Ζεμπίλας Ανδρέας

Οι ρόδες έσβηναν τους κραδασμούς από το δάπεδο. Ξαπλωμένος στο φορείο και παραδόξως ευδιάθετος μετά την αφύπνιση, κοίταζα τις κορφές των δέντρων από τα τεράστια παράθυρα διασχίζοντας πλατιούς διαδρόμους. Η επέμβαση είχε πάει καλά!

Όταν μπήκα στο Σισμανόγλειο είχα όλες τις συνηθισμένες προκαταλήψεις για τα Δημόσια Νοσοκομεία... που άρχισαν να διαλύονται μόλις έκανα την εισαγωγή. Προσηνείς και έτοιμοι να εξυπηρετήσουν οι διοικητικοί, ευγενείς νοσηλευτές και τεχνικοί, βιαστικοί αλλά αποτελεσματικοί γιατροί. Το τελευταίο οχυρό των προκαταλήψεών μου έπεσε όταν διαπίστωσα πως όταν πίεζα το κουδούνι για τις νοσοκόμες ανταποκρίνονταν αμέσως, είτε τα μεσάνυχτα είτε τα ξημερώματα.

Όλα τέλεια λοιπόν;
Εντάξει, τέλειοι είναι οι άγγελοι, όχι οι άνθρωποι. Η γραφειοκρατία αισθητή, γιατροί μου έλεγαν -με κάποια υπερβολή- ότι η μισή δουλειά τους ήταν να συμπληρώνουν χαρτιά! Ωστόσο ο γραφειοκρατικός φόρτος δεν εμπόδιζε την αποτελεσματική θεραπευτική δουλειά τους. Η υποχρηματοδότηση του νοσοκομείου εμφανής. Μπροστά στα μάτια μου διαπίστωσα την αγωνία για την εξασφάλιση κάποιων -όχι και τόσο συνηθισμένων, είναι αλήθεια- υλικών για το χειρουργείο. ΕΟΠΥΥ και ασφαλιστικά Ταμεία χρωστούν στο Σισμανόγλειο περισσότερα από 75 εκατομμύρια, λένε οι συνδικαλιστές του νοσοκομείου, που διαβεβαιώνουν ότι η μείωση της χρηματοδότησης στην Υγεία φθάνει το 20%.

Η απουσία του κράτους αναπληρώνεται από τη σχεδόν ηρωική προσφορά όλων των εργαζόμενων, με ελάχιστες αμοιβές και επιπλέον τις απειλές της μνημονιακής κυβέρνησης. Θυμάστε το αξέχαστο του Αδώνιδος αν σας απολύαμε: θα βλέπατε «τι εστί βερύκοκο»;
Την ίδια ώρα, ασφαλιστικές εταιρείες και ιδιωτικά συμφέροντα προσπαθούν να αρπάξουν με νύχια και με δόντια τον «Έλληνα ασθενή». Πάμφθηνες κάρτες υγείας, προσφορές και άλλα μπόνους για να εθιστούν οι πολίτες στην πολυτελή αλλά ιατρικά κατώτερη ιδιωτική υγεία καθώς εκατομμύρια Έλληνες δεν έχουν πια ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Χαρακτηριστικά, όταν ανανέωσα την ασφάλιση στο «παπάκι», μου πήρα δωρεάν τσεκ άπ και μεγάλες εκπτώσεις!
Στη δική μου ικανοποίηση από το αγγειοχειρουργικό του Σισμανόγλειου, ο φίλος και συνάδελφος Γ. Βότσης μου είπε να προσθέσω και τη δική του από τα τμήματα λιθοτριψίας και μελέτης Ύπνου. Εδώ κατέθεσα τη δική μου εμπειρία, είναι βέβαιο ότι αλλού η κατάσταση αγγίζει δραματικά όρια...