Σελίδες

Που παρανομούν οι "εισπρακτικές" εταιρείες όταν σας ενοχλούν

HalandriPedia

Η Γ.Γ. Καταναλωτή του υπ. Ανάπτυξης μετά από έρευνα καταγγελιών και διαμαρτυριών καταναλωτών, πρόσφατα επέβαλλε πρόστιμα, σε 6 Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών (γνωστές ως εισπρακτικές), για παραβάσεις της νομοθεσίας κατά την διενέργεια των "ενημερώσεων".
Η δράση των εταιρειών αυτών, το είδος και το ύφος της ενημέρωσης που παρέχουν, είναι γνωστά πια σε όλους.

Έχουν ενδιαφέρον όμως τα σημεία εκείνα στα οποία οι εταιρείες κρίνονται σαν παραβάτες του νόμου και μπορούν να καταγγέλονται. Είναι χρήσιμα: 

- συχνότητα οχλήσεων πέραν της μίας ανά δεύτερη ημέρα (άρθρο 4 παρ. 4 του ν. 3758/2009),  
- για κλήση που αφορά μη ληξιπρόθεσμη οφειλή (άρθρο 4 παρ. 2 του ν. 3758/2009),  
- για ενημέρωση οικείων (περίπτωση 9 του άρθρου 5 του 3758/2009)
- για κλήση στο χώρο εργασίας, χωρίς να έχει δηλωθεί από τον οφειλέτη ο αριθμός ως μοναδικός (άρθρο 4 παρ. 4 του ν. 3758/2009) 
- για άρνηση χορήγησης αναλυτικών στοιχείων για το ύψος και την προέλευση της ληξιπρόθεσμης οφειλής (άρθρο 6 παρ. 3 του ν. 3758/2009) 
- για ενημέρωση πριν την πάροδο 10 ημερών από την ημερομηνία που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή (άρθρο 4 παρ. 4 του ν. 3758/2009) 
- ανάθεση ενημέρωσης σε εταιρεία που δεν είναι εγγεγραμμένη στο μητρώο (άρθρο 4 παρ. 2 και άρθρο 9 παρ. 3 του ν. 3758/2009)

Συγκεκριμένα, επεβλήθησαν πρόστιμα :

- Στην εταιρεία ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΕ, για ανάθεση ενημέρωσης σε εταιρεία που δεν είναι εγγεγραμμένη στο μητρώο (άρθρο 4 παρ. 2 και άρθρο 9 παρ. 3 του ν. 3758/2009), συνολικό χρηματικό πρόστιμο ύψους 100.000 ευρώ.


- Στην εταιρεία CREDICOM CONSUMER FINANCE ΑΕ, για διενέργεια ενημέρωσης χωρίς να είναι εταιρεία του μητρώου (άρθρο 4 παρ. 2 και του άρθρο 9 παρ. 3 του ν. 3758/2009), συνολικό χρηματικό πρόστιμο ύψους 100.000 Ευρώ.


- Στην εταιρεία FIRST CALL ΑΕ, για συχνότητα οχλήσεων πέραν της μίας ανά δεύτερη ημέρα (άρθρο 4 παρ. 4 του ν. 3758/2009), για κλήση που αφορούσε μη ληξιπρόθεσμη οφειλή (άρθρο 4 παρ. 2 του ν. 3758/2009), για ενημέρωση οικείων (περίπτωση 9 του άρθρου 5 του 3758/2009), συνολικό χρηματικό πρόστιμο ύψους 65.000 Ευρώ.


- Στην εταιρεία KLISIS SA, για συχνότητα οχλήσεων πέραν της μίας ανά δεύτερη ημέρα (άρθρο 4 παρ. 4 του ν. 3758/2009) και για κλήση που αφορούσε μη ληξιπρόθεσμη οφειλή (άρθρο 4 παρ. 2 του ν. 3758/2009), συνολικό χρηματικό πρόστιμο ύψους 45.000 ευρώ.



- Στην εταιρεία PRS HELLAS SA, για κλήση στο χώρο εργασίας, χωρίς να έχει δηλωθεί από τον οφειλέτη ο αριθμός ως μοναδικός (άρθρο 4 παρ. 4 του ν. 3758/2009) και για άρνηση χορήγησης αναλυτικών στοιχείων για το ύψος και την προέλευση της ληξιπρόθεσμης οφειλής (άρθρο 6 παρ. 3 του ν. 3758/2009), συνολικό χρηματικό πρόστιμο ύψους 35.000 Ευρώ.

- Στην εταιρεία EOS MATRIX ΑΕ, για όχληση στο χώρο εργασίας, χωρίς να έχει δηλωθεί από τον οφειλέτη ο αριθμός ως μοναδικός (άρθρο 4 παρ. 4 του ν. 3758/2009), χρηματικό πρόστιμο ύψους 25.000 ευρώ.


- Στην εταιρεία E-VALUE ΜΕΠΕ, για ενημέρωση πριν την πάροδο 10 ημερών από την ημερομηνία που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή (άρθρο 4 παρ. 4 του ν. 3758/2009), χρηματικό πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ.


- Στην εταιρεία TELEPERFORMANCE DEBTORS INFORMATION SERVICES, για ενημέρωση πριν την πάροδο 10 ημερών από την ημερομηνία που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή (άρθρο 4 παρ. 4 του ν. 3758/2009), χρηματικό πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ.