Σελίδες

"Ότι και να γίνει το 2ο δεν κλείνει"

Ρεπορτάζ από την Εφημερίδα των Συντακτών

Οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Χαλανδρίου προχώρησαν σε κατάληψη διαμαρτυρόμενοι για το επαπειλούμενο κλείσιμο. «Σήμερα διδάσκονται αλληλεγγύη και αντίσταση», λένε οι γονείς.

Ιδανική για εκδρομή ήταν για πολλά σχολεία η χθεσινή ηλιόλουστη ημέρα, αλλά για πέντε σχολεία στο Χαλάνδρι, τους μαθητές και τους γονείς, ήταν ημέρα κατάληψης και διαμαρτυρίας ενάντια στο επαπειλούμενο κλείσιμο του 2ου Γυμνασίου.

Στο προαύλιο του 2ου Γυμνασίου και Λυκείου, ένα σχολείο-κληροδότημα από τη Χαλανδριώτισσα ευεργέτιδα Σεβαστή Καλησπέρη, τα αγόρια παίζουν μπάσκετ, τα κορίτσια ασχολούνται με τα κινηματικά εικαστικά: με πολύχρωμες μπογιές -δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στο κόκκινο και το μαύρο- φτιάχνουν πανό και πικέτες με τα κεφαλαία γράμματα Κ-Α-Τ-Α-Λ-Η-Ψ-Η. «2ο σ’ αγαπάμε, να μην κλείσεις πολεμάμε» γράφει ένα από τα πανό που έχουν κρεμάσει στα κάγκελα του σχολείου, για να τα βλέπουν οι διερχόμενοι οδηγοί από τη λεωφόρο Πεντέλης. Μια ομάδα παιδιών συγκεντρώνεται στο πεζοδρόμιο φωνάζοντας συνθήματα. Αρκετοί οδηγοί κορνάρουν σε ένδειξη συμπαράστασης. Ενας μεσήλικας γκρινιάζει: «Δεν διαβάζουν, αυτό είναι το πρόβλημα».

«Ημέρα μαθήματος είναι και η σημερινή για τα παιδιά. Μαθαίνουν τι θα πει αλληλεγγύη και αντίσταση», παρατηρεί ένας από τους γονείς, ο Γιάννης Μιχάλας. Η κόρη του η Μαριάννα πηγαίνει Γ’ Γυμνασίου στο 6ο, που επίσης βρίσκεται υπό κατάληψη. «Αν σήμερα κλείσουν το 2ο, αύριο έρχεται η σειρά μας. Εξάλλου το σχολείο μας ήταν πέρυσι στο στόχαστρο των συγχωνεύσεων. Αγωνιζόμαστε να μην κλείσει κανένα σχολείο στο Χαλάνδρι και πουθενά στην Ελλάδα», μας λέει. «Πέρυσι δεν είχαμε βιβλία. Φέτος δεν είχαμε δασκάλους. Του χρόνου δεν θα έχουμε σχολεία;» αναρωτιέται η συμμαθήτριά της η Ελισάβετ. «Νομίζω το κάνουν για να εξοικονομήσουν χρήματα. Αλλά έτσι υποβαθμίζεται ο τρόπος που μαθαίνουμε. Με το να μας στοιβάξουν όλα τα παιδιά μαζί, νομίζουν ότι έτσι θα πάει μπροστά η χώρα;» μας λέει η 15χρονη Παναγιώτα, μέλος του 15αμελούς στο 2ο Γυμνάσιο.
 
O πρόεδρος της ΟΛΜΕ 
 
«Εδώ και τέσσερις μήνες βρισκόμαστε σε κινητοποιήσεις, γονείς, μαθητές, δημοτικές παρατάξεις, δημοτική αρχή, διεκδικώντας το αυτονόητο: να παραμείνει και να στηριχθεί το 2ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου, που εξυπηρετεί μαθητές από μια ευρύτερη περιοχή και έχει αυξητικές τάσεις στον μαθητικό πληθυσμό», λέει ο Γρηγόρης Καλομοίρης, πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕ και δημοτικός σύμβουλος της «Αντίστασης με τους Πολίτες του Χαλανδρίου». «Παρά τις συγκεντρώσεις και τα διαβήματά μας, το υπουργείο Παιδείας δεν δίνει απάντηση. Η εισήγηση του διευθυντή Δευτεροβάθμιας να κλείσει το σχολείο βασίζεται στο σκεπτικό ότι έχει μικρό αριθμό μαθητών, άρα μπορούν να απορροφηθούν από τα γειτονικά σχολεία.
 
Ομως έχουν ήδη πολλούς μαθητές, ενώ από τα Δημοτικά φαίνεται ότι του χρόνου οι μαθητές θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο, χωρίς να υπολογίζουμε τις μετακινήσεις από τα ιδιωτικά στα δημόσια».
 
Το σχολείο έχει μόλις 104 μαθητές, αλλά όπως υποστηρίζουν οι γονείς μέσα σε τρία χρόνια οι μαθητές θα αυξηθούν κατά 20% σε όλα τα σχολεία. «Θέλουν να καταπολεμήσουν το όντως σοβαρό πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού. Ομως αυτό δεν γίνεται με ανεξέλεγκτα σχολεία-μαμούθ, με περισσότερα από 300 παιδιά και τάξεις των 30 και των 35 μαθητών», μας λέει η Λίνα Γαλάνη, πρόεδρος της Ενωσης Συλλόγων Γονέων Χαλανδρίου.
 
O δήμαρχος Χαλανδρίου 
 
Ερχεται για ενημέρωση ο δήμαρχος Χαλανδρίου Γιώργος Κουράσης. «Είχα τηλεφωνική επικοινωνία με τον γραμματέα του υπουργείου και με διαβεβαίωσε ότι δεν είναι πλέον στις προθέσεις τους το κλείσιμο του σχολείου». Οι γονείς δεν πείθονται. «Θα συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μέχρι να υπάρχει επίσημη δέσμευση ότι το σχολείο δεν θα κλείσει», λέει η πρόεδρος του συλλόγου γονέων, Βάνα Κατσιάρη. Αντιπροσωπεία γονέων ζητάει από τον δήμαρχο να συμπαρασταθεί έμπρακτα, κλείνοντας συμβολικά για λίγες ώρες τις δημοτικές υπηρεσίες.
 
Η περίπτωση του 2ου Γυμνασίου Χαλανδρίου δεν είναι μοναδική, καθώς μετά τις εγκυκλίους του υπουργείου για τη χωρητικότητα και την οργανικότητα των σχολείων, αναμένεται νέο κύμα μαζικών συγχωνεύσεων και μετακινήσεων μαθητών.