί η σύσταση οργανικών θέσεων στην Α/θμια Εκπαίδευση για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας».

Τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, η κα Δ. Μαυροματάκη, Πρόεδρος του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Π.Ε., η κα Ε. Κουτσουδάκη, Πρόεδρος  του Πανελληνίου Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π., η κα Μ. Λεονάρδου, Πρόεδρος του Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου, ο κος Π. Σλίμπας, Πρόεδρος του Παραρτήματος Βορείου Ελλάδας της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, η κα Α. Δήμα, Αντιπρόεδρος του ΠΑΣΥΚΑΓΑ, η κα Κ. Γκριτζαλιώτη, Αντιπρόεδρος της ΠΕΚΑΓΕΠΕ., η κα Αικατερίνη Τσιχλή, Γεν. Γραμματέας του ΣΚΓ ΠΕ, η κα Α. Καλουπάκη, Γεν. Γραμματέας του ΠΑΣΥΚΑΓΑ, ο κ. Αστερίου Χρήστος, Γραμματέας της ΠΕΚΑΓΕΠΕ, ο κ. Γ. Καρατσιομπάνης, Ταμίας της ΠΕΚΑΓΕΠΕ, είχαν προγραμματισμένη συνάντηση με την Υφυπουργό του Υπ.Π.Δ.Β.Μ.Θ., κα Εύη Χριστοφιλοπούλου, η οποία απουσίαζε λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων.

Στη συνάντηση τελικά παρευρέθησαν οι εξής:
Ο κ. Μιχάλης Κοντογιάννης, Ειδικός Γραμματέας Υπ. Π.Δ.Β.Μ.Θ., ο Διευθυντής Σπουδών Π/θμιας, κος Κ. Παπαχρήστος, η κα Πασχαλίδου Αναστασία, Προϊσταμένη Τμήματος Α΄ Προγραμμάτων Σπουδών της Δ/νσης Σπουδών Δ/θμιας εκπροσωπώντας τον κο Σ. Μερκούρη, Διευθυντή Σπουδών Β/θμιας Εκπαίδευσης και η κα Ν. Σωτηράκη, Συνεργάτης της Υφυπουργού.