Αναφορικά με το θέμα, που έχει ανακύψει σχετικά με την ειδική εισφορά Αλληλεγγύης ύψους 2% του άρθρου 38 του Ν. 3986/2011 καθώς και την ειδική εισφορά Αλληλεγγύης του άρθρου 29 του ίδιου Νόμου και τις αιτήσεις διακοπής της παραγραφής, που σπεύδουν να υποβάλλουν δεκάδες δημόσιοι υπάλληλοι, θα ήθελα να σας ενημερώσω για τα κάτωθι:
1) Από όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω, μέχρι σήμερα, δεν έχει δημοσιευτεί κάποια δικαστική απόφαση, με την οποία να κρίνεται αμετάκλητα, η συνταγματικότητα ή μη των ως άνω εισφορών. Είναι γνωστό βεβαίως, ότι έχουν υποβληθεί προσφυγές αναφορικά με το θέμα αυτό, οι οποίες ωστόσο, δεν έχουν κριθεί αμετακλήτως.
1) Από όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω, μέχρι σήμερα, δεν έχει δημοσιευτεί κάποια δικαστική απόφαση, με την οποία να κρίνεται αμετάκλητα, η συνταγματικότητα ή μη των ως άνω εισφορών. Είναι γνωστό βεβαίως, ότι έχουν υποβληθεί προσφυγές αναφορικά με το θέμα αυτό, οι οποίες ωστόσο, δεν έχουν κριθεί αμετακλήτως.
2) Κατά την προσωπική, νομική μου αντίληψη, οι ως άνω εισφορές είναι αντίθετες τόσο προς το Σύνταγμα όσο και προς τους Διεθνείς κανόνες δικαίου (ΕΣΔΑ), δεδομένου, ότι είναι μη ανταποδοτικές και σε κάθε περίπτωση εντασσόμενες μέσα στο ευρύτατο πλαίσιο των περικοπών των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων έρχονται σε ευθεία αντίθεση προς την αρχή της αναλογικότητας, που πρέπει να διέπει κάθε μέτρο, που λαμβάνει η πολιτεία εις βάρος επιμέρους κατηγοριών πολιτών.
Με εκτίμηση,
Μαρία-Μαγδαληνή Τσίπρα
Νομική Σύμβουλος ΔΟΕ