Σελίδες

Ν. Φίλης: Κρατικά πτυχία γλωσσομάθειας και Πληροφορικής θα δίνουν τα σχολεία

Κρατικό πτυχίο γλωσσομάθειας και κρατικό πτυχίο Πληροφορικής, που θα δίνονται από το δημόσιο σχολείο, προανήγγειλε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης, "ώστε και οι οικογένειες να γλιτώσουν από την παραπαιδεία".

Προανήγγειλε ακόμη από τον Σεπτέμβριο "εφαρμογή των νέων προγραμμάτων διδασκαλίας των Θρησκευτικών", ενώ εξέφρασε τη βούληση να ξεκινήσει διάλογος και για την αναμόρφωση των Μαθηματικών.

Εξήγησε ότι φέτος δεν θα γίνουν διορισμοί, λόγω της αξιολόγησης, δεσμεύτηκε όμως πως "τον Σεπτέμβριο του 2017 θα υπάρχουν χιλιάδες νέοι καθηγητές ως μόνιμοι". Για την επόμενη σχολική χρονιά, "που δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε διαδικασία μέσω ΑΣΕΠ για μόνιμους διορισμούς, το σχολείο θα λειτουργήσει με μαζικές προσλήψεις χιλιάδων αναπληρωτών, με βάση το σύστημα, επαναλαμβάνω, που έγινε και πέρυσι" είπε, οι οποίες "θα προσδιοριστούν στο τέλος του Ιουλίου".

"Θα υπάρχει πρωινή ζώνη"

Επανέλαβε πως "δεν θα κλείσουν σχολεία", ούτε "αποκλείονται παιδιά από το ολοήμερο". "Ό,τι ίσχυσε πέρυσι και πρόπερσι θα ισχύσει και φέτος για τα παιδιά που έχουν δύο γονείς εργαζόμενους, που έχουν δύο γονείς άνεργους, που είναι από μονογονεϊκές οικογένειες, από μητέρες ή πατέρες ανύπαντρους ή σε χηρεία, παιδιά φυλακισμένων, παιδιά χρηστών ναρκωτικών και άλλων κοινωνικών ευαίσθητων κατηγοριών". "Θα υπάρχει πρωινή ζώνη με διασφάλιση ότι θα υπάρχει ανάγκη να υπάρχει" είπε και συμπλήρωσε "το ολοήμερο σχολείο θα τελειώνει στις 4 το μεσημέρι".

"Διασφαλισμένη η χρηματοδότηση στα σχολεία"

Για την αυτονομία των σχολικών μονάδων, επί της οποίας στο πλαίσιο του διαλόγου έχουν πράγματι ακουστεί απόψεις που αφορούν το να είναι και οικονομική, ανέφερε: "Θα είναι διασφαλισμένα τα σχολεία και ως προς το πρόγραμμα που θα υπάρχουν οι γενικές κατευθύνσεις αλλά και ως προς τη γενική χρηματοδότηση".

"Το ελληνικό σχολείο, δυστυχώς, στενάζει κάτω από τις εξετάσεις" σημείωσε με αφορμή τις πανελλαδικές και κάλεσε να περιοριστούν. "Γνωρίζω ότι υπάρχει παιδαγωγικός αντίλογος. Κάποιος εκπαιδευτικός, πολύ συγκρατημένος, μου έλεγε ότι τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν να συνηθίζουν το άγχος" είπε, αντικρούοντας: "Οφείλουμε να έχουμε μια παιδαγωγική αντίληψη όσο το δυνατό πιο δημοκρατική, πιο ανθρωποκεντρική, πιο κοντά στον μαθητή, τον προέφηβο και τον έφηβο".