Από την Αμαρυσία
Ύστερα από πολλά εμπόδια και δυσκολίες, ξεκίνησε η λειτουργία του τμήματος ένταξης μαθητών Ρομά από τον καταυλισμό του Νομισματοκοπείου στο 7ο -10ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου. Σύμφωνα με τον διευθυντή του 7ου Δημοτικού Γιώργο Κυριαζόπουλο, η φοίτηση των περίπου 20 παιδιών ξεκίνησε την Πέμπτη 22 Νοεμβρίου «ομαλότατα» και «χωρίς προβλήματα».
Ύστερα από πολλά εμπόδια και δυσκολίες, ξεκίνησε η λειτουργία του τμήματος ένταξης μαθητών Ρομά από τον καταυλισμό του Νομισματοκοπείου στο 7ο -10ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου. Σύμφωνα με τον διευθυντή του 7ου Δημοτικού Γιώργο Κυριαζόπουλο, η φοίτηση των περίπου 20 παιδιών ξεκίνησε την Πέμπτη 22 Νοεμβρίου «ομαλότατα» και «χωρίς προβλήματα».
Ο ίδιος υποστήριξε ότι η κατάσταση με
τον Σύλλογο Γονέων έχει πλέον «εξομαλυνθεί», εφόσον καλύφθηκαν και
ορισμένες από τις προϋποθέσεις που είχαν θέσει επί τάπητος οι γονείς,
όπως το θέμα του εμβολιασμού των μαθητών. Είχαν προηγηθεί πολυάριθμες
συναντήσεις και διαβουλεύσεις μεταξύ των γονέων, των διευθυντών των δύο
σχολείων και παραγόντων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’
Αθήνας και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και
Αθλητισμού.
Αντιδράσεις από τον Σύλλογο Γονέων
Σημειώνεται, ότι η έναρξη λειτουργίας
τμήματος φοίτησης παιδιών από τον καταυλισμό των Ρομά στην περιοχή του
Νομισματοκοπείου είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από την πλευρά του
Συλλόγου Γονέων των δύο σχολείων, οι οποίοι μάλιστα είχαν θέσει σε
ψηφοφορία του Συλλόγου το θέμα της εγγραφής των μαθητών Ρομά στο
σχολείο, με αποτέλεσμα 234 ψήφους κατά και τέσσερις υπέρ. Πιο αναλυτικά,
οι γονείς των μαθητών είχαν θέσει επιτακτικά το θέμα της διαφύλαξης της
υγείας των παιδιών τους, υποστηρίζοντας στην ανακοίνωση που είχαν
δημοσιεύσει ότι «η επιχειρούμενη δημιουργία τάξης παιδιών Ρομά στα
σχολεία μας, σύμφωνα με τις εγκυκλίους που καθορίζουν την εν λόγω
διαδικασία, είναι επικίνδυνη για τα υπόλοιπα παιδιά που φοιτούν ήδη στα
σχολεία μας σε επίπεδο υγειονομικό (θα φοιτήσουν παιδιά χωρίς να έχουν
εμβολιασθεί εγκαίρως και καταλλήλως, τα οποία δεν τηρούν κανένα
στοιχειώδη κανόνια προσωπικής υγιεινής με άμεσο κίνδυνο μετάδοσης
βαρύτατων ασθενειών στους ήδη μαθητές)».
Παράλληλα, είχαν κάνει λόγο για κίνδυνο
της «προσωπικής ψυχοσωματικής ασφάλειας» των παιδιών τους, εκτιμώντας
ότι με τη λειτουργία του τμήματος ένταξης «θα φοιτήσουν παιδιά από 6 έως
και 11 ετών με εντελώς διαφορετική κουλτούρα, νοοτροπία και έκφραση από
τους ήδη φοιτούντες μαθητές, σε όλα τα θέματα και ιδίως, βίαιης
συμπεριφοράς, σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ελευθεριότητας από πολύ μικρή
ηλικία, παραβατικής δράσης». Τέλος, οι γονείς τόνιζαν ότι «η όλη
διαδικασία χαρακτηρίζεται από προχειρότητα που δεν έχει καμία ελπίδα να
επιφέρει τα αποτελέσματα που επιδιώκει», υπογραμμίζοντας ότι «δεν
εναντιωνόμαστε στη φοίτηση των παιδιών Ρομά στα σχολεία μας προκαλώντας
δήθεν στέρηση της γνώσης σε αυτά, αντιθέτως ενδιαφερόμαστε για την
πραγματική και ουσιαστική μόρφωσή τους σύμφωνα με την θέληση και την
κουλτούρα των οικογενειών τους, όμως οι διαδικασίες που προωθεί το
Υπουργείο δεν τις εξασφαλίζουν. Εναντιωνόμαστε αποκλειστικά και μόνο
στην προσπάθεια του υπουργείου να δείξει ευρωπαϊκό προφίλ μέσω του
προγράμματος του ΕΣΠΑ χωρίς καμία προετοιμασία ή πρόληψη “πετώντας
ουσιαστικά το μπαλάκι” στις κοινωνίες των σχολείων μας».
«Όλοι έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση»
Από την πλευρά της η Ένωση Γονέων του
Δήμου Χαλανδρίου είχε διαχωρίσει τη θέση της από τη στάση του
συγκεκριμένου Συλλόγου, εκτιμώντας ωστόσο σε ανακοίνωσή της ότι «οι
αντιδράσεις των γονέων των δύο σχολείων (εξαιρούμε τις ακραίες
τοποθετήσεις ορισμένων που δεν αντιπροσωπεύουν το σύνολο) οφείλονται σε
εύλογες ανησυχίες και εκφράζουν φόβους που πηγάζουν πρωτίστως από την
έλλειψη ενημέρωσης, έγκαιρης, συστηματικής προετοιμασίας και σχεδιασμού
από μέρους του Υπουργείου, καθώς και από την αδυναμία των υπευθύνων να
δώσουν πειστικές απαντήσεις και υπεύθυνες διαβεβαιώσεις στα ερωτήματα
και στις ανησυχίες των γονέων».
Πάντως, η Ένωση τάχθηκε εξ αρχής κατηγορηματικά κατά του αποκλεισμού μαθητών, υπογραμμίζοντας ότι «η αστοχία χειρισμών από πλευράς των αρμοδίων δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποτελέσει δικαιολογία και άλλοθι για τον αποκλεισμό μαθητών από την εκπαίδευση». Μάλιστα, χαρακτήρισε «άστοχη» τη διεξαγωγή της ψηφοφορίας, υποστηρίζοντας ότι «τέτοιο ερώτημα δεν θα πρέπει να τίθεται σε καμιά περίπτωση».