Σελίδες

Αύξηση των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών; Μελέτη για τα Ωράρια και τις Αμοιβές στις χώρες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ

"Τα "θύματα" θα είναι κυρίως οι μαθητές, αφού είναι προφανές ότι η σταδιακά η ποιότητα του μαθήματος θα υποβαθμίζεται λόγω της φυσικής κόπωσης των διδασκόντων".

Η κυβέρνηση για να επιτύχει τους καταστροφικούς στόχους που περιλαμβάνονται στο 2ο μνημόνιο και τις τραγικές δεσμεύσεις που έχει αναλάβει προς τους "δανειστές", προχωρά δυστυχώς σε ένα ακόμη σάρωμα περικοπών ακόμα και στο πιο ζωτικό και ελπιδοφόρο κομμάτι μιας κοινωνίας, την Εκπαίδευση. 

Πέρα των άλλων περικοπών που προβλέπεται να γίνουν, για να αντισταθμίσει τα τεράστια κενά που επιφέρει η έλλειψη νέων προσλήψεων, προετοιμάζει την αύξηση του διδακτικού ωραρίου στους ήδη εργαζόμενους εκπαιδευτικούς, που θα φθάνει έως και τις 25 ώρες εβδομαδιαίως.  Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας ή μια εκπαιδευτικός μπορεί να διδάσκει 5 ίσως και 6 ώρες ημερησίως. 

Όλοι καταλαβαίνουμε ποια μπορεί να είναι η "απόδοσή" του/της, ειδικά προς το τέλος του ωραρίου, με ένα τέτοιο εξαντλητικό διδακτικό πρόγραμμα.  
Τα "θύματα" δεν θα είναι μόνο οι εκπαιδευτικοί, αλλά κυρίως οι μαθητές, αφού είναι προφανές ότι σταδιακά η ποιότητα του μαθήματος θα υποβαθμίζεται, λόγω της φυσικής κόπωσης των διδασκόντων.

Η φαεινή ιδέα για την αύξηση των εκπαιδευτικού ωραρίου με στόχο την  εξοικονόμηση δαπανών, δεν είναι ελληνικής έμπνευσης, όπως βέβαια και τα περισσότερα απ' όσα εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια.  Βασίστηκε σε μια  "κατά παραγγελία" έκθεση του ΟΟΣΑ που έγινε πέρυσι, από την τότε υπουργό Παιδείας Διαμαντοπούλου.  Τώρα θεώρησαν ότι ήρθε η ώρα να αξιοποιηθεί...

Η Έκθεση ανέφερε ότι οι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα δουλεύουν λιγότερο από τους συναδέλφους τους σε άλλες χώρες και πρότεινε την αύξηση του ωραρίου. (Να σημειώσουμε ότι οι εκπαιδευτικοί πέραν του ωραρίου διδασκαλίας έχουν και επιπλέον ώρες απασχόλησης στο σχολείο για άλλες εργασίες).

Για να δούμε όμως αν είναι πράγματι έτσι, ανατρέξαμε σε Μελέτη του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ, σχετικά με τις συνθήκες εργασίας και τις αμοιβές των εκπαιδευτικών στις χώρες της Ευρώπης αλλά και σε άλλες χώρες του κόσμου, που καταρρίπτουν το μύθο του «λιγότερο εργαζόμενου» Έλληνα εκπαιδευτικού.

Η Μελέτη βασίστηκε στα επίσημα στοιχεία του ΟΟΣΑ «Εκπαίδευση με μια ματιά», 2009 και 2011 και του δικτύου Ευρυδίκη «Αριθμοί κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη», 2009 και «Οργάνωση του σχολικού χρόνου στην Ευρώπη», 2011-12.

Στέφανος Καμπάς

Αναλυτικά στοιχεία της Μελέτης:

- Ωράριο εκπαιδευτικών σε Ελλάδα-ΕΕ-Λοιπές Χώρεςpdf

- Η οργάνωση του σχολικού χρόνου στη Β/θμια Εκπ/ση στις 27 χώρες της Ε.Ε. pdf 

- Μισθοί ΟΟΣΑ 2011pdf 

- Μισθοί Ε.Ε. από το Δίκτυο Ευρυδίκηpdf 

- Διδακτικό και μη διδακτικό προσωπικό στις σχολικές μονάδεςpdf

- Εδώ μπορείτε να δείτε συνοπτικά την Μελέτη  pdf



                                    ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ   ΠΙΝΑΚΕΣ