Έρευνα στη Βρετανία δείχνει ότι η ηλεκτρονική ανάγνωση ρίχνει τις επιδόσεις στην ανάγνωση στο χαρτί. Οι μισοί και πλέον μαθητές στη Βρετανία προτιμούν να διαβάζουν στην οθόνη.
Τα παιδιά προτιμούν να διαβάζουν στην οθόνη παρά στο χαρτί, ωστόσο οι μαθητές που χρησιμοποιούν τη νέα τεχνολογία τείνουν να έχουν χειρότερες επιδόσεις στην ανάγνωση, δείχνουν τα στοιχεία έρευνας στη Βρετανία.Η έρευνα του Εθνικού Ιδρύματος Αλφαβητισμού κάλυψε σχεδόν 35.000 παιδιά ηλικίας 8 έως 16 ετών. Έδειξε ότι το 52% των παιδιών προτιμά να διαβάζει από κάποια ηλεκτρονική συσκευή, όπως τα e-readers, οι υπολογιστές και τα κινητά, ενώ μόνο το 32% προτιμά τα υλικά βιβλία.Ωστόσο οι μαθητές που προτιμούν το χαρτί είναι δύο φορές πιθανότερο να έχουν επιδόσεις άνω του μέσου στην ικανότητα ανάγνωσης.Επιπλέον, μόνο το 12% των μαθητών που προτιμούν διαβάζουν στην οθόνη δηλώνει ότι απολαμβάνει πραγματικά το διάβασμα, συγκριτικά με 51% στα παιδιά που προτιμούν τα βιβλία. Οθόνη ή χαρτί;
Η έρευνα, πάντως, δεν μπορεί να αποδείξει ότι το διάβασμα στην οθόνη επηρεάζει την ικανότητα ανάγνωσης. Μια άλλη πιθανή εξήγηση για τα αποτελέσματα είναι ότι τα παιδιά που αγαπούν ούτως ή άλλως το διάβασμα τείνουν να δείχνουν προτίμηση στα τυπωμένα κείμενα.
Παρόλα αυτά, το Εθνικό Ίδρυμα Αλφαβητισμού δηλώνει ότι ανησυχεί: Η ανάγνωση στην οθόνη «είναι δυνητικά επιζήμια για την ικανότητα ανάγνωσης» προειδοποιεί με ανακοίνωσή του.
Η ανακοίνωση δεν διευκρινίζει αν η έρευνα έχει υποβληθεί για έλεγχο και δημοσίευση στον επιστημονικό Τύπο.
Παρόλα αυτά, το Εθνικό Ίδρυμα Αλφαβητισμού δηλώνει ότι ανησυχεί: Η ανάγνωση στην οθόνη «είναι δυνητικά επιζήμια για την ικανότητα ανάγνωσης» προειδοποιεί με ανακοίνωσή του.
Η ανακοίνωση δεν διευκρινίζει αν η έρευνα έχει υποβληθεί για έλεγχο και δημοσίευση στον επιστημονικό Τύπο.
Newsroom ΔΟΛ